  • Data: 2009-07-05 22:02:28
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    rs pisze:

    > na dzien dzisiejszy.

    Zawsze. Nie może być nic prostszego.

    > dlatego wszystki efunkcjonalne mieszkania sa w budynkach o ksztalcie
    > kuli.

    Dlatego np. najefektywniejsza bomba atomowa ma kształt kuli.

    > alez sa kopiowalne, jak nie? tylko po co? nie musza byc bo sa
    > wystarczajaco trwale. kopiowanie to jest domena naszej generacji.

    Jakie trwałe? Żadna fotografia sprzed 100 lat nie wygląda jak w dniu
    wołania. Żadna płyta analogowa nie brzmi tak.

    > hehehehe. goraco nie? nosniki sa jak najbardziej zniszczlne. spusc
    > dysk twardy z wysokosci metra na twarda ziemie i sprobuj ko potem
    > skopiowac.

    Po co mam go kopiować? Danych mogę mieć dowolną ilość kopii. Niszcząc
    jeden ze swoich dysków mam jeszcze trzy kopie na tychże nośnikach, kila
    na innych i gdzieś w sieci.
    Naprawdę, bardzo trudno byłoby mi zniszczyć wszystkie kopie. W przypadku
    tych słów np. jest to praktycznie niewykonalne.

    > to co mowisz, to informacja, ale tyko jesli utrzyma sie
    > ciagly proces przekopiowywania. w przypadku gdy ten ciag zostanie
    > przerwany mozesz sie spokojnie pozegnac z informacja.

    Ten proces zostanie zatrzymany gdy przestanę funkcjonować. Nie będzie
    miało to wtedy znaczenia, dane przestaną mieć sens i przestaną być
    potrzebne.
    Jeśli jednak dla kogoś będą miały sens, zajmie się on tym procederem.

    > o np. ksiazke wystarczy zadbac tylko raz. w przypadku nowych mediow
    > trzeba dbac calyc czas. to jest kolosalna roznica.

    Jest dokładnie odwrotnie - książkę musisz chronić ciągle, bo jest jedna,
    dane mogę porozsyłać na wszystkie strony świata i pozwolić sobie na
    czasowe zaprzestanie dbania o nie.

    > nie wiem co to jest rynek ''1/10'' cala, nei wiem tez co to jest bga.
    > dlatego pytam o wyjasnienia.

    Zatem próbujesz rozmawiać w temacie, którego nie znasz. Cóż zatem,
    szkoda czasu.
    Ale wyjaśnię - rynek podzespołów 1/10'' (100 milsów) to po prostu części
    elektroniczne z rozkładem wyprowadzeń o tej szerokości (i jej
    wielokrotności), bga to obudowy owych podzespołów o bardzo gęstych
    wyprowadzeniach, do tego trudnych w zastosowaniach amatorskich ze
    względu na nietypowy proces osadzania (lutowania). Reszta w googlach.

    > ale mnei sie nie udalo. Jester mnei skutecznie odstraszyl.

    Ale próbowałeś? Założyłeś tam wątek?

    > bardzo chetnie. tylko musze utrzymac rodzine i koty i nie mam czasu na
    > takie zabawy.

    Ja mam podobnie, a czas jeszcze na takie rzeczy posiadam.

    > dlaczego stare? moga to byc nagrania wspolczesnych z
    > koncertow, wykladow imprez jak i stare rzeczy. i nawet jesli sa to
    > plyty dody, dodlaczego mialbym je od nowa dostawac? rozmowa jest o
    > utraconej informacji na tym RAIDzie.

    Ale gdzie jest kopia? Czemu jej nie zrobiłeś?
    Gdzie była kopia zamokniętych materiałów foto po ostatniej powodzi z
    grupy prf? (jest taki wątek) Nie było, bo nie dało się - kopia byłaby
    niedoskonała, a jej wykonanie czasochłonne. Tobie natomiast po prostu
    się nie chciało, choć dało się i należało poświęcić godzinę.

    > a w ajaki sposob to tlumaczy jak ocenic wartosc zebranych na
    > wspomianym RADzie danych? chyba juz troche za bardzo odbiegles od
    > tematu nawet jesli jest on juz dawno OT. <rs>

    Było, nie ma. Jak z zamokniętym zdjęciem, które posklejało się i zniszczyło.
    Była szansa, by nic nie zginęło - nie wykorzystałeś jej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl