  • Data: 2013-02-08 11:47:39
    Temat: Re: Co mi da przejście z 4GB ram na 8?
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-07 22:24, BartekK pisze:

    > Jeśli masz 32bit - to i tak działa ci tylko 3.2 - 3.7GB a nie 4GB ;)
    > Zmiana na 8GB - dla samego systemu nic nie zmieni, bo nie będzie i tak
    > więcej niż teraz wykorzystywać. ALE możesz tym przyspieszyć działanie
    > komputera bardzo odczuwalnie, jeśli zainstalujesz sobie (darmowy!)
    > Dataram ramdisk - potrafi użyć pozostałych 4GB ponad podstawowe 4GB jako
    > dysku, poprzestawiasz sobie w systemie by trzymać na nim TEMP, TMP,
    > cache przeglądarki itp - i wszystko działa kilkukrotnie szybciej.
    > Polecam :)

    Sam używam stałego ramdysku 512 MB na temp oraz drugiego alokowanego
    dynamicznie nawet do 14 GB w razie potrzeby do obróbki danych, ale z tym
    przyspieszeniem bym nie przesadzał - czapki z głowy sam TEMP i cache na
    ramdysku nie zrywa, zresztą cała przeglądarka w wersji portable też
    (choć jest szybciej - używam choćby ze względu na prywatność - wraz z
    wyłaczeniem cache cała historia, cookies itp idzie w niebyt w
    odróżnieniu od przeglądarki odpalanej z HDD).

    > Jeśli masz 64bit - to dodanie 8GB będzie odczuwalne tylko pod warunkiem,
    > że teraz brakuje pamięci (jakieś kolumbryniaste programy?) i używa ci
    > swap-u na dysku, a z 8GB przestanie, inaczej - różnicy zero

    Te "kolubryniaste programy" w przypadku 95% userów nazywają się GRY.
    Powoli nowe topowe produkcje zaczynają wymagać 8 GB RAM + 2 GB VRAM, ba
    nawet dla top wydajności zalecają 16 GB - takie czasy i ekstremalnie
    tani RAM, to nikt nie optymalizuje.

    > Zmiana 4>8GB wręcz
    > znacznie zwolni wznawianie/usypianie systemu, o ile używasz hibernacji
    > lub usypiania hybrydowego (domyślnie-włączone), bo system będzie musiał
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > zahibernować na dysku obszar 8GB ramu, zamiast 4GB.

    Błąd. Przy usypianiu hybrydowym pamięć nie jest zapisywana na dysk jak
    przy zwykłym. Mając podłączonego UPSa używam namiętnie i bardzo sobie
    chwalę - jedna z najfajniejszych cech Win7 po zmianie z XP. Oczywiście
    coś za coś - jak nie ma się podtrzymywania to przy zaniku napięcia traci
    się nie zapisane na HDD dane, ale przy UPSie można praktycznie to
    pominąć bo pobór prądu w stanie hibernacji hybrydowej jast praktycznie
    taki sam jak przy soft off ATX (na liczniku poboru wyszło mi ~2W różnicy
    przy 4 modułach dwustronnych DDR3 obsadzonych na mobo).

    --
    /MB