eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCo muszę mieć by robić zdjęcia małych błyszczących przedmiotówRe: Co muszę mieć by robić zdjęcia małych błyszczących przedmiotów
  • Data: 2009-05-22 08:30:26
    Temat: Re: Co muszę mieć by robić zdjęcia małych błyszczących przedmiotów
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 22 May 2009 07:55:36 +0000 (UTC), a...@g...SKASUJ-TO.pl
    napisał(a):

    > Jakbym mogła to robić przy świetle dziennym to nawet bym nie pisała tej
    > wiadomości, chociaż dziękuję za instrukcję wykonania pudełka i inne rady,
    > zapewne się przydadzą.

    Moja propozycja: stolik przy ścianie, tło (np. brystol przyklejony do
    ściany i łagodnie "spływający" na stół), jedno przyzwoite źródło światła
    z boku, biały brystol z przeciwległego boku jako blenda. Oczywiście
    statyw. Może filtr polaryzacyjny? (niekoniecznie dedykowany).
    Nie piszesz nic o tle - tutaj masz trochę fajnych i niedrogich rozwiązań
    (od arkusza brystolu do plexi/szkła).
    W każdym razie w 500zł zmieścisz się spokojnie.

    Ponieważ w Z3 masz wyłącznie JPG, to musisz pokombinować z balansem
    bieli. W ogóle - proponuję odpuścić sobie od razu wszelkie ustawienia
    automatyczne i ustawiać ekspozycję ręcznie (masz przynajmniej
    zagwarantowaną powtarzalność wyników). Jeśli "nie czujesz" trybu
    manualnego, to najprościej do odpowiednich ustawień dojść
    eksperymentując z ustawieniami tematycznymi - jeśli trafisz na
    zadowalające efekty, to spisujesz parametry, na tej podstawie ustawiasz
    już w Manualu i voila ;)
    A, ISO - jak najniższe (kosztem czasu naświetlania), o głębię ostrości
    bym się nie martwił. Zoom optyczny wydłubać śrubokrętem i zadeptać.

    --
    Pozdr.
    Grzegorz