eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka.... › Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Subject: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 14 Aug 2018 23:05:27 +0200

    W dniu 2018-08-14 o 21:16, sirapacz pisze:

    > Do złączki wago. Zabezpieczeń jeszcze nie rozwiązałem - skończy się
    > zapewnie na szklanym bezpieczniku w puszce

    Zasadniczo powinno się zrobić oddzielną instalację do takich
    wentylatorów, zabezpieczoną wyłącznikami nadmiarowoprądowymi nie
    większymi jak 6A, a najlepiej 2A

    > I weź teraz coś popraw albo zmodyfikuj...

    Co chcesz poprawiać lub modyfikować?
    Takie lutowane barany jak robiłem 20 czy 30 lat temu do dnia
    dzisiejszego działają bezawaryjnie i podziałają jeszcze dłużej niż sam
    będę żył.

    > I uniemożliwić sobie modyfikację i naprawę.

    Co chcesz modyfikować i naprawiać?
    Takie lutowane barany jak robiłem 20 czy 30 lat temu .....

    > Nie każdy jest wyposażony, nie każdy ma wiedzę. Widok w istocie prajsless

    Jak nie jest wyposażony i nie ma wiedzy to niech nie pisze, że coś jest
    złe, bo to nie jest problem złego osprzętu tylko braku odpowiednich
    narzędzi i braku wiedzy.
    Dodam, że PH2/PH3 to też niezbyt dobry wybór do osprzętu elektrycznego.
    Z "braku laku" lepszy będzie już wkrętak płaski, bo typowo krzyżowe to
    tylko zniszczą śruby, a operator wkrętaka będzie się mocował z tym
    wkrętakiem.

    PH to standard wkrętaków krzyżowych firmy Philips
    W elektryce jednak używa się najczęściej standardu Pozidriv, które
    oznaczane są jako PZ
    Natomiast płasko-krzyżowe oznaczane są jako PZ/S (Pozidriv) oraz
    odpowiednio PH/S (Philips).
    Aby można było prawidłowo zaciskać prawie wszystkie zaciski śrubowe
    trzeba by się zaopatrzyć w taki komplet wkrętaków:
    https://techmiks.pl/wkretaki-izolowane-pl-ph-pz-s-16
    0-iss-7-wera-05135961001.html
    Philips choć rzadko, ale czasami też się zdarza. Jeżeli ktoś dużo
    pracuje przy elektryce to warto jeszcze się doposażyć we wkrętaki PH/S

    Tu zdecydowanie polecam wkrętaki firm: Wera, Haupa, Knipex, Wiha

    > Namierzyłem już wkrętak płaskokrzyżowy (piękna nazwa). Zobaczę jak się
    > tym skręca ale wątpię bym wrócił do skręcanych połączeń po zabawach z
    > wago.

    Wydawałoby się, że wkrętak to prozaiczna sprawa, ale uwierz mi, że jak
    kupisz odpowiednie narzędzia to praca staje się całkiem inna niż byle
    czym, a kupując narzędzia dobrej firmy, posłuży ono przez wiele lat
    nawet przy intensywnym użytkowaniu.