  • Data: 2009-07-05 19:38:57
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    rs pisze:
    > bo w omawianym czasie moze nastapic przeskok kilku generacji od czaswo
    > nam obecnych.

    Nic tego nie zapowiada, co więcej, ''kolesie'' nauczyli się znacznie
    lepiej dawkować nowinki niż dawniej, ponieważ pójście na całość kończy
    się kryzysem.

    > takie myslenie jak tu prezentujesz, jest podobne do
    > tego, jakie prezentowali kolesie, ktorzy wykombinowali bariere 640kB w
    > latach 80tych, ze niby to starczy na wieki. starczylo raptem na
    > niecala dekade.

    To nie była bariera technologiczna, a wyłącznie umowa rzekłbym handlowa.

> [...]
    > ale tylko do przechowywania jednostek informacji, tak same oblicznenia
    > moga byc dokonywane juz zupelnie inny sposob. rownolegle przetwarzanie
    > bilionow fragmentow danych, bedzie wymagalo innego podejscia do
    > obliczen numerycznych. nie beda to juz operacje na pojedynczych
    > bitach, ale na np. patternach bitow i to wlasnie one beda podstawowa
    > jednostostka, na ktorej bedzie przeprowadzalo sie obliczenia. cos jak
    > z alfabetem chinskim, ktory posiada znacznie wiecej znakow niz
    > lacinski, ale te znaki sa znacznie bardziej pojemne w znaczeniach.

    Tylko każdy układ można sprowadzić do binarnego i jest to tak
    uniwersalne jak największa objętość przy najmniejszej powierzchni dla kuli.

    > to teraz pomysl, jesli masz wszczepiony komputer w uklad nerwowy, albo
    > 100% bezprzewodowe podlaczenia. w jaki sposob dobierzesz sie do
    > dyskietki 5cali, bez specjalistycznego sprzetu?

    Dokładnie tak samo jak dziś dokładając ostatnie ogniwo sprzęt <>mózg.

    > zdaje mi sie, ze zaczynam rozumiec z czym tutaj jest problem. wyglada
    > na to, ze nie widzisz rozwazan, ktore masz tuz pod nosem, zatem trudno
    > ci jest zobaczyc, szerszej jak sprawy w omawianej dziedzinie moga
    > zajsc, a w czasie 20-30--40 nie mowiac jzu o stu latach moga zajsc
    > baaaaardzo daleko.

    Ale nie dojdą, ponieważ nauka jak nigdy w życiu jest dziś kontrolowana i
    jeśli żaden Kazio Eksperymental nie wymyśli w garażu np. zimnej fuzji,
    to nie dostaniemy jej z dnia na dzień.
    Dlaczego nie powstanie Canon G12 mający wszystko to, co będzie miał G25?
    Nie ma żadnych barier technologicznych, a wyłącznie marketingowe.

    > sorry, ale po prostu bajasz tutaj. i jeszcze raz. informacje z plyty
    > gramofonowej mozesz odczytac przy pomocy blaszki wycietej z puszki po
    > coka-coli, lub znalezionej na pierwszym lepszym smietniku. chyba nie
    > chcesz mi wmowic, ze to jest trudniejsze od zeskanowania i potem
    > softwarewego obrabiania.

    Coś się do tej płyty przyczepił, jednego z nielicznych tak prymitywnych
    i wbrew pozorom nietrwałych nośników? Oczywiście, że można przeczytać i
    gwoździem, ale mało to będzie miało wspólnego z oryginałem i zniszczy
    nośnik. Skan takiej płyty za niedługo okaże się dużo lepszym,
    sprawniejszym i szybszym sposobem pobrania informacji.

    > hehehehe. za pare lat to bedziesz mial taka miniaturyzacje, ze nie
    > bedziesz wiedzial ze cos w ogole jest zlozone z czesci.

    Nie. Rynek ''1/10'' cala będzie istniał zawsze, ponieważ zawsze będą
    potrzebne niskie serie i prototypy. Nawet dziś, gdy króluje bga wciąż
    elementy do montażu przewlekanego rodem z lat trzydziestych są
    powszechnie dostępne.

    > bylo juz o tym. skad ktos w przyszlosci, kto znajdzie taki pen drive
    > ma wiedziec co na min jest, jesli go nie odtworzy? a zeby odtworzyc
    > musi zaangarowac srodki. dane (jesli w ogol euda mu sie przeczytac)
    > moga byc zupelnie nic nie warte. to jest takie bledne kolo.

    Może po prostu zapyta na wymienionej już kilka razy elektrodzie? Tam
    zawsze będą magicy - archeologowie, jak dziś w kilku tysiącach już
    przynajmniej wątkach na temat lamp czy wyświetlaczy nixie. Nota bene są
    to wątki mocno emocjonujące, w których ludzie (młodzi) angażują się w
    projekty znacznie mocniej niż w wątkach na temat wsadzenia basowej tuby
    z niebieskimi ledami do piętnastoletniego bmw.

    > z twardym dyskiem na SATA albo IDE tez?

    Do tego kupisz taką kostkę z odpowiednikiem dzisiejszego bt na allegro
    za 25 zł. Takie już właściwie są, tylko jeszcze nie mają bt.

    > no dobrze. to teraz policz ile moze, mniej wiecej, kosztowac oplacenie
    > czasu osoby, ktora zripie np. 3 tysiace plyt CD, 500 vinyli, jakies
    > 2000 filmow z DVD i ze 300 z VHS i z setke tasm CC. jedno i drugie sa
    > to kwoty atronomiczne, co powoduje, ze traci sie dane zapisane na
    > RAIDzie, a nie traci sie danych na orginalnych nosnikach. traci si
    > ebezpowrtonie czas zuzyty na scyfrowanie i konwersje tego wszystskiego
    > o czym wyzej.

    Sorry, ale jeśli są to materiały masowe to prawie na pewno są już
    zripowane i w większości dostępne, choć nieoficjalnie. Nie sądzę, by
    takowymi nie były jeśli jest ich 3000.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl