-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!newsreader4.net
cologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!pe
er01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 4 Jul 2022 22:51:41 +0200
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.11.0
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <1...@g...com>
<62beba4b$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<62bee952$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<62bf12ee$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
<1x46anzu0k7hr.1rlrfe7kxojeo$.dlg@40tude.net>
From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
Subject: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego
pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys.
ton
In-Reply-To: <1x46anzu0k7hr.1rlrfe7kxojeo$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 29
Message-ID: <62c352de$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 185.192.243.253
X-Trace: 1656967902 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 555 185.192.243.253:60508
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2649
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:47707
[ ukryj nagłówki ]W dniu 04.07.2022 o 14:00, J.F pisze:
>>> pasażerskie sa cruisy wycieczkowe, ale nie zabieraja na poklad
>>> 10.000 pasażerow bo jest limit.
>> Czyli dla statków pasażerskich są limity zabierania pasażerów, a
>> dla kontenerowców nie ma?
> Limit dla pasazerow moze byc ustawiony na wypadek katastrofy.
> Kontenery widac nikogo nie obchodzą:-)
Jestem pewien, że tak jest, ale jak jest limit pasażerów, to przecież
oni nadal są ludźmi, jak wiozą ich kontenerowcem.
>
> Sa limity na kanal panamski, sueski. Na sueski starczy
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Suezmax zanurzenie 21,3 m szerokość 70
> m długość 500 m nośność 150 tysięcy DWT dla statków załadowanych
> (przed modernizacją 80 tysięcy DWT) i 200 tysięcy DWT po częściowym
> rozładowaniu.
>
> Tylko ta nosnosc mi sie nie zgadza. 500*70*20 = 700 tys m3 = 700 tys
> ton wody.
>
> Nawet ujmujac polowe na ksztalt kadluba ... chyba ze kolejną polowę
> trzeba odjąc na masę samego statku ...
Na kształt, tak na czuja bym odejmował tak z 1/3. Natomiast masa statku
faktycznie może być spora.
--
Robert Tomasik
Następne wpisy z tego wątku
- 05.07.22 00:07 a a
- 05.07.22 00:45 Marcin Debowski
- 05.07.22 01:11 a a
- 05.07.22 01:35 a a
- 05.07.22 09:42 J.F
- 05.07.22 12:49 a a
- 05.07.22 15:01 J.F
- 05.07.22 15:20 a a
- 05.07.22 19:24 Wiesiaczek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
- Kije trekkingowe tuning
- Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- Stojak do wiertarki
- Działanie naczynia wyrównawczego
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=