eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCo muszę mieć by robić zdjęcia małych błyszczących przedmiotów › Re: Co muszę mieć by robić zdjęcia małych błyszczących przedmiotów
  • Data: 2009-05-22 09:23:54
    Temat: Re: Co muszę mieć by robić zdjęcia małych błyszczących przedmiotów
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 22 May 2009 08:53:30 +0000 (UTC), a...@g...SKASUJ-TO.pl
    napisał(a):

    > Witaj, widzę że znasz się na rzeczy.
    > Jakieś sugestie co do konkretnego modelu statywu i lampy?

    A tam znam... :) Po prostu w domu skleciłem właśnie takie "studio dla
    ubogich" za 200zł. Za lampy robią świetlówki F&V 85W/400W + softboxy
    samoróba.

    Popatrz na http://www.eltec.alpha.pl/ - za niewielkie pieniądze można
    złożyć całkiem sensowne oświetlenie.

    Co do statywu... hm, zależy od tego czy przyda się "na raz", czy ma być
    na dłużej. Rozpiętość cenowa jest spora, ważne by unikać klekoczących
    taniości za 50zł. Jeśli masz możliwość, to zwyczajnie pożycz od kogoś.

    Przy okazji - dobrym sposobem na uniknięcie poruszeń przy fotografowaniu
    ze statywu jest "uspokojenie" aparatu po wcisnięciu spustu przez
    opóźnienie wyzwolenia "migawki" - ot, coś a'la "wężyk spustowy".

    > Jako tła zamierzam używać białego lub szarego papieru, ewentualnie produkować
    > jakieś kompozycje z różnych draperii w przypadku obiektów innych niż biżuteria.

    Tu już ogranicza Ciebie tylko fantazja :)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz