  • Data: 2012-04-03 01:11:12
    Temat: Re: Cienka folia z niklu
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ion-forums@vbbp15...
    On Sunday, 1 April 2012 20:48:12 UTC+1, Ukaniu wrote:
    > Złoto nie jest dobrym przewodnikiem,

    >Według matweb niewiele odbiega od miedzi (Au 0.0000022, Cu >0.0000017
    >Ohm/cm)

    Różnica prawie 1,5 to już technicznie dość dużo, w tym przypadku jednak bez
    znaczenia a odporność na korozję doskonała.
    Pomimo, że srebro odbiega (stosuąc tą miarę - mało, dużo) bardzo niewiele
    rezystywnością od miedzi (1,7 ^-8 Cu - 1,59^-8 Ag) to znajduje szerokie
    zastosowanie jako pokrycie miedzi przewodzące powierzchniowo prąd w liniach
    w.cz. Problem tylko w tym, że środowisko nie może być agresywne.

    > nawet odkładający się latami dym z papierosa potrafi znacząco
    > zmienić jej masę i charakterystykę częstotolwościową.

    >Napylanie złotem jest powszechnie stosowanym sposobem na >radykalne
    >obniżenie przenikalności gazowej folii polimerowych (jak >powiedzieć po
    >polsku poprawnie "gas permeability"?), więc poza
    >problem polimeru niż złota, ale obecnie są doskonałe metody, >nawet
    >napylania złota na teflon, choć nietanie. Na przykład z użyciem

    Pytanie czy złoto się tak delikatnie trzymało tej folii (mylar, poliwęglan,
    pvc, czy co tam jeszcze stosowano już od początku czy z wiekiem zaczyna
    tracić przyczepność. Tak czy siak problem przy czyszczeniu jest - bo czasem
    się niszczy a czasem zupełnie nie.
    Ja bym się prócz zwykłej dość odpornej na czynniki środowiskowe metalizacji
    nie doszukiwał nic więcej. Przenikalność gazu w mikrofonach to chyba nie był
    problem który rozważano.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz