eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCiekawy film o samochodach elektrycznychRe: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netco
    logne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.hi
    ghwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.new
    s.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-
    mail
    Date: Sat, 3 Dec 2022 16:00:52 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.5.1
    Subject: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <tlssuu$1p38$1@gioia.aioe.org> <tlt6ip$1njh$1@gioia.aioe.org>
    <tlvc9m$463$2@news.icm.edu.pl> <tlvjed$14b0$2@gioia.aioe.org>
    <146kgg981bf5n$.dlg@myjk.org> <tm5bhc$1fqk$1@gioia.aioe.org>
    <1...@m...org> <6387a35c$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <z82l5cr2cmqf$.dlg@myjk.org> <638887f9$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <tmao46$d0v$2@news.icm.edu.pl>
    <63890c86$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <tmf9tg$70u$1@news.icm.edu.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    In-Reply-To: <tmf9tg$70u$1@news.icm.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 79
    Message-ID: <638b64a3$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.130.38
    X-Trace: 1670079651 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 454 83.27.130.38:65243
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4773
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709421
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-12-03 o 11:54, ii pisze:
    > W dniu 01.12.2022 o 21:20, cef pisze:
    >> W dniu 2022-12-01 o 18:26, ii pisze:
    >>> W dniu 01.12.2022 o 11:54, cef pisze:
    >>>> W dniu 2022-12-01 o 10:47, Myjk pisze:
    >>>>> Wed, 30 Nov 2022 19:39:24 +0100, cef
    >>>>>
    >>> ...
    >>>>
    >>>>
    >>>>>> W mieście widuję częściej, choć ich przywileje uważam za nielogiczne.
    >>>>>
    >>>>> Z pozoru tak, jak się zastanowić głębiej, to mają sens aby zachęcić
    >>>>> do ich
    >>>>> zakupu i przestać truć ludzi niską emisją. Nowsze spaliniaki też mają
    >>>>> handikapy w postaci możności wjazdu tam gdzie stare trujące trupy
    >>>>> nie mogą.
    >>>>
    >>>> Ten sens jest różny w różnych ograniczeniach i przywilejach.
    >>>> Zakaz wjeżdżania w jakieś strefy miejskie dla samochodów, które
    >>>> mają szkodliwą emisję jest dla mnie zrozumiały.
    >>>> Ale już instytucja buspasa jest źle pomyślana, bo jak spaliniaki
    >>>> stoją w korkach, to
    >>>> smrodzą czyli większość dostaje po dupie (czy po płucach) bo muszą
    >>>> syf wdychać.
    >>>> Rozsądniej było by ustawić w korkach elektryki, bo one jak stoją to
    >>>> nic nie emitują
    >>>> a buspasami puścić spaliniaki, bo spalinowy przy przelocie przez miasto
    >>>> znacznie mniej szkodzi jak jedzie niż jak stoi.
    >>>
    >>> Ale czego? CO czy NO?
    >>
    >> Szkodliwych gazów/wyziewów/syfów tak wg nomenklatury ekologów.
    >
    > No ja rozumiem, że w ogóle to wszystkich, ale jak Ci dalej pisałem, nic
    > nie wskazuje by emisja CO2 w korku wywołanym wyłączeniem z normalnego
    > ruchu buspasa, była istotnie większa, o ile w ogóle byłaby, od emisji
    > poruszających się samochodów. Może jakieś NO.

    Nie rozbierałem tego tak dokładnie.
    Mniej lub więcej, tlenki/azotki - emisja jest.


    >>> CO2 to wprost proporcjonalnie do mocy. NO .. np. EGR nie dopala
    >>> spalin przy otwartej przepustnicy. Nie wiem jak kat. Jak jest zimny
    >>> to nie działa, ale jak się rozgrzeje to w funkcji mocy chyba działa w
    >>> miarę proporcjonalnie.
    >>>
    >>> Natomiast w mieście jest więcej spalinówek na m2 niż poza miastem i
    >>> dlatego dochodzi do koncentracji spalin. W korku pewnie jeszcze
    >>> gęściej, ale nie tak drastycznie jak między miastem i obszarem
    >>> pozamiejskim.
    >>
    >> Z samego faktu, że ogólnie ICE jest więcej niż BEV to puszczenie
    >> spaliniaków buspasem nic by nie zmieniło, bo zapchali by oba pasy
    >> ale widać ze to nieprzemyślane rozwiązanie.
    >
    > Jak to nie? Zablokowały by ruch autobusom dla których ten buspas jest i
    > co jeszcze może (w sensie, że nie jest pewne) mieć prosty sens
    > zwiększania przepustowości w przewożonych ludziach licząc. A zachęcanie
    > do używania elektryków jest dla lepszej kondycji środowiska w którym
    > ludzie żyją. Innego rodzaju cel.

    W kilku miejscach w mieście gdzie jeżdżę buspas
    niespecjalnie pomógł komunikacji publicznej
    a zwykli użytkownicy się tłoczą, więc nie zawsze to działa.
    Co do zachęty, to niech to będzie zachęta a nie zakazy.



    >> Najbardziej wkur..mnie to, że raz na milion lat widzę jak z buspasu
    >> korzysta BEV, czasem karetka, czasem taxi a najczęściej korzystają jakieś
    >> kutasy, które się spieszą i w dupie mają przepisy.
    >>
    >>
    >
    > Taki buspas paradoksalnie poza miastem sobie może być a w mieście to
    > tylko wk kierowców.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: