eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Cichy elektryczny cross
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 65

  • 51. Data: 2009-04-20 06:13:27
    Temat: Re: Cichy elektryczny cross
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marek Borowski pisze:

    > Jest to jakis argument.


    Ja to jakis ?


    > W zasadzie mialem olac to pytanie ale jesli Cie to tak bardzo interesuje
    > to jezdze od 3 lat

    WOW. A ja od 25. Licytujemy sie ?


    >> Jechales i wiesz ?
    >>
    > Jezdze motocyklem 100 KM, w zupelnosci mi to wystarcza i jestem w stanie
    > sobie wyobrazic jak sie zachowuje 2x tyle.

    Znaczy nie jechales i nie wiesz... A ze wyobraznie masz to juz wiemy :)


    > Zadna misja, nie lubie halasu i tyle a poza tym jesli mozna cos zrobic
    > dla srodowiska nie rezygnujac z prawie niczego to czemu nie ?

    Mozesz zaczac przeprowadzac zaby przez droge.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C
    http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 52. Data: 2009-04-20 08:06:02
    Temat: Re: Cichy elektryczny cross
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    /.../
    > Zadna misja, nie lubie halasu i tyle a poza tym jesli mozna cos zrobic dla
    > srodowiska nie rezygnujac z prawie niczego to czemu nie ?
    wow...
    ty zauwazyłes
    mam 80 kuni-> chce miec 100 kuni-> musze kupić wiekszą pojemność->
    wiksza pojemność wiecej kosztuje-> jak wydam na moto to nie wydam na co
    innego->

    no tak ale ja jesten normalnym polakiem szarakiem
    a nie krezusem
    huck



  • 53. Data: 2009-04-20 10:00:28
    Temat: Re: Cichy elektryczny cross
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    Kuczu wrote:
    > Marek Borowski pisze:
    >
    >> Wiekszy tlumnik, wiekszy katalizator.
    >
    > O tym juz Zbigi pisal. Jestes w mylnym bledzie jesli sadzisz ze to
    > poprawi osiagi silnika.
    >
    Patrz na katalogi (z lat 1990 - 2009). Popatrz na parametry, poczytaj
    dzieki jakim rozwiazaniom to osiagnieto. Nie bede sie powtarzal. Jesli
    uwazasz ze jest inaczej podaj jakiekolwiek argumenty.

    > > Poza tym ja pisalem o glownie o wstawieniu elektroniki ktora (dzieki
    >> czujnikom) bedzie sterowala optymalnie wtryskiem. - to jest ekologiczne.
    >
    > Nastepny ktory uwaza ze elektronika pozwoli oszukac fizyke.
    >
    >> Ilosc powietrza, Ilosc Paliwa, Kat zaplonu, Faza rozrzadu - to sa
    >> elementy ktorymi mozna sterowac i dopasowac je w zaleznosci od potrzeb.
    >
    > Alez oczywiscie. Tyle ze to niewspomiernie do zyskow komplikuje
    > konstrukcje motocykla,
    To jest twoje zdanie.

    >zwieksza jego ciezar i awaryjnosc.
    >
    Ciezar w stopniu niewielkim. A awarynosc po 10 latach, kiedy zaczynaja
    byc problemy z kablami i zlaczami - ale nie jest to magia jak niektorym
    mechanikom starej daty sie wydaje.


    >> Stary przyklad wylaczenie wtrysku przy hamowaniu silnikiem.
    >
    > A gaznik to tak wiele mieszanki podaje przy calkowicie zamknietej
    > przepustnicy ?
    >
    Najwyrazniej duzo skoro w samochodach wprowadzenie w/w mechanizmu
    ogranicylo spalanie o 10-20%.



    Pozdr

    Marek


  • 54. Data: 2009-04-20 10:12:55
    Temat: Re: Cichy elektryczny cross
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    Kuczu wrote:
    > Marek Borowski pisze:
    >
    >> Jest to jakis argument.
    >
    >
    > Ja to jakis ?
    >
    Slaby.

    >
    >> W zasadzie mialem olac to pytanie ale jesli Cie to tak bardzo
    >> interesuje to jezdze od 3 lat
    >
    > WOW. A ja od 25.
    No to widac.

    >
    >>> Jechales i wiesz ?
    >>>
    >> Jezdze motocyklem 100 KM, w zupelnosci mi to wystarcza i jestem w
    >> stanie sobie wyobrazic jak sie zachowuje 2x tyle.
    >
    > Znaczy nie jechales i nie wiesz... A ze wyobraznie masz to juz wiemy :)
    >
    Wiesz co Kuczu reperuj sobie przedwojenne harleye, pozostan 20 lat za
    murzynami, ale od ode mnie to sie odczep. Nie rozumiesz elektroniki i
    automatyki to nie moja wina.


    Pozdr

    Marek






  • 55. Data: 2009-04-20 10:15:29
    Temat: Re: Cichy elektryczny cross
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marek Borowski pisze:

    > Patrz na katalogi (z lat 1990 - 2009). Popatrz na parametry, poczytaj
    > dzieki jakim rozwiazaniom to osiagnieto. Nie bede sie powtarzal. Jesli
    > uwazasz ze jest inaczej podaj jakiekolwiek argumenty.

    No wlasnie Ty sie opierasz na katalogach. Ja na doswiadczeniu. Tu lezy
    przyczyna roznicy zdan.


    >> Alez oczywiscie. Tyle ze to niewspomiernie do zyskow komplikuje
    >> konstrukcje motocykla,
    > To jest twoje zdanie.

    No to ja przepraszam.


    > Ciezar w stopniu niewielkim. A awarynosc po 10 latach, kiedy
    zaczynaja > byc problemy z kablami i zlaczami - ale nie jest to magia
    jak niektorym mechanikom starej daty sie wydaje.

    Aha. Znaczy rozbierales/grzebales/naprawiales nowoczesne motocykle z
    duza iloscia elektroniki ? Czy znowu katalog ?

    >> A gaznik to tak wiele mieszanki podaje przy calkowicie zamknietej
    >> przepustnicy ?
    >>
    > Najwyrazniej duzo skoro w samochodach wprowadzenie w/w mechanizmu
    > ogranicylo spalanie o 10-20%.

    20% powiadasz... Masz jakies dane na poparcie tej smialej tezy ?

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C
    http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 56. Data: 2009-04-20 10:18:55
    Temat: Re: Cichy elektryczny cross
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marek Borowski pisze:

    >> WOW. A ja od 25.
    > No to widac.

    Znaczy to zle ? Ojajebie.

    >> Znaczy nie jechales i nie wiesz... A ze wyobraznie masz to juz wiemy :)
    >>
    > Wiesz co Kuczu reperuj sobie przedwojenne harleye, pozostan 20 lat za
    > murzynami,

    Buahahaha. Tu mnie wywaliles na plecy :)

    > ale od ode mnie to sie odczep. Nie rozumiesz elektroniki i
    > automatyki to nie moja wina.

    A Ty nie masz pojecia o mechanice motocyklowej i pewnych jej
    ograniczeniach. Jak dla mnie total EOT bo widze ze nie da sie z Toba
    rozmawiac na jakims przyzwoitym poziomie technicznym. Pozyj, pogrzeb w
    kilkudziesieciu motocyklach, pojezdzij kilkudziesiecioma to wtedy
    porozmawiamy. Bo jak na razie to walisz mi tu tekstami z katalogow i
    folderow a niewiele wiesz o zyciu.



    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C
    http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 57. Data: 2009-04-20 10:42:26
    Temat: Re: Cichy elektryczny cross
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    Kuczu wrote:
    > Marek Borowski pisze:
    >
    >
    > A Ty nie masz pojecia o mechanice motocyklowej i pewnych jej
    > ograniczeniach.
    O wielki znawco oswiec mnie prosze. Bo jak podales pare truizmow
    (ze np. katalizator + filtr powietrza obnizaja osiagi) i tyle. Jakie to
    sa ograniczenia ? Z tego co ja sie orientuje to glownym ograniczeniem
    jest wytrzymalosc materialow i cykl Carnota.

    > Jak dla mnie total EOT bo widze ze nie da sie z Toba
    > rozmawiac na jakims przyzwoitym poziomie technicznym.
    Mam byc moze wieksze doswiadczenie w technice niz ty - tyle ze nie
    mechanice pojazdowej. Technika to nie tylko srubki.

    > Pozyj, pogrzeb w
    > kilkudziesieciu motocyklach, pojezdzij kilkudziesiecioma to wtedy
    > porozmawiamy. Bo jak na razie to walisz mi tu tekstami z katalogow i
    > folderow a niewiele wiesz o zyciu.
    >
    Ty za to wypowiadasz sie niesamowicie merytorycznie.

    Pozdr

    Marek



  • 58. Data: 2009-04-20 10:55:02
    Temat: Re: Cichy elektryczny cross
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marek Borowski pisze:

    > O wielki znawco oswiec mnie prosze. Bo jak podales pare truizmow
    > (ze np. katalizator + filtr powietrza obnizaja osiagi) i tyle. Jakie to
    > sa ograniczenia ?

    No to po kolei. W sumie mialem nie pisac ale chuj, niech strace.

    Silniki wspolczesnych motocykli sa w stanie rozwijac bez problemu moce
    ponad 200 koni z litra. Jednak zestrojenie silnika tak aby ta moc
    rozwijal powoduje iz przestaje spelniac rygorystyczne normy spalin i
    halasu narzucone przez ustawodawcow. Co wiec sie robi ? Dodaje sie
    ograniczenie na dolocie poprzez takie zestrojenie zasilania aby jakosc
    spalin miescila sie w zalozonych normach. Do tego dorzuca sie
    katalizator (-y) i wydech o glosnosci normatywnej. Aby to wszystko
    dzialalo wgrywa sie takie mapy zaplonu i wtrysku ktore ograniczaja moc o
    kilkanascie procent ale jednoczesnie spelniaja normy i powoduja ze ten
    caly skastrowany uklad dziala poprawnie. Zdjecie cugli podnosi moc o
    kilka procent jednoczesnie powodujac wiekszy halas i wyzsza toksycznosc
    spalin.

    Dlaczego w 2005 roku praktycznie zniknely z rynku europejskiego
    motocykle z zasilaniem gaznikowym, zwlaszcza te duzej pojemnosci ? Bo
    byly toksyczne z punktu widzenia ekologow i norm Euro a nie ze byly zle.

    I to wlasnie probuje od poczatku Ci wytlumaczyc.

    > Z tego co ja sie orientuje to glownym ograniczeniem
    > jest wytrzymalosc materialow i cykl Carnota.

    Glownymi ograniczeniami sa ksiegowy i ekolog.


    > Ty za to wypowiadasz sie niesamowicie merytorycznie.

    Zadaj mi normalne merytoryczne pytanie w temacie motocykli a postaram
    sie na nie odpowiedziec rzeczowo. O ile oczywiscie bede wiedzial bez
    zagladania do ksiazek i internetu.


    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C
    http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 59. Data: 2009-04-20 17:21:27
    Temat: Re: Cichy elektryczny cross
    Od: Ozz <o...@t...pl>

    Leszek Karlik pisze:
    > On Sun, 19 Apr 2009 23:07:30 +0200, Kuczu <p...@j...pl>
    > wrote:
    >
    > [...]
    >> Zdajes sobie sprawe ze motocykl to najmniej ekologiczny pojazd ?
    >> Spalanie rzedu 7l/100 km przy max 2 osobach przewozonych jednoczesnie
    >> daje 3,5l na glowe do pokonania 100 km. Auto z tym samym spalaniem i 5
    >> osobami na pokladzie to juz tylko 1,4 litra na glowe.
    >
    > Według http://www.eea.europa.eu/publications/ENVISSUENo12/p
    age029.html
    > na początku lat 70tych wynosiły średnio 2,0-2,1 pasażera na samochód,
    > w latach 90tych spadły do 1,5-1,6 i dalej spadają, w wyniku redukcji
    > średniego rozmiaru domostwa połączonej ze wzrostem ilości posiadanych
    > samochodów.
    >
    > Przy czym w mieście to jest 1,3 pasażera na samochód a na dużą odległość
    > 1,8.
    >
    > Biorąc pod uwagę, że większość samochodów ma większe spalanie od
    > motocykli, plus stoją w korkach emitując bez sensu spaliny to jednak
    > motocykle wygrywają. Zwłaszcza że totalny wpływ na środowisko to również
    > koszt wyprodukowania i transportu, który w przypadku motocykli jest
    > niższy. :-)
    >
    Pominales koszty i wplyw eksploatacji, czyli czestotliwosc wymiany
    oleju, swiec, opon, klockow i innych dupereli. Plus zakup skor, na ktore
    trza utluc trocke krow, swin, kangurow i innego ptactwa :) Do tego pewne
    ilosci tworzyw sztucznych na kaski, buty, ochraniacze bla bla wyliczac
    mozna dlugo w jedna i druga strone. Akademicka dyskusja, lepiej wiec
    zostawic temat jakims studenciakom albo doktorantom, niech dyskutuja
    przy stole wylozonym katalogami.

    --
    Ozz
    GSX600F


  • 60. Data: 2009-04-20 19:32:42
    Temat: Re: Cichy elektryczny cross
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    Kuczu wrote:
    > Marek Borowski pisze:
    >
    >> O wielki znawco oswiec mnie prosze. Bo jak podales pare truizmow
    >> (ze np. katalizator + filtr powietrza obnizaja osiagi) i tyle. Jakie
    >> to sa ograniczenia ?
    >
    > No to po kolei. W sumie mialem nie pisac ale chuj, niech strace.
    >
    > Silniki wspolczesnych motocykli sa w stanie rozwijac bez problemu moce
    > ponad 200 koni z litra. Jednak zestrojenie silnika tak aby ta moc
    > rozwijal powoduje iz przestaje spelniac rygorystyczne normy spalin i
    > halasu narzucone przez ustawodawcow.
    > Co wiec sie robi ? Dodaje sie
    > ograniczenie na dolocie poprzez takie zestrojenie zasilania aby jakosc
    > spalin miescila sie w zalozonych normach. Do tego dorzuca sie
    > katalizator (-y) i wydech o glosnosci normatywnej. Aby to wszystko
    > dzialalo wgrywa sie takie mapy zaplonu i wtrysku ktore ograniczaja moc o
    > kilkanascie procent ale jednoczesnie spelniaja normy i powoduja ze ten
    > caly skastrowany uklad dziala poprawnie. Zdjecie cugli podnosi moc o
    > kilka procent jednoczesnie powodujac wiekszy halas i wyzsza toksycznosc
    > spalin.
    >
    No i dziekuje, jak chcesz to mozesz.
    IMO W/w opis jakos istotnie nie koliduje z moja poczatkowa teza:
    "No i w czym jest problem ? Wieksza pojemnosc i/albo optymalizacja
    (czyt. elektronika) zalatwi sprawe." :-).

    > I to wlasnie probuje od poczatku Ci wytlumaczyc.
    >
    Ale ja nigdzie nie negowalem tego iz nowe motocykle maja ukryte "moce"

    Juz wczesniej ustalilismy iz pisalismy o roznych kwestiach.
    Ty o ograniczeniach nowych motocykli - ja o tym ze mimo iz maja obcieta
    potencjalna moc nie sa gorsze od swoich poprzednikow.

    Jedyna czynnikiem sporu jest elektronika ktora jak twierdzisz jest zlem
    koniecznym aby w/opisany uklad dzialal.

    >
    >> Ty za to wypowiadasz sie niesamowicie merytorycznie.
    >
    > Zadaj mi normalne merytoryczne pytanie w temacie motocykli a postaram
    > sie na nie odpowiedziec rzeczowo. O ile oczywiscie bede wiedzial bez
    > zagladania do ksiazek i internetu.
    >
    >
    No i super.
    Jaki wyglada typowy algorym wtrysku/zaplonu w motocyklu ?
    Z jakich czujnikow korzysta i jakimi elementami wykonawczymi steruje ?
    Z checia zweryfikuje moja teoretyczna wiedze.

    Pozdr

    Marek

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: