    From: Marek Borowski <m...@l...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Cichy elektryczny cross
    Date: Mon, 20 Apr 2009 21:32:42 +0200
    <gs82ti$po2$1@news.wp.pl> <gs83sn$q4p$2@news.wp.pl>
    <gs862q$rro$1@news.wp.pl> <gs86o8$s59$1@news.wp.pl>
    <gs87gh$33c$1@news.onet.pl> <gs95c3$dqv$1@news.wp.pl>
    <gsb131$mgq$1@news.onet.pl> <gsfn5v$fdb$1@news.wp.pl>
    <gsfqud$sd5$1@news.onet.pl> <gsg0gs$lhp$2@news.wp.pl>
    <gsg1hn$fl9$1@news.onet.pl> <gsg1qh$m8d$3@news.wp.pl>
    <gsg33j$k23$1@news.onet.pl> <gsg38c$nn6$1@news.wp.pl>
    <gsg5dg$ptp$1@news.onet.pl> <gsh3qc$9mi$2@news.wp.pl>
    <gshhu3$rm9$1@news.onet.pl> <gshi6k$jft$2@news.wp.pl>
    <gshjlf$1js$1@news.onet.pl> <gshkae$l21$1@news.wp.pl>

    Kuczu wrote:

> [...]
    > halasu narzucone przez ustawodawcow.
    > Co wiec sie robi ? Dodaje sie
    > ograniczenie na dolocie poprzez takie zestrojenie zasilania aby jakosc
    > spalin miescila sie w zalozonych normach. Do tego dorzuca sie
    > katalizator (-y) i wydech o glosnosci normatywnej. Aby to wszystko
    > dzialalo wgrywa sie takie mapy zaplonu i wtrysku ktore ograniczaja moc o
    > kilkanascie procent ale jednoczesnie spelniaja normy i powoduja ze ten
    > caly skastrowany uklad dziala poprawnie. Zdjecie cugli podnosi moc o
    > kilka procent jednoczesnie powodujac wiekszy halas i wyzsza toksycznosc

    No i dziekuje, jak chcesz to mozesz.
    IMO W/w opis jakos istotnie nie koliduje z moja poczatkowa teza:
    "No i w czym jest problem ? Wieksza pojemnosc i/albo optymalizacja
    (czyt. elektronika) zalatwi sprawe." :-).

    > I to wlasnie probuje od poczatku Ci wytlumaczyc.

    Ale ja nigdzie nie negowalem tego iz nowe motocykle maja ukryte "moce"

    Juz wczesniej ustalilismy iz pisalismy o roznych kwestiach.
    Ty o ograniczeniach nowych motocykli - ja o tym ze mimo iz maja obcieta
    potencjalna moc nie sa gorsze od swoich poprzednikow.

    Jedyna czynnikiem sporu jest elektronika ktora jak twierdzisz jest zlem
    koniecznym aby w/opisany uklad dzialal.

    > Zadaj mi normalne merytoryczne pytanie w temacie motocykli a postaram
    > sie na nie odpowiedziec rzeczowo. O ile oczywiscie bede wiedzial bez
    > zagladania do ksiazek i internetu.

    No i super.
    Jaki wyglada typowy algorym wtrysku/zaplonu w motocyklu ?
    Z jakich czujnikow korzysta i jakimi elementami wykonawczymi steruje ?
    Z checia zweryfikuje moja teoretyczna wiedze.

    Pozdr

    Marek