eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka.... › Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
  • Data: 2018-08-15 11:18:23
    Temat: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 15 Aug 2018 00:33:51 +0200, HF5BS napisał(a):

    > Jaka izolacja, taka izolacja, winylowa, czy np. teflon, czy jaka inna guma
    > silikonowa.
    "zwykla izolacja", na zwyklym kablu :-)

    > W każdym razie, najpewniej zaszkodzi. A winyl rozłoży się na etylen i
    > chlorowodór. A tenże z wilgocią raczej nie wiem, czy taki byłby dobry, miedź
    > nei zareaguje, ale cyna chyba tak...

    Cyna chyba tez niechetnie, ale jak juz sie HCl zacznie wytwarzac, to
    korozja cyny chyba najmniejszym problemem.

    Swoja droga to stabilny ten PCV, i po n-dziesieciu latach brak sladow
    reakcji miedzi z tworzywem.

    > Nie tego się obawiam przy połaczeniach lutowanych, długość ścieżki prądu
    > będzie raczej mała, grubość raczej duża, bardziej obawiam się, zwłaszcza
    > przy połączeniach pod zacisk, że cyna, zwyczajnie, popłynie mechanicznie.
    > Tym samym, grubość połączenia może spaść i przewód w zacisku stanie się
    > luźny. A dla większych prądów nie muszę zeznawać, co to znaczy. Jeśli
    > lutować, to raczej na niezbyt duże prądy i niewielkie obciążenia
    > mechaniczne. Poza tym, cyna raczej chyba lubi łapać z otoczenia zasyfienie
    > wszelakie, od utleniania się, po kurz i agresywne środowisko

    Ale tu nam raczej nie grozi, skoro utlenia sie na zewnatrz, a
    polaczenie gdzies w srodku.

    > Miedź lepsze, a srebro najlepsze.

    Mialem na mysli, ze miedz lutujemy, wiec nawet jak sie cyna grzeje, to
    miedz szybko odprowadza.

    J.