    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Chińskie podróbki samochodów
    Date: Wed, 02 Sep 2015 16:57:19 +0200
    <mrunuo$vjr$1@dont-email.me> <mrvct6$gm2$1@dont-email.me>
    <55e34098$0$27521$65785112@news.neostrada.pl>
    <mrvfp7$tb1$1@dont-email.me>
    <55e35dc3$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <mrvnn1$uju$1@dont-email.me> <mrvu4b$i3r$1@srv.chmurka.net>
    <yrhnbqltcytj$.1n58ztnkdvf7x$.dlg@40tude.net>
    <ms160r$slj$1@srv.chmurka.net> <ms4o6v$39t$1@node2.news.atman.pl>
    <ms5d91$ecv$1@srv.chmurka.net> <ms5ufd$74l$1@node2.news.atman.pl>
    <ms6747$9pi$1@srv.chmurka.net> <ms6cl0$l0c$1@node2.news.atman.pl>
    <55e6db56$0$4782$65785112@news.neostrada.pl>
    <ms6mo9$hq7$1@node1.news.atman.pl>
    <55e6e0c7$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
    <ms6obo$1o8$1@node2.news.atman.pl>
    <55e6f168$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
    <ms6t14$oq6$1@node1.news.atman.pl>
    <55e70012$0$4767$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2015-09-02 15:56, J.F. wrote:

    > I co - myslisz ze najblizszy ta w lape, aby w planie byla strefa ciszy,
    > bo ma spore szanse, ze to on bedzie dostawca ?
    > Czy sie jakos grupowo zloza ?

    Myślę, że złożą się grupowo na ustawę. Co zresztą prawdopodobnie miało
    miejsce. Jak będzie ustawa, to się podzielą.

    > A owszem, zloza sie grupowo, pojda do posla, to bedzie ustawowy nakaz
    > ekranow :-)

    coś w tym stylu:

    https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/transport/nik-o-e
    kranach-akustycznych-i-halasie-w-duzych-miastach.htm

    > Z drugiej strony moze zrobic dwie proste drogi, bez utrudnien.

    "Ale prawdziwe pieniądze robi się na drogich słomianych inwestycjach"

    > Ale kto ma zaplacic za taka ustawke ? Pobliska cementownia ?

    Pobliska czy dalsza i tak okaże się że należy np Lafarga, albo kontrakt
    idzie przez niego. Ile mamy _dużych_ graczy na rynku?

    > Owszem, kryterium jest cena sumaryczna, ale gdzies za tym ida ceny
    > jednostkowe.
    > W przypadku, gdy chcemy zrobic licytacje na biezaco, to sie nam robi
    > maly klopot - ktos spuscil z ceny, ale dobrze by bylo wiedziec na czym.

    Choćby dlatego nie da się po prostu zrobić licytacji w bardziej
    skomplikowanej operacji niż zakup jakiejś powtarzalnej rzeczy (a i to
    bez projektu, serwisu i itd). Droga to nie kserokopiarka.

    > Ale to pod warunkiem, ze wiesz ktore bedziesz robic, a ktore nie.
    > Albo ktorych bedzie wiecej, a ktorych mniej niz zakladano.
    > A to raczej trzeba sie udac do projektanta i tam zaciagnac jezyka.

    Niekoniecznie. Jak masz dobrych specjalistów, to wyczają co jest
    przeszacowane a co niedoszacowane. I choćby te pozycje przy których
    widnieje cena "0" się "przewala" (i dlatego jak robisz przetarg, to
    lepie już coś tam z czapki wpisać, niż zostawić zera. Naprawdę są ludzie
    po obu stronach którzy wiedzą jak do tego podejść;)

    > No chyba, ze od poczatku zakladamy, ze zejdziemy z placu, oczywiscie po
    > wykonaniu tych dobrze wycenionych prac.

    Taka możliwośc też istnieje. Choć z reguły kary umowne czynią to
    nieopłacalnym. Sekretem jest raczej dojście do pozycji negocjacyjnej,
    gdzie zamwaiającemu bardziej opłaca się umowę aneksować, niż zostać z
    rozgrzebaną budową. Ale wtedy robi się smród na przyszłość, więc to
    ryzykowna taktyka.

    Shrek