-
X-Received: by 2002:ac8:5883:0:b0:31d:3d75:ffc1 with SMTP id
t3-20020ac85883000000b0031d3d75ffc1mr14216330qta.302.1657018156041; Tue,
05 Jul 2022 03:49:16 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:ac8:5883:0:b0:31d:3d75:ffc1 with SMTP id
t3-20020ac85883000000b0031d3d75ffc1mr14216330qta.302.1657018156041; Tue,
05 Jul 2022 03:49:16 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news-out.google.com!nntp.g
oogle.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Tue, 5 Jul 2022 03:49:15 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <czjua2lxhz3k$.za7lc990ylw1$.dlg@40tude.net>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.41.203;
posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
NNTP-Posting-Host: 46.134.41.203
References: <1...@g...com>
<62beba4b$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<62bee952$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<62bf12ee$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
<1x46anzu0k7hr.1rlrfe7kxojeo$.dlg@40tude.net>
<62c352de$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<czjua2lxhz3k$.za7lc990ylw1$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <7...@g...com>
Subject: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego
pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys.
ton
From: a a <m...@g...com>
Injection-Date: Tue, 05 Jul 2022 10:49:16 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:47716
[ ukryj nagłówki ]On Tuesday, 5 July 2022 at 09:42:50 UTC+2, J.F wrote:
> On Mon, 4 Jul 2022 15:07:37 -0700 (PDT), a a wrote:
> > On Monday, 4 July 2022 at 22:51:44 UTC+2, Robert Tomasik wrote:
> >> W dniu 04.07.2022 o 14:00, J.F pisze:
> >>> Sa limity na kanal panamski, sueski. Na sueski starczy
> >>>
> >>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Suezmax zanurzenie 21,3 m szerokość 70
> >>> m długość 500 m nośność 150 tysięcy DWT dla statków załadowanych
> >>> (przed modernizacją 80 tysięcy DWT) i 200 tysięcy DWT po częściowym
> >>> rozładowaniu.
> >>>
> >>> Tylko ta nosnosc mi sie nie zgadza. 500*70*20 = 700 tys m3 = 700 tys
> >>> ton wody.
> >>>
> >>> Nawet ujmujac polowe na ksztalt kadluba ... chyba ze kolejną polowę
> >>> trzeba odjąc na masę samego statku ...
> >> Na kształt, tak na czuja bym odejmował tak z 1/3. Natomiast masa statku
> >> faktycznie może być spora.
> >>
> > Jak chcecie szczegółów to zapytam w kapitanacie Kanalu Sueskiego
> > ale przed projektowaniem kolejnego mega kontenerowca, te szczegóły uzgadnia się z
zarządem Kanału , aby projekt był zgodny z wymogami, a potem buduje.
> >
> > Kanał zostaje codziennie poszerzany i budowana jest 2.ga nitka
> > bo to wielki biznes, generujący dziennie 1 mld zielonych z przewozów przez kanal
> >
> > Ponieważ limit szerokości zostanie znów wyczerpany za 5 lat
> > to kolejna koncepcja to pociągi morskie, czyli kontenerowiec ciągnik/ holownik z
przyczepionymi 3 kolejnymi kontenerowcami./
> Ma to sens? Przy tej wielkosci i tak tak wychodziloby, ze trzeba
> wielki naped, łuki na samym holu pokonywalby kiepsko, ryzyko zerwania
> holu jest ... moze lepiej jednak osobne statki i osobne zalogi.
> > A potem co roku, do Gdanska, kontenerowiec-cruise wycieczkowy zacznie przywozic
po 100.000 Chińczykow
> Swoja droga byla koncepcja korzystania z kolei
> rosyjskiej/transsyberyjskiej.
> Koncepcja zawieszona chyba na dluzej z wiadomych powodow, ale
> ... 24 tys kontenerow ... 250 pociagow wystarczy?
> Choc taki statek troche plynie ... ale pociag tez troche jedzie :-)
> Statek lepszy ?
>
>
> Przy okazji mowiono o blokadzie portow Ukrainy, ze tam sa miliony ton
> ziarna eksportowane ... i ponoc nasze koleje i porty nie obsluzą
> takiej ilosci ...
>
> J.
Pociągi drogowe się sprawdziły w Australii bo Stuart Highway jest rzeczywiście prosta
jak strzała, przez cała Australię z północy na poludnie.
Ale są też i skrzyżowania i zakręty i wyjazdy z miasta i jakoś te zestawy pokonuja
prawidłowo zakręty, łuki/.
Zatem myślę że pociągi morskie, zlożone z zestawu kontenerowców to koncepcja
wymagająca testów, no i prostej drogi wodnej, która nie narazi zestawu na żadne
naprężenia.
Ale wczesniej można już przetestować pokrycie kontenerowców solarami , aby odbierać
energie solarną
400 m x 62 m = 24.800 m2
zakladają, że pod solary wykorzystamy 1/2 tej powierzchni, cczyli 12.800 m2 będzie
zaszklona
Tam wysokie nasłonecznienie, czyli 1000w/ m2, dla sprawności 10% to będzie 100w/m2
czyli 1280 kW mocy, ponad 1 MW pływającej mocy solarnej.
A jak sprawność o 50% większa, powierzchnia większa, to dojdziemy do 2 MW.
Płynie 2 tygodnie : 12 dni x 24 godziny = 288 godzin
2 MW x 288 h = 576 MWh czyli 0,5 GWh wyprodukowanej energii za jeden rejs, w jedną
stronę
Następne wpisy z tego wątku
- 05.07.22 15:01 J.F
- 05.07.22 15:20 a a
- 05.07.22 19:24 Wiesiaczek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
- Kije trekkingowe tuning
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa