-
Data: 2019-05-14 19:13:41
Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-05-12 o 23:05, Mateusz Viste pisze:
> U mnie żadnej takiej wzmianki nie znalazłem. No i trochę łyso bym się
> czuł zjeżdżając przez 8km na biegu, sztucznie trzymając obroty silnika by
> ten ani nie hamował, ani nie przyspieszał samochodu... To takie mało
> ekologiczne.
Tu się nie wypowiem. Pisałeś o prędkościach 50-60km/h a nie 8. Ja
odniosłem się do wcześniejszej wypowiedzi.
> Swoją drogą - dlaczego w tych twoich autach jazda na luzie była
> niezalecana? Czy producent podawał jakiś konkretny powód?
W instrukcji? Grozi poważnym uszkodzeniem skrzyni biegów. To cytat z
obecnego auta (automat). Z poprzednich (manuale + 1 automat) - nie wiem,
nie pamiętam czy cokolwiek napisano. Kiedyś mechanika pytałem o ręczną
... wspominał coś o obniżonym smarowaniu wewnątrz skrzyni i tym, że olej
nie trafia do chłodniczki wtedy więc się grzeje. Ale to temat dla
speców, nie dla mnie.
> Prawdę mówiąc to nie mam pojęcia - to całe OBD2 to dla mnie nowość, w
> moim własnym samochodzie nie mam czegoś takiego - moja Niva przekazuje mi
> błędy ECU morsem, do odczytania niczego nie potrzebuję, poza okiem.
Pewnie tylko główne. W ten sposób przy byle awarii miałbyś pół dnia
odczytywania kodów :-)
> Przy OBD2 dużo zdaje się zależeć od modelu użytego dongla,
Oczywiście tak. W autach jest kilka sieci więc komputer musi umieć
dogadać się z poszczególnymi. Więc sprzęt ma znaczenie. Nawet jeśli
potrafi to zrobić, to z kolei w tych tanich kompach nie masz niewiele
odczytywanych opcji. Aktualizujesz soft, pojawiają się nowe ale i tak to
mało. Ze 2 lata temu miałem taki komputerek za chyba 300zł i go
sprzedałem. Kupiłem droższy - ma dużo więcej informacji do odczytania,
doszły procedury diagnostyczne (czyli można ręcznie sterować różnymi
komponentami samochodu) itd. Ale to i tak pikuś w stosunku do Star
Diagnosis (bo Merce z tego korzystają).
> oraz od
> oprogramowania (a tego jest mnóstwo w Google Playu, nie wiadomo co
> wybrać). Do tego jeden z kolegów w wątku uświadomił mnie, że kody silnika
> (ECU) to jedno, a kody ESP/ASR to co innego, i niekoniecznie da się je
> tak łatwo wyczytać... Szaleństwo z tym postępem - mam wrażenie że mam do
> czynienia ze statkiem kosmicznym.
Bo tak jest. Dlatego kluczem są aktualne biblioteki modułów
diagnostycznych. Takie apki, o jakich piszesz to gadget. Każdy moduł
auta to niezależny komputer. Komputery mogą być różnych producentów.
Każdy gada w innym języku - obrazowo mówiąc. Jedynie interfejs mają
wspólny (w danej sieci, których jest kilka). Spięte są one razem w
magistrali centralnej. Zadaniem (chyba) sterownika chyba właśnie
centralnej magistrali, jest interpretowanie komunikatów każdego z tych
komputerów i umożliwienie dogadania się z ECU.
W normalnych komputerach diagnostycznych możesz mieć np. bezprzewodowe
pobieranie danych nowych modeli lub uzupełnień tych starszych. Bulisz za
subskrypcję. Wszystko po to by mieć aktualne "kody".
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.05.19 19:39 J.F.
- 14.05.19 19:46 J.F.
- 14.05.19 20:03 Mateusz Viste
- 14.05.19 20:19 JaLa
- 14.05.19 21:47 Marek S
- 14.05.19 21:49 Marek S
- 15.05.19 04:59 kk
- 15.05.19 14:08 J.F.
- 15.05.19 21:24 J.F.
- 15.05.19 21:55 Marek S
- 16.05.19 08:43 kk
- 16.05.19 10:23 Mateusz Viste
- 16.05.19 10:31 yabba
- 16.05.19 10:34 yabba
- 16.05.19 10:39 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=