  • Data: 2016-10-10 11:05:35
    Temat: Re: Chińczycy umieją podobno tylko kopiować
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2016-10-09 o 00:37, J.F. pisze:
> [...]
    [...]
    >Całkiem innym podejściem jest to drugie, nazywane "prawem
    >represyjnym".
    >Przymiotnik jakoś źle się kojarzy, z nadmierną srogością, i zakresem
    >oddziaływania, ale w rzeczywistości taki system okazał się bardziej
    >spójny, elastyczny, i mniej podatny na patologie władzy. Wychodzi się
    >nim z założenia, że rząd nie powinien wyprzedzająco tępić
    >*przyszłych*,
    >możliwych do popełnienia przestępstw, lecz że pod względem określania

    No to bedzie tak, ze bedziesz jadl kielbase z sola drogowa, a potem
    placil za utrzymanie w wiezieniu jej sprzedawcy, jak ktos to wykryje.
    A Ty nadal bedziesz jadl sol drogowa, bo na miejsce tego dostawcy
    przyjda inni, tylko sie lepiej zabezpiecza.

    >tego, co przestępstwem jest, a co nie, wiodącą będzie zasada, iż są,
    >prócz praw kodeksowych, jeszcze prawa niepisane, i również ich
    >naruszenie - może skutkować czyjąś szkodą. Dalej: nie ma przestępstwa

    A to juz mi sie nie podoba. Bo wychodzi na to, ze mozna cie skazac za
    cokolwiek.

    >bez ofiary. I jeszcze parę innych (nnno, dość sporo).

    Ale jak sie zatrujesz np olowiem z takiej soli, to szkoda jest, czy
    nie ma ?

    >Prawo prewencyjne rozmywa odpowiedzialność, i wyroki b. często są
    >nieadekwatne do wyrządzonych szkód. W tym przekręcie z solą
    >przemysłową
    >byłoby to przełożone na "małą szkodliwość społeczną", natomiast w tej
    >drugiej doktrynie sprzedawca mógłby dostać wyrok zasądzający np
    >poniesienie niebagatelnych kosztów leczenia kogoś, kto się tą solą
    >zatruł.

    Tylko widzisz - zrobiono analize, a powinien to zrobic sprzedawca, sie
    okazalalo, ze sol ( a przynajmniej ta partia) jest w miare bezpieczna,
    wiec sprzedawca nie dostal wyroku za trucie, za to dostal za sprzedaz
    soli niezbadanej - i tu mniejszy.

    Wolisz poczekac, az sie zatrujesz ?

    >Hm, napisałem, acz widzę, że daleko jeszcze do trafienia w sedno.
    >Trzeba by jednak eksperta!

    Pytanie, jak sam wolisz.

    J.