eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaChiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. tonRe: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
  • X-Received: by 2002:ac8:5883:0:b0:31d:3d75:ffc1 with SMTP id
    t3-20020ac85883000000b0031d3d75ffc1mr14216330qta.302.1657018156041; Tue,
    05 Jul 2022 03:49:16 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:ac8:5883:0:b0:31d:3d75:ffc1 with SMTP id
    t3-20020ac85883000000b0031d3d75ffc1mr14216330qta.302.1657018156041; Tue,
    05 Jul 2022 03:49:16 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news-out.google.com!nntp.g
    oogle.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 5 Jul 2022 03:49:15 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <czjua2lxhz3k$.za7lc990ylw1$.dlg@40tude.net>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.41.203;
    posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
    NNTP-Posting-Host: 46.134.41.203
    References: <1...@g...com>
    <62beba4b$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <62bee952$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <62bf12ee$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    <1x46anzu0k7hr.1rlrfe7kxojeo$.dlg@40tude.net>
    <62c352de$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <czjua2lxhz3k$.za7lc990ylw1$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <7...@g...com>
    Subject: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego
    pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys.
    ton
    From: a a <m...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 05 Jul 2022 10:49:16 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:47716
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tuesday, 5 July 2022 at 09:42:50 UTC+2, J.F wrote:
    > On Mon, 4 Jul 2022 15:07:37 -0700 (PDT), a a wrote:
    > > On Monday, 4 July 2022 at 22:51:44 UTC+2, Robert Tomasik wrote:
    > >> W dniu 04.07.2022 o 14:00, J.F pisze:
    > >>> Sa limity na kanal panamski, sueski. Na sueski starczy
    > >>>
    > >>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Suezmax zanurzenie 21,3 m szerokość 70
    > >>> m długość 500 m nośność 150 tysięcy DWT dla statków załadowanych
    > >>> (przed modernizacją 80 tysięcy DWT) i 200 tysięcy DWT po częściowym
    > >>> rozładowaniu.
    > >>>
    > >>> Tylko ta nosnosc mi sie nie zgadza. 500*70*20 = 700 tys m3 = 700 tys
    > >>> ton wody.
    > >>>
    > >>> Nawet ujmujac polowe na ksztalt kadluba ... chyba ze kolejną polowę
    > >>> trzeba odjąc na masę samego statku ...
    > >> Na kształt, tak na czuja bym odejmował tak z 1/3. Natomiast masa statku
    > >> faktycznie może być spora.
    > >>
    > > Jak chcecie szczegółów to zapytam w kapitanacie Kanalu Sueskiego
    > > ale przed projektowaniem kolejnego mega kontenerowca, te szczegóły uzgadnia się z
    zarządem Kanału , aby projekt był zgodny z wymogami, a potem buduje.
    > >
    > > Kanał zostaje codziennie poszerzany i budowana jest 2.ga nitka
    > > bo to wielki biznes, generujący dziennie 1 mld zielonych z przewozów przez kanal
    > >
    > > Ponieważ limit szerokości zostanie znów wyczerpany za 5 lat
    > > to kolejna koncepcja to pociągi morskie, czyli kontenerowiec ciągnik/ holownik z
    przyczepionymi 3 kolejnymi kontenerowcami./
    > Ma to sens? Przy tej wielkosci i tak tak wychodziloby, ze trzeba
    > wielki naped, łuki na samym holu pokonywalby kiepsko, ryzyko zerwania
    > holu jest ... moze lepiej jednak osobne statki i osobne zalogi.
    > > A potem co roku, do Gdanska, kontenerowiec-cruise wycieczkowy zacznie przywozic
    po 100.000 Chińczykow
    > Swoja droga byla koncepcja korzystania z kolei
    > rosyjskiej/transsyberyjskiej.
    > Koncepcja zawieszona chyba na dluzej z wiadomych powodow, ale
    > ... 24 tys kontenerow ... 250 pociagow wystarczy?
    > Choc taki statek troche plynie ... ale pociag tez troche jedzie :-)
    > Statek lepszy ?
    >
    >
    > Przy okazji mowiono o blokadzie portow Ukrainy, ze tam sa miliony ton
    > ziarna eksportowane ... i ponoc nasze koleje i porty nie obsluzą
    > takiej ilosci ...
    >
    > J.
    Pociągi drogowe się sprawdziły w Australii bo Stuart Highway jest rzeczywiście prosta
    jak strzała, przez cała Australię z północy na poludnie.

    Ale są też i skrzyżowania i zakręty i wyjazdy z miasta i jakoś te zestawy pokonuja
    prawidłowo zakręty, łuki/.


    Zatem myślę że pociągi morskie, zlożone z zestawu kontenerowców to koncepcja
    wymagająca testów, no i prostej drogi wodnej, która nie narazi zestawu na żadne
    naprężenia.

    Ale wczesniej można już przetestować pokrycie kontenerowców solarami , aby odbierać
    energie solarną

    400 m x 62 m = 24.800 m2
    zakladają, że pod solary wykorzystamy 1/2 tej powierzchni, cczyli 12.800 m2 będzie
    zaszklona

    Tam wysokie nasłonecznienie, czyli 1000w/ m2, dla sprawności 10% to będzie 100w/m2
    czyli 1280 kW mocy, ponad 1 MW pływającej mocy solarnej.

    A jak sprawność o 50% większa, powierzchnia większa, to dojdziemy do 2 MW.

    Płynie 2 tygodnie : 12 dni x 24 godziny = 288 godzin

    2 MW x 288 h = 576 MWh czyli 0,5 GWh wyprodukowanej energii za jeden rejs, w jedną
    stronę

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: