    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Co do RAW-ów?
    Date: Mon, 14 Jun 2010 14:31:54 +0200

    On Mon, 14 Jun 2010 11:35:31 +0200, de Fresz <d...@n...o2.pl>
    wrote:

    >Wieki już go nie widziałem, ale parę lat temu, to było wyjątkowo kulawe
    >i niefunkcjonalne narzędzie, nawet w kategoriach amatorskich. Radzi już
    >sobie jakkolwiek z RAWami z różnych puszek?
    Pierwszą rzeczą jest przyzwyczajenie - podejrzewam, że każda funkcja w
    PP jest zrobiona trochę inaczej niż w PS i jak ,,od zawsze'' pracujesz
    na PS to przestawienie może być trudne. Ja, na przykład, nie miałem
    problemów z zastosowaniem informacji z różnych samouczków dot. PS -
    jest inaczej, ale większość jest do przeniesienia (problem zaczyna się
    z funkcjonalnością oferowaną przez wtyczki).
    To, że PP jest uboższy w funkcjie to nie ulega wątpliwości, ale też
    znajduje odbicie w cenie. Mi jako okazyjnemu grzebaczowi w zdjęciach
    PP + Bibble starcza aż nadto i daje się to zakupić w rozsądnych cenach
    w przeciwieństwie do PS. PP czytarkę rawów ma, ale moim zdaniem lepiej
    by było, gdyby wynajęli gościa od RawTherapee ;) przynajmniej mieli by
    coś porządnego (co się opłaca patrząc po tym jak problem braku
    czytaczki rozwiązało Adobe).
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish