  • 21. Data: 2010-06-14 09:17:39
    Temat: Re: Co do RAW-ów?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 14 Jun 2010 11:09:15 +0200, de Fresz <d...@n...o2.pl>
    wrote:

    >Nie masz na myśli chyba Gimpa, ani Korelowego wynalazka?
    To drugie ;) Jest jeszcze kwestia wymagań.
    I aby była jasność - mówię o zastosowaniach amatorskich.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 22. Data: 2010-06-14 09:35:31
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-14 11:17:39 +0200, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> said:

    > To drugie ;) Jest jeszcze kwestia wymagań.
    > I aby była jasność - mówię o zastosowaniach amatorskich.

    Wieki już go nie widziałem, ale parę lat temu, to było wyjątkowo kulawe
    i niefunkcjonalne narzędzie, nawet w kategoriach amatorskich. Radzi już
    sobie jakkolwiek z RAWami z różnych puszek?

    de Fresz

  • 23. Data: 2010-06-14 12:31:54
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 14 Jun 2010 11:35:31 +0200, de Fresz <d...@n...o2.pl>
    wrote:

    >Wieki już go nie widziałem, ale parę lat temu, to było wyjątkowo kulawe
    >i niefunkcjonalne narzędzie, nawet w kategoriach amatorskich. Radzi już
    >sobie jakkolwiek z RAWami z różnych puszek?
    Pierwszą rzeczą jest przyzwyczajenie - podejrzewam, że każda funkcja w
    PP jest zrobiona trochę inaczej niż w PS i jak ,,od zawsze'' pracujesz
    na PS to przestawienie może być trudne. Ja, na przykład, nie miałem
    problemów z zastosowaniem informacji z różnych samouczków dot. PS -
    jest inaczej, ale większość jest do przeniesienia (problem zaczyna się
    z funkcjonalnością oferowaną przez wtyczki).
    To, że PP jest uboższy w funkcjie to nie ulega wątpliwości, ale też
    znajduje odbicie w cenie. Mi jako okazyjnemu grzebaczowi w zdjęciach
    PP + Bibble starcza aż nadto i daje się to zakupić w rozsądnych cenach
    w przeciwieństwie do PS. PP czytarkę rawów ma, ale moim zdaniem lepiej
    by było, gdyby wynajęli gościa od RawTherapee ;) przynajmniej mieli by
    coś porządnego (co się opłaca patrząc po tym jak problem braku
    czytaczki rozwiązało Adobe).

  • 24. Data: 2010-06-14 13:03:02
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-14 14:31:54 +0200, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> said:

    > Pierwszą rzeczą jest przyzwyczajenie - podejrzewam, że każda funkcja w
    > PP jest zrobiona trochę inaczej niż w PS i jak ,,od zawsze'' pracujesz
    > na PS to przestawienie może być trudne.

    Jakie tam "od zawsze", dopiero od trójki ;-)

> [...]
    > jest inaczej, ale większość jest do przeniesienia (problem zaczyna się
    > z funkcjonalnością oferowaną przez wtyczki).

    IMHO większość dodatkowych wtyczek PS-owych jest niewiele lub nic nie warta.

> [...]
    > znajduje odbicie w cenie. Mi jako okazyjnemu grzebaczowi w zdjęciach
    > PP + Bibble starcza aż nadto i daje się to zakupić w rozsądnych cenach

    Z drugiej strony dla niedzielnych dłubaczy (no offence) zazwyczaj
    wystarczający jest PSE. Ale ok, miałoby być nie-Adobe i fajnie że coś
    tam Karol rozruszał. A tak poza tym mam taką cichą nadzieję, że za parę
    lat z którejś z wołarek wyewoluuje w kombajn mogący skopać tyłek
    Szopowi, bo niektóre poczynania Adobe są naprawdę wkurzające - a mogą
    sobie robić co chcą, jak to monopolista (w wielu dziedzinach).

    de Fresz

  • 25. Data: 2010-06-14 13:42:18
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    a może ktoś używa Aperture??
    Niestety nie pracuję teraz na Mac-u i nie mam mozliwości
    przetestowania.
    Wydaje się rewelacyjny.

    Pozdrawiam
    Les

  • 26. Data: 2010-06-14 15:57:26
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <0...@c...go
    oglegroups.com>,
    Les nabazgrał:
    > Witam,
    > a może ktoś używa Aperture??
    > Niestety nie pracuję teraz na Mac-u i nie mam mozliwości
    > przetestowania.
    > Wydaje się rewelacyjny.

    Przesiadłem się z Aperture na Lightroom i na powrót się nie zapowiada...

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Klastrami Polska stoi

  • 27. Data: 2010-06-14 18:34:33
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-14 17:57, l...@l...localdomain wrote:
    > Przesiadłem się z Aperture na Lightroom i na powrót się nie zapowiada...

    Widząc jak aperture potrafi masakrować detale to wcale się nie dziwię.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 28. Data: 2010-06-15 18:49:13
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Widząc jak aperture potrafi masakrować detale to wcale się nie dziwię.

    I wszystko jasne - a miałem se kupić specjalnie Mac-a do tego
    programu!

    Pozdrawiam
    Les

  • 29. Data: 2010-06-17 13:12:43
    Od: sandr <s...@g...com>

    On 15 Cze, 20:49, Les <s...@p...fm> wrote:

    > I wszystko jasne - a miałem se kupić specjalnie Mac-a do tego
    > programu!

    Nic nie jest jasne, zanim sam nie spróbujesz...
    Z Aperture da się spokojnie pracować.

    Pozdr.

  • 30. Data: 2010-06-17 13:27:15
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <f...@a...go
    oglegroups.com>,
    sandr nabazgrał:

    > Nic nie jest jasne, zanim sam nie spróbujesz...
    > Z Aperture da się spokojnie pracować.

    Potwierdzam, pracuje się nieźle i nie zauważyłem żadnego masakrowania.
    Ale po prostu z Lightroomem pracuje mi się lepiej.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    No i skończy się przodowanie