  • Data: 2013-02-09 13:17:04
    Temat: Re: Co mi da przejście z 4GB ram na 8?
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup

    >A to może mocno zależeć od użytkowania komputera, uruchamianych programów
    >itp. Teoretycznie zrzut do hiberfil.sys jest tylko tej części pamięci,
    >która coś zawiera, i jeszcze chyba jest kompresowany, ale w praktyce, po np
    >całym dniu (lub kilku) pracy na laptopie z 8GB ramu - zrzuca mi
    >hiberfil.sys o wielkości ~6-7GB na dysk. Byćmoże jakieś programy nie
    >czyszczą skutecznie ramu po sobie, albo windows nieprawidłowo takie strony
    >dawno zwolnione zapisuje... Przy dysku laptopowym, który ledwo wyciąga
    >80-100MB/s - trwa to dobre półtory-dwie minuty.

    Temat jest ntg, ale proces hibernacji nie działa zupełnie w ten sposób. Po
    pierwsze wielkość pliku hiberfil.sys na dysku ma się nijak do ilości danych
    jakie system tam zapisał. Po drugie systemu nie obchodzi co programy robią z
    przydzieloną im pamięcią. Na podstawie scenariusza Superfetch dla hibernacji
    część stron pamięci zapisuje w hiberfil.sys a reszta po odhibernowaniu jest
    po prostu odczytywana w odpowiedzi na błędy stron z pliku pagefile.sys i
    innych plików, które są zamapowane w pamięci RAM systemu. W twoim przypadku
    taki czas hibernacji musi mieć inne przyczyny (np. wady sterowników
    powodujące opóźnienia czy nawet tak prozaiczna rzecz jak zbyt mały plik
    pagefile.sys).

    p.s. Fut: pl.c.o.m-w.winnt
    --
    Piotr Borkowski