eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleCichy elektryczny crossRe: Cichy elektryczny cross
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.wp.pl!not-for-mail
    From: Kuczu <p...@j...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Cichy elektryczny cross
    Date: Mon, 20 Apr 2009 12:55:02 +0200
    Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
    Lines: 45
    Sender: q...@f...internetdsl.tpnet.pl
    Message-ID: <gshkae$l21$1@news.wp.pl>
    References: <gs81uc$fkr$2@news.onet.pl> <gs8287$ojr$1@inews.gazeta.pl>
    <gs82ti$po2$1@news.wp.pl> <gs83sn$q4p$2@news.wp.pl>
    <gs862q$rro$1@news.wp.pl> <gs86o8$s59$1@news.wp.pl>
    <gs87gh$33c$1@news.onet.pl> <gs95c3$dqv$1@news.wp.pl>
    <gsb131$mgq$1@news.onet.pl> <gsfn5v$fdb$1@news.wp.pl>
    <gsfqud$sd5$1@news.onet.pl> <gsg0gs$lhp$2@news.wp.pl>
    <gsg1hn$fl9$1@news.onet.pl> <gsg1qh$m8d$3@news.wp.pl>
    <gsg33j$k23$1@news.onet.pl> <gsg38c$nn6$1@news.wp.pl>
    <gsg5dg$ptp$1@news.onet.pl> <gsh3qc$9mi$2@news.wp.pl>
    <gshhu3$rm9$1@news.onet.pl> <gshi6k$jft$2@news.wp.pl>
    <gshjlf$1js$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ffi242.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: news.wp.pl 1240224910 21569 83.13.138.242 (20 Apr 2009 10:55:10 GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Apr 2009 10:55:10 +0000 (UTC)
    X-Organization-Notice: Organization line has been filtered
    In-Reply-To: <gshjlf$1js$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    X-Original-Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:594362
    [ ukryj nagłówki ]

    Marek Borowski pisze:

    > O wielki znawco oswiec mnie prosze. Bo jak podales pare truizmow
    > (ze np. katalizator + filtr powietrza obnizaja osiagi) i tyle. Jakie to
    > sa ograniczenia ?

    No to po kolei. W sumie mialem nie pisac ale chuj, niech strace.

    Silniki wspolczesnych motocykli sa w stanie rozwijac bez problemu moce
    ponad 200 koni z litra. Jednak zestrojenie silnika tak aby ta moc
    rozwijal powoduje iz przestaje spelniac rygorystyczne normy spalin i
    halasu narzucone przez ustawodawcow. Co wiec sie robi ? Dodaje sie
    ograniczenie na dolocie poprzez takie zestrojenie zasilania aby jakosc
    spalin miescila sie w zalozonych normach. Do tego dorzuca sie
    katalizator (-y) i wydech o glosnosci normatywnej. Aby to wszystko
    dzialalo wgrywa sie takie mapy zaplonu i wtrysku ktore ograniczaja moc o
    kilkanascie procent ale jednoczesnie spelniaja normy i powoduja ze ten
    caly skastrowany uklad dziala poprawnie. Zdjecie cugli podnosi moc o
    kilka procent jednoczesnie powodujac wiekszy halas i wyzsza toksycznosc
    spalin.

    Dlaczego w 2005 roku praktycznie zniknely z rynku europejskiego
    motocykle z zasilaniem gaznikowym, zwlaszcza te duzej pojemnosci ? Bo
    byly toksyczne z punktu widzenia ekologow i norm Euro a nie ze byly zle.

    I to wlasnie probuje od poczatku Ci wytlumaczyc.

    > Z tego co ja sie orientuje to glownym ograniczeniem
    > jest wytrzymalosc materialow i cykl Carnota.

    Glownymi ograniczeniami sa ksiegowy i ekolog.


    > Ty za to wypowiadasz sie niesamowicie merytorycznie.

    Zadaj mi normalne merytoryczne pytanie w temacie motocykli a postaram
    sie na nie odpowiedziec rzeczowo. O ile oczywiscie bede wiedzial bez
    zagladania do ksiazek i internetu.


    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C
    http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: