eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
  • Data: 2018-08-15 12:36:32
    Temat: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello HF5BS,

    Wednesday, August 15, 2018, 12:19:42 AM, you wrote:

    > Oczywiście.
    > Upraszczasz. Połączenie, to także wszystkie jego wady, chyba. że nie znasz
    > zmory lutujących (no, to wtedy nie ma wad)... ale chyba nie muszę
    > podpowiadać, co to?
    > Tylko czemu monterzy central (dla przykładu - Pentaconta) większość połączeń
    > owijają? Chyba z jakiegos powodu połaczeń tych nie lutują?

    Banalnie proste - tam jest za gęsto, żeby lutować. Strowger ma
    wszystko lutowane ale odstępy między stykami na łączówkach są do tego
    przystosowane.
    Połączenia owijane są używane zamiast lutowania z kilku powodów:
    - łączówki zajmują mniej miejsca
    - łączenie jest szybsze
    - przy doświadczonym personelu jakość połączeń nie jest gorsza niż
    przy lutowaniu.

    > Tam, gdzie w PC się lutuje, to wychodzą wszystkie wady takiego
    > piłączenia. Kto robił na PC i kojarzy pojęcie "mandolina", wie, o
    > czym mówię. A to tylko jeden z przykładów.

    Płyty główne są lutowane - w czym problem?

    > Każde miejsce, gdzie mamy R > 0 omów, będzie sie grzało. Jedno bardziej,
    > drugie mniej, inne niemal wcale. Czułą termokamerą na pewno da sie to
    > złapać.

    Poza nadprzewodnikami zawsze R > 0 ?

    --
    Best regards,