-
51. Data: 2009-04-20 06:13:27
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Marek Borowski pisze:
> Jest to jakis argument.
Ja to jakis ?
> W zasadzie mialem olac to pytanie ale jesli Cie to tak bardzo interesuje
> to jezdze od 3 lat
WOW. A ja od 25. Licytujemy sie ?
>> Jechales i wiesz ?
>>
> Jezdze motocyklem 100 KM, w zupelnosci mi to wystarcza i jestem w stanie
> sobie wyobrazic jak sie zachowuje 2x tyle.
Znaczy nie jechales i nie wiesz... A ze wyobraznie masz to juz wiemy :)
> Zadna misja, nie lubie halasu i tyle a poza tym jesli mozna cos zrobic
> dla srodowiska nie rezygnujac z prawie niczego to czemu nie ?
Mozesz zaczac przeprowadzac zaby przez droge.
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
52. Data: 2009-04-20 08:06:02
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: "huck" <2...@w...pl>
/.../
> Zadna misja, nie lubie halasu i tyle a poza tym jesli mozna cos zrobic dla
> srodowiska nie rezygnujac z prawie niczego to czemu nie ?
wow...
ty zauwazyłes
mam 80 kuni-> chce miec 100 kuni-> musze kupić wiekszą pojemność->
wiksza pojemność wiecej kosztuje-> jak wydam na moto to nie wydam na co
innego->
no tak ale ja jesten normalnym polakiem szarakiem
a nie krezusem
huck
-
53. Data: 2009-04-20 10:00:28
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Marek Borowski <m...@l...pl>
Kuczu wrote:
> Marek Borowski pisze:
>
>> Wiekszy tlumnik, wiekszy katalizator.
>
> O tym juz Zbigi pisal. Jestes w mylnym bledzie jesli sadzisz ze to
> poprawi osiagi silnika.
>
Patrz na katalogi (z lat 1990 - 2009). Popatrz na parametry, poczytaj
dzieki jakim rozwiazaniom to osiagnieto. Nie bede sie powtarzal. Jesli
uwazasz ze jest inaczej podaj jakiekolwiek argumenty.
> > Poza tym ja pisalem o glownie o wstawieniu elektroniki ktora (dzieki
>> czujnikom) bedzie sterowala optymalnie wtryskiem. - to jest ekologiczne.
>
> Nastepny ktory uwaza ze elektronika pozwoli oszukac fizyke.
>
>> Ilosc powietrza, Ilosc Paliwa, Kat zaplonu, Faza rozrzadu - to sa
>> elementy ktorymi mozna sterowac i dopasowac je w zaleznosci od potrzeb.
>
> Alez oczywiscie. Tyle ze to niewspomiernie do zyskow komplikuje
> konstrukcje motocykla,
To jest twoje zdanie.
>zwieksza jego ciezar i awaryjnosc.
>
Ciezar w stopniu niewielkim. A awarynosc po 10 latach, kiedy zaczynaja
byc problemy z kablami i zlaczami - ale nie jest to magia jak niektorym
mechanikom starej daty sie wydaje.
>> Stary przyklad wylaczenie wtrysku przy hamowaniu silnikiem.
>
> A gaznik to tak wiele mieszanki podaje przy calkowicie zamknietej
> przepustnicy ?
>
Najwyrazniej duzo skoro w samochodach wprowadzenie w/w mechanizmu
ogranicylo spalanie o 10-20%.
Pozdr
Marek
-
54. Data: 2009-04-20 10:12:55
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Marek Borowski <m...@l...pl>
Kuczu wrote:
> Marek Borowski pisze:
>
>> Jest to jakis argument.
>
>
> Ja to jakis ?
>
Slaby.
>
>> W zasadzie mialem olac to pytanie ale jesli Cie to tak bardzo
>> interesuje to jezdze od 3 lat
>
> WOW. A ja od 25.
No to widac.
>
>>> Jechales i wiesz ?
>>>
>> Jezdze motocyklem 100 KM, w zupelnosci mi to wystarcza i jestem w
>> stanie sobie wyobrazic jak sie zachowuje 2x tyle.
>
> Znaczy nie jechales i nie wiesz... A ze wyobraznie masz to juz wiemy :)
>
Wiesz co Kuczu reperuj sobie przedwojenne harleye, pozostan 20 lat za
murzynami, ale od ode mnie to sie odczep. Nie rozumiesz elektroniki i
automatyki to nie moja wina.
Pozdr
Marek
-
55. Data: 2009-04-20 10:15:29
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Marek Borowski pisze:
> Patrz na katalogi (z lat 1990 - 2009). Popatrz na parametry, poczytaj
> dzieki jakim rozwiazaniom to osiagnieto. Nie bede sie powtarzal. Jesli
> uwazasz ze jest inaczej podaj jakiekolwiek argumenty.
No wlasnie Ty sie opierasz na katalogach. Ja na doswiadczeniu. Tu lezy
przyczyna roznicy zdan.
>> Alez oczywiscie. Tyle ze to niewspomiernie do zyskow komplikuje
>> konstrukcje motocykla,
> To jest twoje zdanie.
No to ja przepraszam.
> Ciezar w stopniu niewielkim. A awarynosc po 10 latach, kiedy
zaczynaja > byc problemy z kablami i zlaczami - ale nie jest to magia
jak niektorym mechanikom starej daty sie wydaje.
Aha. Znaczy rozbierales/grzebales/naprawiales nowoczesne motocykle z
duza iloscia elektroniki ? Czy znowu katalog ?
>> A gaznik to tak wiele mieszanki podaje przy calkowicie zamknietej
>> przepustnicy ?
>>
> Najwyrazniej duzo skoro w samochodach wprowadzenie w/w mechanizmu
> ogranicylo spalanie o 10-20%.
20% powiadasz... Masz jakies dane na poparcie tej smialej tezy ?
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
56. Data: 2009-04-20 10:18:55
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Marek Borowski pisze:
>> WOW. A ja od 25.
> No to widac.
Znaczy to zle ? Ojajebie.
>> Znaczy nie jechales i nie wiesz... A ze wyobraznie masz to juz wiemy :)
>>
> Wiesz co Kuczu reperuj sobie przedwojenne harleye, pozostan 20 lat za
> murzynami,
Buahahaha. Tu mnie wywaliles na plecy :)
> ale od ode mnie to sie odczep. Nie rozumiesz elektroniki i
> automatyki to nie moja wina.
A Ty nie masz pojecia o mechanice motocyklowej i pewnych jej
ograniczeniach. Jak dla mnie total EOT bo widze ze nie da sie z Toba
rozmawiac na jakims przyzwoitym poziomie technicznym. Pozyj, pogrzeb w
kilkudziesieciu motocyklach, pojezdzij kilkudziesiecioma to wtedy
porozmawiamy. Bo jak na razie to walisz mi tu tekstami z katalogow i
folderow a niewiele wiesz o zyciu.
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
57. Data: 2009-04-20 10:42:26
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Marek Borowski <m...@l...pl>
Kuczu wrote:
> Marek Borowski pisze:
>
>
> A Ty nie masz pojecia o mechanice motocyklowej i pewnych jej
> ograniczeniach.
O wielki znawco oswiec mnie prosze. Bo jak podales pare truizmow
(ze np. katalizator + filtr powietrza obnizaja osiagi) i tyle. Jakie to
sa ograniczenia ? Z tego co ja sie orientuje to glownym ograniczeniem
jest wytrzymalosc materialow i cykl Carnota.
> Jak dla mnie total EOT bo widze ze nie da sie z Toba
> rozmawiac na jakims przyzwoitym poziomie technicznym.
Mam byc moze wieksze doswiadczenie w technice niz ty - tyle ze nie
mechanice pojazdowej. Technika to nie tylko srubki.
> Pozyj, pogrzeb w
> kilkudziesieciu motocyklach, pojezdzij kilkudziesiecioma to wtedy
> porozmawiamy. Bo jak na razie to walisz mi tu tekstami z katalogow i
> folderow a niewiele wiesz o zyciu.
>
Ty za to wypowiadasz sie niesamowicie merytorycznie.
Pozdr
Marek
-
58. Data: 2009-04-20 10:55:02
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Marek Borowski pisze:
> O wielki znawco oswiec mnie prosze. Bo jak podales pare truizmow
> (ze np. katalizator + filtr powietrza obnizaja osiagi) i tyle. Jakie to
> sa ograniczenia ?
No to po kolei. W sumie mialem nie pisac ale chuj, niech strace.
Silniki wspolczesnych motocykli sa w stanie rozwijac bez problemu moce
ponad 200 koni z litra. Jednak zestrojenie silnika tak aby ta moc
rozwijal powoduje iz przestaje spelniac rygorystyczne normy spalin i
halasu narzucone przez ustawodawcow. Co wiec sie robi ? Dodaje sie
ograniczenie na dolocie poprzez takie zestrojenie zasilania aby jakosc
spalin miescila sie w zalozonych normach. Do tego dorzuca sie
katalizator (-y) i wydech o glosnosci normatywnej. Aby to wszystko
dzialalo wgrywa sie takie mapy zaplonu i wtrysku ktore ograniczaja moc o
kilkanascie procent ale jednoczesnie spelniaja normy i powoduja ze ten
caly skastrowany uklad dziala poprawnie. Zdjecie cugli podnosi moc o
kilka procent jednoczesnie powodujac wiekszy halas i wyzsza toksycznosc
spalin.
Dlaczego w 2005 roku praktycznie zniknely z rynku europejskiego
motocykle z zasilaniem gaznikowym, zwlaszcza te duzej pojemnosci ? Bo
byly toksyczne z punktu widzenia ekologow i norm Euro a nie ze byly zle.
I to wlasnie probuje od poczatku Ci wytlumaczyc.
> Z tego co ja sie orientuje to glownym ograniczeniem
> jest wytrzymalosc materialow i cykl Carnota.
Glownymi ograniczeniami sa ksiegowy i ekolog.
> Ty za to wypowiadasz sie niesamowicie merytorycznie.
Zadaj mi normalne merytoryczne pytanie w temacie motocykli a postaram
sie na nie odpowiedziec rzeczowo. O ile oczywiscie bede wiedzial bez
zagladania do ksiazek i internetu.
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
59. Data: 2009-04-20 17:21:27
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Ozz <o...@t...pl>
Leszek Karlik pisze:
> On Sun, 19 Apr 2009 23:07:30 +0200, Kuczu <p...@j...pl>
> wrote:
>
> [...]
>> Zdajes sobie sprawe ze motocykl to najmniej ekologiczny pojazd ?
>> Spalanie rzedu 7l/100 km przy max 2 osobach przewozonych jednoczesnie
>> daje 3,5l na glowe do pokonania 100 km. Auto z tym samym spalaniem i 5
>> osobami na pokladzie to juz tylko 1,4 litra na glowe.
>
> Według http://www.eea.europa.eu/publications/ENVISSUENo12/p
age029.html
> na początku lat 70tych wynosiły średnio 2,0-2,1 pasażera na samochód,
> w latach 90tych spadły do 1,5-1,6 i dalej spadają, w wyniku redukcji
> średniego rozmiaru domostwa połączonej ze wzrostem ilości posiadanych
> samochodów.
>
> Przy czym w mieście to jest 1,3 pasażera na samochód a na dużą odległość
> 1,8.
>
> Biorąc pod uwagę, że większość samochodów ma większe spalanie od
> motocykli, plus stoją w korkach emitując bez sensu spaliny to jednak
> motocykle wygrywają. Zwłaszcza że totalny wpływ na środowisko to również
> koszt wyprodukowania i transportu, który w przypadku motocykli jest
> niższy. :-)
>
Pominales koszty i wplyw eksploatacji, czyli czestotliwosc wymiany
oleju, swiec, opon, klockow i innych dupereli. Plus zakup skor, na ktore
trza utluc trocke krow, swin, kangurow i innego ptactwa :) Do tego pewne
ilosci tworzyw sztucznych na kaski, buty, ochraniacze bla bla wyliczac
mozna dlugo w jedna i druga strone. Akademicka dyskusja, lepiej wiec
zostawic temat jakims studenciakom albo doktorantom, niech dyskutuja
przy stole wylozonym katalogami.
--
Ozz
GSX600F
-
60. Data: 2009-04-20 19:32:42
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Marek Borowski <m...@l...pl>
Kuczu wrote:
> Marek Borowski pisze:
>
>> O wielki znawco oswiec mnie prosze. Bo jak podales pare truizmow
>> (ze np. katalizator + filtr powietrza obnizaja osiagi) i tyle. Jakie
>> to sa ograniczenia ?
>
> No to po kolei. W sumie mialem nie pisac ale chuj, niech strace.
>
> Silniki wspolczesnych motocykli sa w stanie rozwijac bez problemu moce
> ponad 200 koni z litra. Jednak zestrojenie silnika tak aby ta moc
> rozwijal powoduje iz przestaje spelniac rygorystyczne normy spalin i
> halasu narzucone przez ustawodawcow.
> Co wiec sie robi ? Dodaje sie
> ograniczenie na dolocie poprzez takie zestrojenie zasilania aby jakosc
> spalin miescila sie w zalozonych normach. Do tego dorzuca sie
> katalizator (-y) i wydech o glosnosci normatywnej. Aby to wszystko
> dzialalo wgrywa sie takie mapy zaplonu i wtrysku ktore ograniczaja moc o
> kilkanascie procent ale jednoczesnie spelniaja normy i powoduja ze ten
> caly skastrowany uklad dziala poprawnie. Zdjecie cugli podnosi moc o
> kilka procent jednoczesnie powodujac wiekszy halas i wyzsza toksycznosc
> spalin.
>
No i dziekuje, jak chcesz to mozesz.
IMO W/w opis jakos istotnie nie koliduje z moja poczatkowa teza:
"No i w czym jest problem ? Wieksza pojemnosc i/albo optymalizacja
(czyt. elektronika) zalatwi sprawe." :-).
> I to wlasnie probuje od poczatku Ci wytlumaczyc.
>
Ale ja nigdzie nie negowalem tego iz nowe motocykle maja ukryte "moce"
Juz wczesniej ustalilismy iz pisalismy o roznych kwestiach.
Ty o ograniczeniach nowych motocykli - ja o tym ze mimo iz maja obcieta
potencjalna moc nie sa gorsze od swoich poprzednikow.
Jedyna czynnikiem sporu jest elektronika ktora jak twierdzisz jest zlem
koniecznym aby w/opisany uklad dzialal.
>
>> Ty za to wypowiadasz sie niesamowicie merytorycznie.
>
> Zadaj mi normalne merytoryczne pytanie w temacie motocykli a postaram
> sie na nie odpowiedziec rzeczowo. O ile oczywiscie bede wiedzial bez
> zagladania do ksiazek i internetu.
>
>
No i super.
Jaki wyglada typowy algorym wtrysku/zaplonu w motocyklu ?
Z jakich czujnikow korzysta i jakimi elementami wykonawczymi steruje ?
Z checia zweryfikuje moja teoretyczna wiedze.
Pozdr
Marek