  • 11. Data: 2015-06-26 18:25:05
    Temat: Re: Co robić ? Stary Olympus E-620 i obiektywy...
    Od: "ZAQ" <n...@n...pl>

    >http://allegro.pl/olympus-om-d-e-m10-body-srebrny-r
    aty-wroclaw-i5478029075.html

    Widziałem.
    Poczekam aż do końca body E-620 się rozleci,
    co może potrwać nawet i rok i wtedy się zdecyduję,
    ceny może jeszcze spadną albo wejdzie coś lepszego.

  • 12. Data: 2015-06-26 23:51:02
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, June 26, 2015 at 12:25:04 PM UTC-4, ZAQ wrote:
> [...]
    > co może potrwać nawet i rok i wtedy się zdecyduję,
    > ceny może jeszcze spadną albo wejdzie coś lepszego.

    Jak wejdzie cos nowego, to znow bedziesz czekal az spdna ceny tego nowego,
    albo wejdzie cos nowszego.

    Slon

  • 13. Data: 2015-07-05 10:40:14
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-06-26 23:51, Slon wrote:
    > Jak wejdzie cos nowego, to znow bedziesz czekal az spdna ceny tego nowego,
    > albo wejdzie cos nowszego.

    Nie do końca.
    Przez najbliższy rok bardzo może zmienić się cała idea projektowania
    bezlusterkowców (przynajmniej tych z górnej półki). Nie chodzi o zmiany
    ilościowe tylko o jakościowe. Moim zdaniem warto poczekać.

    pozdrawiam,
    PK

  • 14. Data: 2015-07-14 18:46:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Jul 2015, Piotr Kosewski wrote:

    > Nie do końca.
    > Przez najbliższy rok bardzo może zmienić się cała idea projektowania
    > bezlusterkowców (przynajmniej tych z górnej półki). Nie chodzi o zmiany
    > ilościowe tylko o jakościowe.

    Nawet jesli, jest wysokie prawdopodobieństwo że producencji będą
    dawkować poszczególne zmiany.
    Aby zawsze to "coś nowszego" mieć do zanęcenia :)

    > Moim zdaniem warto poczekać.

    Ja tam mogę czekać ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2015-07-31 13:14:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 05 Jul 2015 10:40:14 +0200, Piotr Kosewski napisał(a):
> [...]
    > bezlusterkowców (przynajmniej tych z górnej półki). Nie chodzi o zmiany
    > ilościowe tylko o jakościowe. Moim zdaniem warto poczekać.

    Albo czym predzej kupic jakies body.
    Bo nowe zmiany moga nie byc kompatybilne ze starymi obiektywami.

    J.

  • 16. Data: 2015-07-31 22:34:46
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-07-31 13:14, J.F. wrote:
    > Albo czym predzej kupic jakies body.
    > Bo nowe zmiany moga nie byc kompatybilne ze starymi obiektywami.

    Bez przesady.
    W zmianach jakościowych chodziło mi zasadniczo o to, że po kilku latach
    prób odróżnienia się bezlusterkowce zaczną przypominać lustrzanki.
    Nie wydaje mi się, żeby to miało oznaczać niekompatybilność. Pewnie
    zostaną te same bagnety i te same rejestry - nawet jeśli niektóre firmy
    żałują, że jednak nie zrobiły trochę grubszych aparatów (Sony ;)).

    Dziś tak naprawdę największe zmiany trwają w Nikon F, bo po 15 latach
    zastanawiania się wreszcie porzucają mechaniczną przysłonę. Strasznie
    się bałem, że wprowadzą też jakiś silnik krokowy ala Canon STM, ale na
    szczęście nic takiego się nie wydarzyło. :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 17. Data: 2015-07-31 23:48:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Kosewski" <p...@m...nowhere> wrote in message
> [...]
    > bezlusterkowców (przynajmniej tych z górnej półki). Nie chodzi o zmiany
    > ilościowe tylko o jakościowe. Moim zdaniem warto poczekać.

    O jakich zmianach myślisz?

  • 18. Data: 2015-08-01 08:54:57
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-07-31 23:48, Pszemol wrote:
    > O jakich zmianach myślisz?

    Już trochę napisałem w odpowiedzi dla J.F.

    Trzy IMO kluczowe punkty, które właściwie już stają się faktem:
    1) pewnie będzie coraz więcej bezlusterkowców z ergonomią bardziej
    przypominającą małe lustrzanki,
    2) więcej firm zacznie korzystać z OSPDAF,
    3) wróci stabilizacja w obiektywach,

    i wynikający z nich wprost:
    4) pojawią się wreszcie jakieś solidne wysokiej klasy teleobiektywy
    (z premierami czekają Olympus i Sony).

    W kontekście zmiany AF rzeczywiście może być tak, że starsze obiektywy
    nie będą działały tak dobrze, jak nowe, ale nie przeceniałbym tego
    efektu. Olympus już dawno wypuścił korpus zoptymalizowany pod obiektywy
    do PDAF, czyli E-M1. I co? I nic - działa z nowymi obiektywami MFT
    całkiem dobrze, choć wiele osób zauważa, że stare szkła FT ostrzą
    szybciej niż te nowe. ;)
    Podobna sytuacja jest w Sony. Wszyscy się rozpływają nad nowym A7rII,
    który doskonale sobie radzi z obiektywami Canon. Mało kto przy tym
    zauważa, że radzi sobie z nimi nawet lepiej niż z własną optyką Sony. :D

    pozdrawiam,
    PK

  • 19. Data: 2015-08-03 23:38:30
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2015-08-01 08:54, Piotr Kosewski pisze:

> [...]
    > do PDAF, czyli E-M1. I co? I nic - działa z nowymi obiektywami MFT
    > całkiem dobrze, choć wiele osób zauważa, że stare szkła FT ostrzą

    Bzdura. Raczej chodzi o to, że szkła z FT działają niekiedy sprawniej
    niż na natywnym bagnecie FT w niższej klasy korpusach, natomiast nie
    działają sprawniej niż natywne szkła MFT. Poza tym dodanie PDAF na
    matrycę nie wyrzuciło z niej kontrastu i ten sposób ostrzenia wciąż jest
    dostępny.

    > Podobna sytuacja jest w Sony. Wszyscy się rozpływają nad nowym A7rII,
    > który doskonale sobie radzi z obiektywami Canon.

    Kolejna bzdura. Po pierwsze nie Sony sobie radzi tylko adaptery firm
    trzecich.

    > Mało kto przy tym
    > zauważa, że radzi sobie z nimi nawet lepiej niż z własną optyką Sony. :D

    A to już jakiś zupełny absurd, miałeś choć raz w ręku wspomniany aparat
    i jakieś szkło na bagnet E oraz EF podpięte przez adapter?

    --
    marcin

  • 20. Data: 2015-08-03 23:42:10
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2015-06-23 21:56, Piotr Kosewski pisze:

    > Co to za różnica? Ich OIS działa bardzo dobrze i jest dostępny we
    > wszystkich zoomach poza 7-14/4.

    Są jeszcze stałki, zwłaszcza manuale do filmowania (a co by nie mówić,
    to Panas w segment filmowy dość mocno celuje) i tam sobie można tę
    stabilizację zoomów w buty wsadzić.

    > Nasuwa się pomysł, że po prostu chcieli nakłonić klientów do kupienia
    > swoich obiektywów, co jest doskonałym pomysłem, gdy wchodzi się
    > do jednego systemu z uznaną marką Olympus.

    I dlatego do nowego GX8 wstawili stabilizację matrycy?

    --
    marcin