  • Data: 2009-07-05 21:02:23
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    rs pisze:

    > a co to za roznicza czym to bylo? rozmawiamy o sposobie patrzenia w
    > przyszlosc jaki prezentuje tutaj T.M.F.

    Różnica zasadnicza - można jutro odkryć np. wymienioną zimną fuzję, a
    nie będzie jej w użyciu i 100 lat.

    > tylko po co? zeby spowalniac system?

    Nie, żeby przyspieszyć. System binarny jest najdoskonalszy - jak kształt
    kuli. Może się najwyżej zdarzyć, że powstaną narzędzia pracujące
    sprawniej w innych systemach jak np. łapy ludzkie pracujące sprawniej w
    systemie dziesiętnym. Ale system binarny jest najprostszym wspólnym
    mianownikiem wszystkich systemów.

    > tylko po co taki sprzet w powszechnym obiegu? pamietaj, ze caly czas
    > koszta tutaj graja role.

    Ze względu na okres przejściowy.

    > myslisz sie. to ze jest kontrolowanaa przez przydzial kazy, to nie
    > znaczy ze nie dzieje sie nic nowego. jesli kazio w garazu wymysli cos,
    > to albo juz wymyslil cos co zostalo wymyslone, albo dopadna go wieksi
    > kolesie i wykupia od niego technologie, ktora potem albo uzyja, jesli
    > beda widzieli potencjal, albo wsadza ja do szuflady w oczekiwaniu na
    > lepsza dla tej technologii koniunkture.

    No właśnie o tym piszę. Co mi z wynalazku, który jest gdzieś szufladzie?
    Jest równie atrakcyjny jak wodór na słońcu. Z punktu widzenia ludzkości
    nie istnieje.

    > alez to nie ja ja tutaj przywolalem. a uczepilem sie bo to bardzo
    > dobry przyklad ilustrujacy jak nietrwaly nosnik z przeszlosci, jest
    > trwalszy od obecnych.

    Ale to jest wyjątek w regule. Co jeszcze mamy? Fotografię analogową?
    Książki? To wszystko ma trwałość kilkaset lat i jest obarczone jedną
    potężną wadą - podlegają ciągłej erozji i są niekopiowalne. Nośniki
    cyfrowe są niezniszczalne w swej idei, ponieważ są kopiowalne (z czasem
    coraz sprawniej i szybciej). Pozostaje tylko ogniwo - człowiek, który
    powinien zadbać o proces kopiowania jak powinien zadbać, by książka i
    fotografia nie zamokła i nie spleśniała, a płyta nie popękała. Te
    ostatnie czynności są znacznie mocniej energochłonne.

    > montaz czego? o czym mowisz?

    Montaż niskich serii prototypów. Czytajże jak już odpowiadasz.

    > ty juz daj spokoj tej elektrodzie. nie udalo ci sie raz. nie kombinuj
    > wiecej.

    Dlaczego mi się nie udało? Zawsze mi się udawało, gdy potrzebowałem pomocy.

    > i jestes tego tak bezmiernie pewien?

    Bezmiernie.

    > a co jesli chociaz czesc ich nie jest?

    No to przyłącz się do armii ludzi robiących dobrze ludzkości za nic i
    zripuj trochę dla innych. To chyba nie są płyty Dody, tylko coś
    starszego, czego dostać nie sposób? (skoro ''część nie jest'')

    > i co w tym momencie proponujesz mi narazanie sie na sciaganie z P2P?
    > niezly kolega jestes. <rs>

    Otóż ja się zapatruję na to tak: P2p z całym tym piractwem włącznie jest
    błogosławieństwem. Dzięki tej technologi ludzkość może poznać takie
    dobra jak polskie kroniki filmowe, programy edukacyjne typu ''Sonda'',
    teatr telewizji, reportaż, film czy muzyka sprzed kilkudziesięciu lat i
    itd. Tych rzeczy nie ma oficjalnie w sprzedaży (choć i tak powinny być
    za darmo), bo jakieś sukinsyny trzymają na tym łapę w imię ''bo tak, bo
    mamy taniec na lodzie i inne atrakcje''. Ludzkość też może poznać
    marność tego, co próbuje się jej wsadzić za ciężkie pieniądze. Wreszcie,
    ludzkość może się wyzwolić z narzucania rozrywek i wybrać. Tylko
    oczywiście ci, którzy do tego dorośli.
    Kiedyś miałem wyrzuty sumienia, że to nieładnie itd. Po tym, co od wielu
    lat się dzieje z tv publiczną i w ogóle, z kulturą finansowaną także z
    mojej kieszeni sumienie moje przestało jakkolwiek protestować, a
    truecrypt rozwiał wszelkie obawy natury ogólnej.

    A do cierpiących z powodu strat... wiadomych - no cóż - gdyby nagle ktoś
    wymyślił jak z wody robić benzynę, cierpiałoby wielu. I cóż, musieliby
    się przerzucić na jakiś inny sposób zarabiania. Toteż zamiast narzekać,
    straszyć, wymyślać ustawy i przepisy należy zrozumieć, że tego się nie
    powstrzyma i trzeba zmienić pracę. Albo formę, odporną z idei, a nie
    ustawy na ctrl-c. Że podcina się gałąź kreatywności? Ludzkość wytworzyła
    już tyle dóbr kultury, że spokojnie wystarczy przeciętnemu człowiekowi
    przez całe życie. I tak nie pozna nawet małego fragmentu. Live is brutal.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl