-
X-Received: by 2002:a05:620a:424c:b0:6aa:cdf8:f6f3 with SMTP id
w12-20020a05620a424c00b006aacdf8f6f3mr21391203qko.26.1656977746208; Mon,
04 Jul 2022 16:35:46 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a05:620a:424c:b0:6aa:cdf8:f6f3 with SMTP id
w12-20020a05620a424c00b006aacdf8f6f3mr21391203qko.26.1656977746208; Mon,
04 Jul 2022 16:35:46 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!news.uzoreto.com!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.c
om!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.goo
gle.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-
for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Mon, 4 Jul 2022 16:35:45 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <4...@g...com>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.153.104;
posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
NNTP-Posting-Host: 46.134.153.104
References: <1...@g...com>
<62beba4b$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<62bee952$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<62bf12ee$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
<1x46anzu0k7hr.1rlrfe7kxojeo$.dlg@40tude.net>
<f4KwK.148150$B0_9.122566@fx13.ams1>
<4...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <2...@g...com>
Subject: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego
pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys.
ton
From: a a <m...@g...com>
Injection-Date: Mon, 04 Jul 2022 23:35:46 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 8884
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:47713
[ ukryj nagłówki ]On Tuesday, 5 July 2022 at 01:11:19 UTC+2, a a wrote:
> On Tuesday, 5 July 2022 at 00:45:33 UTC+2, Marcin Debowski wrote:
> > On 2022-07-04, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> > > zanurzenie 21,3 m
> > > szerokość 70 m
> > > długość 500 m
> > > nośność 150 tysięcy DWT dla statków załadowanych (przed modernizacją
> > > 80 tysięcy DWT) i 200 tysięcy DWT po częściowym rozładowaniu.
> > >
> > > Tylko ta nosnosc mi sie nie zgadza.
> > > 500*70*20 = 700 tys m3 = 700 tys ton wody.
> > >
> > > Nawet ujmujac polowe na ksztalt kadluba ... chyba ze kolejną polowę
> > > trzeba odjąc na masę samego statku ...
> > Przyjmując, że to jest konstrukcja sztywna, a nie jakieś twór
> > segmentowy, którego segmenty są wobec siebie ruchome, to co należy
> > zrobić, aby to to przeżyło wygibasy na falach, które pewnie nie rzadko
> > mają i ponad 200m długości?
> >
> > --
> > Marcin
> to jest dobre pytanie, czy toto spotkało kiedyś sztorm i jak się zachowało
>
> Ale łatwo się tego dowiedzieć
>
> otwieramy Ship Tracker i szukamy nadzianego gościa w Kanale Sueskim
> i mamy go
>
> https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/s
hipid:5630138/mmsi:353136000/imo:9811000/vessel:EVER
_GIVEN
>
> Przeglądamy jego trasę i szukamy sztormów w trakcie rejsu z innego serwisu, np.
Meteoblue
> i jak był sztorm na trasie do dzwonimy do kapitana kontenerowca Ever Greena,
zwanego Ever Given
> i pytamy, czy mocno bujało
>
> A jak ma dokladny tracker RTK GPS i ogłasza trasę w 3 wymiarach to odczytamy zmiany
wysokości Z w trakcie sztormu
> i sprawa załatwiona.
>
> Ale problem jest, gdy wraca pusty, bez ładunku.
> Masowce czy tankowce napelnialy zbiorniki balastem, czyli woda morską,
> aby uzyskać prawidłowe zanurzenie i stabilną manewrowość na falach.
>
> Voyage Information
> MY TPPTANJUNG PELEPAS
> EG SUZSUEZ CANAL
> ATD: 2022-06-24 07:08 LT (UTC +8)
> ETA: 2022-07-07 22:00 LT (UTC +2)
> Voyage State:
>
> oooooooooo
> Reported ETA: 2022-07-07 22:00 LT (UTC +2)
> Calculated ETA:
>
> oooooooooo
> Calculated ETA at:
>
> ooooooooooPredictive ETD:
>
> oooooooooo
> Reported Destination: SUEZ CANAL
> Distance Travelled:
>
> oooooooooo
> Distance to Go:
>
> ooooooooooTotal Voyage Distance:
>
> ooooooooooTime to Destination:
>
> oooooooooo
> Draught (Reported/Max): 15.8 m /
>
> oooooooooo
> Load Condition:
>
> oooooooooo
> Speed recorded (Max / Average): 18.1 knots / 15.6 knots
> Reported Destination and ETA Received 2022-07-04 22:15 UTC
> Summary
> Where is the ship?
> Container Ship EVER GIVEN is currently located at RSEA - Red Sea at position 15°
14' 38.8" N, 041° 50' 43.7" E as reported by MarineTraffic Terrestrial Automatic
Identification System on 2022-07-04 22:45 UTC (19 minutes ago)
> The wind in this area at that time blows from Northeast direction at force 4
Beaufort.
>
> Where is this vessel going to?
> The vessel departed from TANJUNG PELEPAS, MY on 2022-06-24 07:08 LT (UTC +8) and is
currently sailing at 15.8 knots with Northwest direction heading to SUEZ CANAL, EG
with reported Estimated Time of Arrival at 2022-07-08 04:00 LT (UTC +8) local time
(in 2 days, 20 hours )
>
> What kind of ship is this?
> EVER GIVEN (IMO: 9811000) is a Container Ship that was built in 2018 (4 years ago)
and is sailing under the flag of Panama.
> It's carrying capacity is 20000 TEU and her current draught is reported to be 15.8
meters. Her length overall (LOA) is 399.94 meters and her width is 59 meters.
> Vessel Information
> IMO: 9811000
> Name: EVER GIVEN
> Vessel Type - Generic: Cargo - Hazard A (Major)
> Vessel Type - Detailed: Container Ship
> Status: Active
> MMSI: 353136000
> Call Sign: H3RC
> Flag: Panama [PA]
> Gross Tonnage: 219079
> Summer DWT: 199692 t
> Length Overall x Breadth Extreme: 399.94 x 59 m
> Year Built: 2018
> Home Port: PANAMA
> Classification Society:
>
> oooooooooo
> Builder:
>
> ooooooooooOwner:
>
> ooooooooooManager:
>
> oooooooooo
Tutaj mamy siłę wiatru, czyli pogoda niesztormowa
dodatkowo siła, kierunek wiatru i wysokość fal
https://www.meteoblue.com/pl/pogoda/mapy/legacy/?var
iable=waveht_primarywavedirection_pressure&level=sur
face&lines=none&mapcenter=2.5919N57.6563&zoom=4
Dodatkowo siła wiatru z Windy.com
https://www.windy.com/?27.606,44.209,4
Container Ship EVER GIVEN is currently located at RSEA - Red Sea at position 15° 14'
38.8" N, 041° 50' 43.7" E as reported by MarineTraffic Terrestrial Automatic
Identification System on 2022-07-04 22:45 UTC (19 minutes ago)
The wind in this area at that time blows from Northeast direction at force 4
Beaufort.
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
=
Where is this vessel going to?
The vessel departed from TANJUNG PELEPAS, MY on 2022-06-24 07:08 LT (UTC +8) and is
currently sailing at 15.8 knots with Northwest direction heading to SUEZ CANAL, EG
with reported Estimated Time of Arrival at 2022-07-08 04:00 LT (UTC +8) local time
(in 2 days, 20 hours )
Następne wpisy z tego wątku
- 05.07.22 09:42 J.F
- 05.07.22 12:49 a a
- 05.07.22 15:01 J.F
- 05.07.22 15:20 a a
- 05.07.22 19:24 Wiesiaczek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-03-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-03 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-03-03 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-03-02 Tusk idzie na rekord deportacji po 1989 [Będzie popyt na prawników]
- 2025-03-01 Obywatel telefonuje 112 lub 986
- 2025-03-01 detektyw (?) Rutkowski działał jako prasa