  • Data: 2010-09-06 14:44:20
    Temat: Re: Chińska Ledlampka a USB
    Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    napisał w wiadomości news:4c842bf7$0$22816$65785112@news.neostrada.pl...
    > no ze 100mA to mozna poszalec faktycznie ;) i zabawki typu ladowarki
    > telefonow, kubki na usb , lampki, 'dyski zewn. z 'dwoma wtyczkami' (bo
    > czasem 500mA to malo...) etc etc. by nie dzialaly z 99% hostami.
    > w praktyce - prad jest. nawet duzo wiecej niz 500mA ;p
    >
    > a co mowia specyfikacje to osobna sprawa.
    > _na pewno_ nie polegalbym na specyfikacji _usb_ zeby stwierdzic ze
    > 'ciezko cos uszkodzic'. specyfikacja usb to jedno, a wykonanie urzadzen to
    > drugie. wrecz zaryzykuje stwierdzenie ze uszkodzic cos jest niezwykle
    > latwo.

    Dokładnie.
    Producent na 100% kalkuluje, czy opłaca mu się stosować pełne
    zabezpieczenia. Zakąłdając statystycznie najczęściej dochodzi pewnie do
    wniosku, że bezpiecznik polimerowy wystarcza.
    Jeszcze nigdy nie widziałem płyty mobo, która by mi krzykneła komunikat o
    przeciążeniu portu.
    Mój monitor EIZO FlexScan S2231W za to mnie pare razy uraczył odcięciem
    zasilania z wewnętrznego HUB'a USB i komunikatem o przeciążeniu (z poziomu
    systemu Windows oczywista)

    Pozdro.

    --
    Irokez