  • Data: 2010-09-06 20:00:53
    Temat: Re: Chińska Ledlampka a USB
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-06 16:44 Irokez napisał(a):

    > Producent na 100% kalkuluje, czy opłaca mu się stosować pełne
    > zabezpieczenia. Zakąłdając statystycznie najczęściej dochodzi pewnie do
    > wniosku, że bezpiecznik polimerowy wystarcza.

    > Jeszcze nigdy nie widziałem płyty mobo, która by mi krzykneła komunikat
    > o przeciążeniu portu.

    A ja się spotkałem z tym w laptopie. Mimo że urządzenie grzecznie
    zagadało z komputerem i zadeklarowało 500 mA to ciągnęło potem ponad 600
    mA. I laptop wyświetlił powiadomienie o takiej sytuacji. Nie pamiętam
    już konkretnie jaka była dodatkowa reakcja ale raczej odcięcie zasilania
    (ew. ograniczenie wydajności prądowej) bo urządzenie nie dało rady
    dłużej działać normalnie tak przyłapane. Chodziło o modem GSM na USB.

    > Mój monitor EIZO FlexScan S2231W za to mnie pare razy uraczył odcięciem
    > zasilania z wewnętrznego HUB'a USB i komunikatem o przeciążeniu (z
    > poziomu systemu Windows oczywista)

    Widać to kwestia "inteligencji" huba. I czy Chińczycy oszczędzili na
    monitorowaniu pobieranego prądu. Ja się spotkałem w dokumentacji do
    scalaków hubów USB z dosyć rozbudowanym schematem (monitorowanie prądu,
    oddzielne scalaczki na każdy port do sterowania włączaniem zasilania).
    Ale praktyka jaka jest każdy widzi.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/