  • Data: 2010-09-06 10:58:02
    Temat: Re: Chińska Ledlampka a USB
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:i62cts$sq1$1@news.onet.pl...
    > A poważnie - oidp to żeby się posługiwać nazwą i logiem USB to trzeba
    > specyfikacje trzymać czyli coś co jest nieodporne na zwarcie a opisywane
    > jako USB jest oszustwem.

    Informacja sprzed kilku lat (jak teraz nie wiem): Niektóre laboratoria (w
    Europie) wymagały obudowy przeciwpożarowej dla urządzeń USB, bo nie
    uznawały, że źródło zasilania urządzenia spełnia wymogi dla Limited Power
    Source (EN 60950-1).
    Niektóre z nich (ale nie wszystkie) podobno ustępowały po wpisaniu do
    instrukcji, że urządzenie może być podłączane wyłącznie do portów USB
    spełniających specyfikację USB, co przerzuca odpowiedzialność, za pożar
    (roztopiony gorący plastyk kapiący na leżące pod pendrivem papierzyska) z
    producenta na użytkownika (producent rozpatrzył możliwe nieprawidłowe użycia
    swojego wyrobu i wyraźnie zakazał jego użytkowania z portami nie
    spełniającymi specyfikacji).
    Ale niektóre były podobno tak twarde, że jedynym ratunkiem było zrobienie
    badań gdzie indziej (lub zastosowanie obudowy przeciwpożarowej).
    P.G.