eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka.... › Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
  • Data: 2018-08-15 01:00:16
    Temat: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirek" <m...@n...dev> napisał w wiadomości
    news:pksnv4$fqv$1@node1.news.atman.pl...

    > A gniazdko się jara najczęściej od poluzowanej śrubki w zacisku.

    Ty sobie gadaj... ja kiedyś zalewałem gniazdko sieciowe wodą (po wyłaczeniu
    bezzpiecznika rzecz jasna), bo w porę złapałem, było już źle i woda ostro
    skwierczała zalewając. Na szczęście szkody nie poszły za daleko i po
    osuszeniu, oczyszczeniu i porządnemu skręceniu wszystkiego, gniazdko
    przetrwało lata.
    Tak, śrubka odkręcona byla winna.
    BTW. czasem elementy są nitowane, bywa, że nitowanie puści i chuk "bąpki
    szczela", zdarzało się klepać, aby poprawić połączsenie, raz, przyznam,
    zalałem to cyną, ale nie cieniutko i chudziutko coby tyle, co złapało, tylko
    tyle, żeby po pierwsze, wzmocnić mechanicznie połączenie, odbiór i tak był
    niewielki, wiec prąd by tego nie zjadł. Po drugie, miało być tyle, aby sama
    cyna była w stanie udźwignąć to elektrycznie. Porządnie oczyszczone,
    pokalafoniowane na tyle, ile się dało, zalane, przygrzane... ale najpierw na
    sucho mechanicznie zaklepane, aby trzymało. Chyba wtyczka od jakiegoś
    niezbyt wymagającego zasilacza, ale nie chce mi się terazz przeczesywać
    wszystkich wtyczek w domu, aby znaleźć, która to :)

    > Trzeba było przylutować ;)

    No!
    Tyle, że 30-letni lut uważam, że nie będzie "jak nowy", bo tak se ne da pane
    Havranek, natomiast właściwie zrobiony i konserwowany, może długie lata
    spełniać swoją rolę. Więc będzie w (bardzo) dobrym stanie, PRAWIE jak nowy.
    A jeśli po 30 latach jest nadal w tak dobrym stanie, to moje wyrazy uznania
    dla jego twórcy.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.