  • Data: 2010-09-05 19:08:01
    Temat: Re: Chińska Ledlampka a USB
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> szukaj wiadomości tego autora

    Michoo wrote:

    > Lini data nie ruszać. Jak z USB pobierzesz do 100mA (0.5W) to komputer
    > nie zauważy. Mierzysz spadek na ledach w latarce i liczysz rezystor tak
    > żeby prąd nie przekroczył tych 100m. Rezystor spokojnie 1/8 albo 1/4W
    > wystarczy.
    >
    > Btw: USB musi wg specyfikacji być odporne na zwarcie, więc ciężko coś
    > uszkodzić.

    wg. specyfikacji rowniez nie da pradu dopoki nie jest zarejestrowane
    urzadzenie ;) jesli nie przestrzega sie jednej jej czesci to nie licz na
    druga ... osobiscie widzialem juz sporo konstrukcji w ktorych +5V usb jest
    ciagniete bezposrednio z szyny pci. zrobisz zwarcie - zwiecha calego pci, a
    czasem i siwy dym ;p