  • Data: 2009-07-05 22:13:10
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: osiek <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    T.M.F. pisze:

    > Zadna zmiana frontu. Po prostu obecnie dla mnie prosciej byloby
    > zeskanowac laserowo zapis na plycie analogowej niz szukac igly (sorki,
    > zebys zrozumial - wkladki gramofonowej). Jak sie upowszechnia skanery 3D
    > to moze to byc prostsze dla kazdego

    jeszcze raz Ci napiszę przykład źel trafiony. Wkładkę kupisz w każdym
    lepszym sklepie ze sprzętem Audio. Jest duży przemysł produkujący sprzęt
    do odtwarzania i produkowania płyt analogowych. Powiedz w jakim mieście
    mieszkasz podam Ci adres najbliższego sklepu gdzie będziesz mógł sobie
    kupić wkładkę do gramofonu. W zależności od miasta będziesz mógł sobie
    wybrać nawet i 20 modeli wkładek w cenach od parudziesięciu złotych do
    paru tysięcy a jak będziesz miał fantazję to zamówisz i za paredziesiat
    tysiecy.

    Oczywiscie za 500 czy więcej lat jak ktoś znajdzie taką płytę to podda
    ją badaniom fizycznym i zauważy nieregulranosci powierzchni tworzace
    spiralny zapis. I odczytanie takiego zapisu będzie dużo prostsze niż
    zapisu cyfrowego. Cyfrowy zapis to zapis informacji o sygnale czyli aby
    odczytać sygnał musisz mieć wiedzę w jaki sposób zakodowano sygnał w tej
    informacji. Zapis analogowy to zapis sygnału