eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaChiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. tonRe: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
  • X-Received: by 2002:a05:620a:424c:b0:6aa:cdf8:f6f3 with SMTP id
    w12-20020a05620a424c00b006aacdf8f6f3mr21391203qko.26.1656977746208; Mon,
    04 Jul 2022 16:35:46 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a05:620a:424c:b0:6aa:cdf8:f6f3 with SMTP id
    w12-20020a05620a424c00b006aacdf8f6f3mr21391203qko.26.1656977746208; Mon,
    04 Jul 2022 16:35:46 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!news.uzoreto.com!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.c
    om!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.goo
    gle.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-
    for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 4 Jul 2022 16:35:45 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <4...@g...com>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.153.104;
    posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
    NNTP-Posting-Host: 46.134.153.104
    References: <1...@g...com>
    <62beba4b$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <62bee952$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <62bf12ee$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    <1x46anzu0k7hr.1rlrfe7kxojeo$.dlg@40tude.net>
    <f4KwK.148150$B0_9.122566@fx13.ams1>
    <4...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego
    pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys.
    ton
    From: a a <m...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 04 Jul 2022 23:35:46 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 8884
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:47713
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tuesday, 5 July 2022 at 01:11:19 UTC+2, a a wrote:
    > On Tuesday, 5 July 2022 at 00:45:33 UTC+2, Marcin Debowski wrote:
    > > On 2022-07-04, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > > > zanurzenie 21,3 m
    > > > szerokość 70 m
    > > > długość 500 m
    > > > nośność 150 tysięcy DWT dla statków załadowanych (przed modernizacją
    > > > 80 tysięcy DWT) i 200 tysięcy DWT po częściowym rozładowaniu.
    > > >
    > > > Tylko ta nosnosc mi sie nie zgadza.
    > > > 500*70*20 = 700 tys m3 = 700 tys ton wody.
    > > >
    > > > Nawet ujmujac polowe na ksztalt kadluba ... chyba ze kolejną polowę
    > > > trzeba odjąc na masę samego statku ...
    > > Przyjmując, że to jest konstrukcja sztywna, a nie jakieś twór
    > > segmentowy, którego segmenty są wobec siebie ruchome, to co należy
    > > zrobić, aby to to przeżyło wygibasy na falach, które pewnie nie rzadko
    > > mają i ponad 200m długości?
    > >
    > > --
    > > Marcin
    > to jest dobre pytanie, czy toto spotkało kiedyś sztorm i jak się zachowało
    >
    > Ale łatwo się tego dowiedzieć
    >
    > otwieramy Ship Tracker i szukamy nadzianego gościa w Kanale Sueskim
    > i mamy go
    >
    > https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/s
    hipid:5630138/mmsi:353136000/imo:9811000/vessel:EVER
    _GIVEN
    >
    > Przeglądamy jego trasę i szukamy sztormów w trakcie rejsu z innego serwisu, np.
    Meteoblue
    > i jak był sztorm na trasie do dzwonimy do kapitana kontenerowca Ever Greena,
    zwanego Ever Given
    > i pytamy, czy mocno bujało
    >
    > A jak ma dokladny tracker RTK GPS i ogłasza trasę w 3 wymiarach to odczytamy zmiany
    wysokości Z w trakcie sztormu
    > i sprawa załatwiona.
    >
    > Ale problem jest, gdy wraca pusty, bez ładunku.
    > Masowce czy tankowce napelnialy zbiorniki balastem, czyli woda morską,
    > aby uzyskać prawidłowe zanurzenie i stabilną manewrowość na falach.
    >
    > Voyage Information
    > MY TPPTANJUNG PELEPAS
    > EG SUZSUEZ CANAL
    > ATD: 2022-06-24 07:08 LT (UTC +8)
    > ETA: 2022-07-07 22:00 LT (UTC +2)
    > Voyage State:
    >
    > oooooooooo
    > Reported ETA: 2022-07-07 22:00 LT (UTC +2)
    > Calculated ETA:
    >
    > oooooooooo
    > Calculated ETA at:
    >
    > ooooooooooPredictive ETD:
    >
    > oooooooooo
    > Reported Destination: SUEZ CANAL
    > Distance Travelled:
    >
    > oooooooooo
    > Distance to Go:
    >
    > ooooooooooTotal Voyage Distance:
    >
    > ooooooooooTime to Destination:
    >
    > oooooooooo
    > Draught (Reported/Max): 15.8 m /
    >
    > oooooooooo
    > Load Condition:
    >
    > oooooooooo
    > Speed recorded (Max / Average): 18.1 knots / 15.6 knots
    > Reported Destination and ETA Received 2022-07-04 22:15 UTC
    > Summary
    > Where is the ship?
    > Container Ship EVER GIVEN is currently located at RSEA - Red Sea at position 15°
    14' 38.8" N, 041° 50' 43.7" E as reported by MarineTraffic Terrestrial Automatic
    Identification System on 2022-07-04 22:45 UTC (19 minutes ago)
    > The wind in this area at that time blows from Northeast direction at force 4
    Beaufort.
    >
    > Where is this vessel going to?
    > The vessel departed from TANJUNG PELEPAS, MY on 2022-06-24 07:08 LT (UTC +8) and is
    currently sailing at 15.8 knots with Northwest direction heading to SUEZ CANAL, EG
    with reported Estimated Time of Arrival at 2022-07-08 04:00 LT (UTC +8) local time
    (in 2 days, 20 hours )
    >
    > What kind of ship is this?
    > EVER GIVEN (IMO: 9811000) is a Container Ship that was built in 2018 (4 years ago)
    and is sailing under the flag of Panama.
    > It's carrying capacity is 20000 TEU and her current draught is reported to be 15.8
    meters. Her length overall (LOA) is 399.94 meters and her width is 59 meters.
    > Vessel Information
    > IMO: 9811000
    > Name: EVER GIVEN
    > Vessel Type - Generic: Cargo - Hazard A (Major)
    > Vessel Type - Detailed: Container Ship
    > Status: Active
    > MMSI: 353136000
    > Call Sign: H3RC
    > Flag: Panama [PA]
    > Gross Tonnage: 219079
    > Summer DWT: 199692 t
    > Length Overall x Breadth Extreme: 399.94 x 59 m
    > Year Built: 2018
    > Home Port: PANAMA
    > Classification Society:
    >
    > oooooooooo
    > Builder:
    >
    > ooooooooooOwner:
    >
    > ooooooooooManager:
    >
    > oooooooooo
    Tutaj mamy siłę wiatru, czyli pogoda niesztormowa

    dodatkowo siła, kierunek wiatru i wysokość fal

    https://www.meteoblue.com/pl/pogoda/mapy/legacy/?var
    iable=waveht_primarywavedirection_pressure&level=sur
    face&lines=none&mapcenter=2.5919N57.6563&zoom=4

    Dodatkowo siła wiatru z Windy.com

    https://www.windy.com/?27.606,44.209,4

    Container Ship EVER GIVEN is currently located at RSEA - Red Sea at position 15° 14'
    38.8" N, 041° 50' 43.7" E as reported by MarineTraffic Terrestrial Automatic
    Identification System on 2022-07-04 22:45 UTC (19 minutes ago)
    The wind in this area at that time blows from Northeast direction at force 4
    Beaufort.
    = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
    =

    Where is this vessel going to?
    The vessel departed from TANJUNG PELEPAS, MY on 2022-06-24 07:08 LT (UTC +8) and is
    currently sailing at 15.8 knots with Northwest direction heading to SUEZ CANAL, EG
    with reported Estimated Time of Arrival at 2022-07-08 04:00 LT (UTC +8) local time
    (in 2 days, 20 hours )

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: