eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCheaptuning ma to sens?Re: Cheaptuning ma to sens?
  • Data: 2016-04-07 00:51:12
    Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 6 Apr 2016 15:09:25 +0200, Adam napisał(a):

    > W dniu 2016-04-02 o 23:08, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Sat, 2 Apr 2016 22:24:57 +0200, Adam napisał(a):
    >>
    >>> W dniu 2016-04-02 o 14:59, Tomasz Pyra pisze:
    >>>> Dnia Fri, 1 Apr 2016 23:42:39 +0200, Adam napisał(a):
    >>>>
    >>>>> W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
    >>>>>> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
    >>>>>>
    >>>>>> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
    >>>>>> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
    >>>>>>
    >>>>>
    >>>>> Jeśli też zwiększy się moment obrotowy
    >>>>
    >>>> A to może się nie zwiększyć? :)
    >>>>
    >>>
    >>> Reguluje się balans moc/moment.
    >>> Można ustawić bardzo wysoki moment w małym zakresie obrotów, lub
    >>> bardziej płaski przebieg momentu, ale w szerokim zakresie.
    >>
    >> No zupełnie tak nie jest
    >>
    >> Zwiększenie mocy w jakimś tam punkcie charakterystyki powoduje (i wynika z)
    >> dokładnie takiego samego zwiększenia w tym punkcie momentu obrotowego. O
    >> dokładnie taki sam stosunek.
    >>
    >> Dlatego jeśli ktoś powiększył o 2% moc przy 3456 obrotach, to również o 2%
    >> powiększył moment obrotowy przy 3456 obrotach.
    >> Nigdy więcej i nigdy mniej.
    >>
    >> To co piszesz to trochę tak jakbyś chciał przyspieszyć w km/h, ale nie
    >> przyspieszyć w mph :)
    >>
    >> Moc i moment obrotowy są wielkościami w różny sposób opisującymi zdolność
    >> silnika do wykonywania pracy, powiązanymi ze sobą 1:1 wzorem:
    >> moment[Nm] = 9550 * moc[kW] / obroty[rpm]
    >> I nigdy żaden silnik, jakichkolwiek czarów by nad nim nie odprawić, z tego
    >> wzoru się nie wyłamie.
    >>
    >
    > Jakoś mi to nie koresponduje z przykładowymi wykresami, choćby tu:
    >
    > http://www.gcstuning.pl/wykresy-3

    Ale z którym wykresem Ci nie koresponduje?

    > Ja się takimi rzeczami "bawiłem" za czasów PF125p i Maluchów. Teraz jest
    > łatwiej - wystarczy przygotować mapę.

    Myślę że wiele się tu skala trudności nie zmieniła - a na pewno nie
    powiedziałbym że jest łatwiej.

    To gdzie jest łatwo, to w silnikach doładowanych ze sterowanym
    elektronicznie doładowaniem. Tu faktycznie zazwyczaj wystarczy powiedzieć
    sterownikowi żeby dał większe ciśnienie doładowania i można liczyć na
    znaczne przyrosty (zazwyczaj tyle na ile pozwala układ paliwowy).
    Dopiero przy naprawdę dużych potrzebach trzeba zmieniać osprzęt czy
    mechanikę silnika.

    Natomiast w silniku wolnossącym sprawa jest trudniejsza, bo praktycznie
    zacząć trzeba od mechaniki - kolektory, wałki rozrządu, zaraz za tym
    sprężynki zaworowe, tłoki, korbowody itp. itd.


    > Ale jestem trochę "za cienki bolek", aby dyskutować dogłębnie na ten
    > temat - musiałbym doczytać. Dobrze by było też porobić parę modyfikacji
    > i sprawdzić w praktyce.

    O ścisłym i nierozerwalnym związku parametru wyrażanego przez moc silnika i
    generowany przez niego moment obrotowy to raczej sprawdzać w praktyce nie
    ma co.
    Tak jak już pisałem - podobnie jakbyś chciał żeby prędkość samochodu w mph
    się zwiększała, ale żeby w km/h się nie zwiększała.
    Pewnie potrafisz odpowiedzieć na to pytanie bez "sprawdzania w praktyce" :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: