eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka.... › Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
  • Data: 2018-08-15 00:44:44
    Temat: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:almarsoft.5059096814245313164@news.neostrada.pl

    > Zaciski śrubowe też nie są idealne. Miedź jest plastyczna i z czasem ugina
    > się pod śrubą rozłażąc się na boki. Po roku od ostatniego dokręcania
    > wszelkicj zacisków w rozdzielni wszystkie śruby mam znowu luźne. Najlepszy
    > byłby zacisk sprężynowy.

    No, nawet miedź płynie, choć od cyny znacznie twardsza. Wiec wyobraźmy sobie
    płynięcie samej cyny.
    Co do sprężyny - jak dobrze docisnąć, to sama miedź może troche
    podprężynować, fajnie plumkają miedziane druciki potrącone jak kalimba (a
    może sobie zzrobię kalimbę na drucikach miedzianych?), choć stal oczywiście,
    bardziej sie na to sprężynowanie nadaje. Ale tak to w sumie można, trzzeba
    by na liniach WN chyba corocznie przeglądać połączenia i je profilaktycznie
    podokręcać. Nie wiem, czy tam posłużenie sie zaciskiem sprężynowym, czy jak
    mu tam, było by OK, czy nie lepiej docisnąć śrubę fest (bez przesady
    oczywiście) i polegać na sprężynowaniu samego materiału łączonego?

    Chyba, że ja sobie ze zmęczenia (12 z kawałkiem godzin pracy) źle ten zacisk
    wyobrażam?

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.