  • 31. Data: 2010-06-17 21:03:15
    Temat: Re: Co do RAW-ów?
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-17 15:27, l...@l...localdomain wrote:
    > Potwierdzam, pracuje się nieźle i nie zauważyłem żadnego masakrowania.
    > Ale po prostu z Lightroomem pracuje mi się lepiej.

    A według mnie i owszem: http://tiny.pl/ht8bk
    Zdjęcie wywołane z 9 odrawiarek. Nowy LR już takiego zasyfienia nie wrzuca
    dla tego modelu. Nowe bibble też troszkę lepiej (plugin do hot/dead
    pikseli + całkiem niezłe noise ninja). Nawet parchawe IDC się poprawiło
    troszkę (ale i tak ssie).

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 32. Data: 2010-06-17 21:12:17
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hve2j6$r2n$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik nabazgrał:

> [...]
    > dla tego modelu. Nowe bibble też troszkę lepiej (plugin do hot/dead
    > pikseli + całkiem niezłe noise ninja). Nawet parchawe IDC się poprawiło

    Super, właśnie udowodniłeś, że Aperture ma domyślnie suwak odszumiania
    w prawo. Zaś najlepszym możliwym programem jest Gimp :D

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    No i skończy się przodowanie

  • 33. Data: 2010-06-17 21:17:33
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-17 23:12, l...@l...localdomain wrote:
    > Super, właśnie udowodniłeś, że Aperture ma domyślnie suwak odszumiania
    > w prawo. Zaś najlepszym możliwym programem jest Gimp :D

    W żadnym z zdjęć nie użyto standardowych ustawień konkretnej odrawiarki.
    Chodziło by uzyskać możliwie najlepsze zdjęcie, a nie wywołane z przyjętym
    przez kogoś optimum.

    Mi się np. najbardziej podoba rezultat z DxO. I nie potrafię w nim tak
    dobrze wywołać tego samego pliku RAW.

    Ot tylko taka ciekawostka. Chociaż.. dawniej też wiele razy robiono zawody
    w "wywołaj najlepiej jak potrafisz kliszę". Z kliszami dzisiaj już jest
    tylko jak już "zeskanuj najlepiej...".

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 34. Data: 2010-06-17 21:50:03
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hve3e1$k0$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik nabazgrał:

    > W żadnym z zdjęć nie użyto standardowych ustawień konkretnej odrawiarki.
    > Chodziło by uzyskać możliwie najlepsze zdjęcie, a nie wywołane z przyjętym
    > przez kogoś optimum.

    O, jeszcze lepiej. To czemu w każdym programie starano się uzyskać inny efekt?

    > Ot tylko taka ciekawostka. Chociaż.. dawniej też wiele razy robiono zawody
    > w "wywołaj najlepiej jak potrafisz kliszę". Z kliszami dzisiaj już jest
    > tylko jak już "zeskanuj najlepiej...".

    Teraz robi się zawody w obrabianiu RAW-ów. Cotygodniowe, w niedzielę
    kończy się 148 edycja:
    http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=31211
    Fajnie popatrzeć czasami, jak pojawia się kilka *zupełnie* różnych
    interpretacji tego samego materiału wejściowego.

  • 35. Data: 2010-06-17 21:57:36
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 21:12:17 +0000, lrem napisał(a):

    > Super, właśnie udowodniłeś, że Aperture ma domyślnie suwak odszumiania w
    > prawo. Zaś najlepszym możliwym programem jest Gimp :D

    do wywoływania???? :-O To miał być żart rozumiem??? :) DO dalszej
    obróbki, owszem, ale plugin do wywoływania to jedna wielka pomyłka... :-/

    --
    pzdr
    meping

  • 36. Data: 2010-06-17 22:00:59
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hve5og$88n$1@inews.gazeta.pl>,
    Krzysztof Chajęcki nabazgrał:

    > do wywoływania???? :-O To miał być żart rozumiem??? :) DO dalszej
    > obróbki, owszem, ale plugin do wywoływania to jedna wielka pomyłka... :-/

    Nie wiem co to miało być, po prostu spojrzałem w linka z owym porównaniem
    efektów 9 wywoływarek i opisałem co zobaczyłem.

  • 37. Data: 2010-06-17 23:24:41
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-17 23:50, l...@l...localdomain wrote:
    > O, jeszcze lepiej. To czemu w każdym programie starano się uzyskać inny efekt?

    Skąd taki wniosek?
    Na stronie masz wszystko opisane. Chodziło o to by sprawdzić jak
    odrawiarka wpływa na zdjęcia i co można osiągnąć w poszczególnych programach.

    > Teraz robi się zawody w obrabianiu RAW-ów. Cotygodniowe, w niedzielę
    > kończy się 148 edycja:
    > http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=31211

    Owszem :)
    Te skanowe to AFAIR Pleśń challenge ;)

    > Fajnie popatrzeć czasami, jak pojawia się kilka *zupełnie* różnych
    > interpretacji tego samego materiału wejściowego.

    A to to akurat było zawsze :)
    Dzisiaj jedyne co to, że jakoś bardziej klinicznie można podejść do tematu
    i w białych rękawiczkach. No i jest opcja "undo/redo".

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 38. Data: 2010-06-18 07:07:15
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    dominik napisał(a):
    [...]
    > Ot tylko taka ciekawostka. Chociaż.. dawniej też wiele razy robiono zawody
    > w "wywołaj najlepiej jak potrafisz kliszę".

    Jakoś mi to sobie trudno wyobrazić. Żeby to były zawody, choćby
    zabawowe, zawodnicy powinni dostać identyczny materiał.
    Niby można im było dać po identycznym kontrnegatywie, ale jakoś mi się
    ten pomysł nie widzi...

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 39. Data: 2010-06-18 07:35:43
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał:

> [...]
    > zawodnicy powinni dostać identyczny materiał.
    > Niby można im było dać po identycznym kontrnegatywie, ale jakoś mi się ten

    Pewnie prościej było zaaranżowac statyczną scenę w studio, aparat na statyw
    i naswietlic kilka klisz w dokładnie identyczny sposób. Obstawiam, ze
    różnice wynikajace z fluktuacji napięcia zasilajacego lampy oświetlajace,
    starzenia żarówek lub niepowtarzalności czasów migawki nie były na tyle
    istotne aby naswietlone klisze znaczaco się między sobą różniły.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 40. Data: 2010-06-18 07:50:10
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    l...@l...localdomain pisze:

    Hej

    > Potwierdzam, pracuje się nieźle i nie zauważyłem żadnego masakrowania.
    > Ale po prostu z Lightroomem pracuje mi się lepiej.

    I LR3 to chyba pierwsza przyzwoicie napisana na Maca aplikacja Adobe ;)
    Wreszcie potrafi zaciągnąć do roboty 8 rdzeni w moim kompie.
    Muszę jeszcze kupić upgrade z pakietu CS3 do CS5 i zobaczymy czy resztę
    softu też poprawili.
    --
    Pozdro
    Kryhu