  • Data: 2015-09-02 20:16:54
    Temat: Re: Chińskie podróbki samochodów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:ms7c94$98k$...@n...news.atman.pl...
    On 2015-09-02 19:10, J.F. wrote:

    >No dobrze - ale przecież za 15 lat to z tych ekranów nawet rdza nie
    >zostanie. Jak wydanie tej kasy dwa razy ma pomóc?

    Ale wiesz, ze osiedle nie powstanie w ciagu 15 lat ?

    A gwarancje ekrany maja na 15 czy 30 lat ?

    >To niech sobie GDDKiA odłoży tą kase na osobnym koncie i postawi jak
    >coś zbudują.

    Jest to dobra koncepcja, ale wietrze trudnosci - proste rzeczy u nas
    sie komplikuja :-)

    >Wszędzie tak jest, a jednak biznes się kręci.

    Ale na lapowki coraz mniej zostaje :-)

    betonu-to-1-2-mld-zl-oszczednosci,255141_1_0_0.html

    >No i sam widzisz - betoniarze mają swoje stowarzyszenia, nafciarze
    >swoje - każdy uprawia propagandę. I zapewne i jedni i drudzy mają
    >fundusz reprezentacyjny.

    A maja, maja
    http://budownictwo.wnp.pl/kolejna-odslona-sporu-ws-b
    udowy-810-km-drog-betonowych,255066_1_0_0.html
    Tylko czy z tych funduszy starczy na ustawe, czy na razie walcza na
    media.

    >Kosztorys autostrady w 5 minut? A potem się dziwic, że nic się nie
    >spina?

    Kosztorys to tam bedzie przygotowany miesiace.
    A potem tylko trzeba zadecydowac w ktorej pozycji zejsc z pierwotnej
    ceny, w miare postepu w licytacji.

    >Jak licytować online, skoro nie ma kosztorysu?

    I tak liczy sie sumaryczna kwota, chodziloby tylko o to, aby miala od
    razu poparcie w szczegolowym cenniku, ktory bylby wiazacy na
    przyszlosc.

    >To jak ma się nie różnić, to po co zmieniać?

    Bo chodzi o to, aby oferent mogl sie zapoznac z pozostalymi ofertami i
    je przebic.
    Wyszlo ci, ze absolutne minimum to jest np 500mln, bez licytacji to
    zlozysz oferte moze na 550, moze na 700, moze na 900 - trzeba
    pomyslec.
    A tak to uslyszysz ze ktos oferuje za 700, to powiesz "a ja 699".
    Trzeci powie "698", pierwszy "695" i tak sie potoczy. Do ilu - nie
    wiadomo.

    Ale skoro juz te 695 mln wygralo, to roznicy wielkiej nie ma czy
    szczegolowy kosztorys do tego dotrze razem z oferta, czy 5 minut
    pozniej, czy miesiac pozniej - byle przed podpisaniem umowy :-)

    J.