  • 1. Data: 2010-09-05 12:12:30
    Temat: Chińska Ledlampka a USB
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    Ze starej klawiaturki pozostał mi kabel USB i tak się zastanawiam, czy
    nie dałoby się ożenić z chińską lampką z 8 ledami, obecnie zasilaną
    3xR3. Pytanie po lekturze wskazań googla jest takie - czy dobieranie
    rezystorów nie grozi urządzaniu dającemu napięcie? Jaki rząd i moc tego
    rezystorka? Czy zewrzeć linie DATA do masy?
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2010-09-05 13:12:04
    Temat: Re: Chińska Ledlampka a USB
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzexs napisał:

> [...]
    > rezystorów nie grozi urządzaniu dającemu napięcie? Jaki rząd i moc tego
    > rezystorka? Czy zewrzeć linie DATA do masy?

    To ja skorzystam z okazji i się podłączę z pytaniem do tego USB.
    Chińskie lampki zasilane z USB widziałem niejednokrotnie. Ale czy
    ktoś spotkał się już z taką lampką korzystającą z linii DATA i włączaną
    z komputera? Przy masowej produkcji koszt czegoś takiego niewielki,
    a zawsze to jakiś bajer, który ułatwia przebicie się na rynku. Układ
    taki mógłby mieć szerokie zastosowanie pozalampkowe.

    -- Jarek

    PS: Nie grozi.

    PPS: Kupiłem kiedyś taką klawaturę, kóra sama z siebie mogła robić za
    lampkę. Niebieska dioda "Num Lock" tak dawała po oczach, że w nocy
    w pokoju można było przy tym czytać. Trzeba było zakleić.

  • 3. Data: 2010-09-05 13:29:23
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 05.09.2010 14:12, Grzexs pisze:
> [...]
    > rezystorów nie grozi urządzaniu dającemu napięcie? Jaki rząd i moc tego
    > rezystorka? Czy zewrzeć linie DATA do masy?
    Lini data nie ruszać. Jak z USB pobierzesz do 100mA (0.5W) to komputer
    nie zauważy. Mierzysz spadek na ledach w latarce i liczysz rezystor tak
    żeby prąd nie przekroczył tych 100m. Rezystor spokojnie 1/8 albo 1/4W
    wystarczy.

    Btw: USB musi wg specyfikacji być odporne na zwarcie, więc ciężko coś
    uszkodzić.

    Michoo

  • 4. Data: 2010-09-05 19:08:01
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Michoo wrote:

> [...]
    > wystarczy.
    >
    > Btw: USB musi wg specyfikacji być odporne na zwarcie, więc ciężko coś

    wg. specyfikacji rowniez nie da pradu dopoki nie jest zarejestrowane
    urzadzenie ;) jesli nie przestrzega sie jednej jej czesci to nie licz na
    druga ... osobiscie widzialem juz sporo konstrukcji w ktorych +5V usb jest
    ciagniete bezposrednio z szyny pci. zrobisz zwarcie - zwiecha calego pci, a
    czasem i siwy dym ;p

  • 5. Data: 2010-09-05 20:15:57
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 05.09.2010 21:08, Piotr "Curious" Slawinski pisze:

    > wg. specyfikacji rowniez nie da pradu dopoki nie jest zarejestrowane
    > urzadzenie ;)
    Oidp 1 unit po podłączeniu i do 5 u po zarejestrowaniu jako high power.

> [...]
    > ciagniete bezposrednio z szyny pci. zrobisz zwarcie - zwiecha calego pci, a
    Cóż, chciałbym zobaczyć w takiej sytuacji uzasadnienie odrzucenia
    gwarancji po włożeniu wkrętaka w styki.

    Michoo

  • 6. Data: 2010-09-05 20:37:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr "Curious" Slawinski napisał:

    > osobiscie widzialem juz sporo konstrukcji w ktorych +5V usb jest
    > ciagniete bezposrednio z szyny pci. zrobisz zwarcie - zwiecha
    > calego pci, a czasem i siwy dym ;p

    Niektórzy na to ostatnie mówią "Fire Wire".

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2010-09-05 20:46:51
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@C...SPAM.COM>

    > Niektórzy na to ostatnie mówią "Fire Wire".

    ROTFL :-D

  • 8. Data: 2010-09-05 21:28:18
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-05 21:08 Piotr "Curious" Slawinski napisał(a):

    > wg. specyfikacji rowniez nie da pradu dopoki nie jest zarejestrowane
    > urzadzenie ;)

    Nie ściemniaj koledze. Można pociągnąć do 100mA bez zagadania z hostem.
    Niby jak inaczej urządzenia zasilane tylko przez USB miałyby robić
    transmisję danych aż do chwili enumeracji?

    Tutaj leży specyfikacja USB 2.0 - proponuję poświęcić chwilę na
    spokojnie przejrzenie:
    http://www.usb.org/developers/docs/usb_20_081810.zip

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2010-09-05 22:54:20
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 05.09.2010 23:28, Adam Dybkowski pisze:
    > Tutaj leży specyfikacja USB 2.0 - proponuję poświęcić chwilę na
    > spokojnie przejrzenie:
    > http://www.usb.org/developers/docs/usb_20_081810.zip

    Ja na początek polecam
    www.beyondlogic.org/usbnutshell/usb-in-a-nutshell.pd

    Michoo

  • 10. Data: 2010-09-05 23:44:27
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > transmisję danych aż do chwili enumeracji?
    >
    > Tutaj leży specyfikacja USB 2.0 - proponuję poświęcić chwilę na

    no ze 100mA to mozna poszalec faktycznie ;) i zabawki typu ladowarki
    telefonow, kubki na usb , lampki, 'dyski zewn. z 'dwoma wtyczkami' (bo
    czasem 500mA to malo...) etc etc. by nie dzialaly z 99% hostami.
    w praktyce - prad jest. nawet duzo wiecej niz 500mA ;p

    a co mowia specyfikacje to osobna sprawa.
    _na pewno_ nie polegalbym na specyfikacji _usb_ zeby stwierdzic ze
    'ciezko cos uszkodzic'. specyfikacja usb to jedno, a wykonanie urzadzen to
    drugie. wrecz zaryzykuje stwierdzenie ze uszkodzic cos jest niezwykle latwo.