-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!news.
roellig-ltd.de!open-news-network.org!cyclone02.ams2.highwinds-media.com!voer-me
.highwinds-media.com!peer02.am1!peering.am1!peer01.fr7!news.highwinds-media.com
!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada
.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Cheaptuning ma to sens?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <3...@g...com>
<ndmq0d$ltl$1@usenet.news.interia.pl>
<1sy01jl7dcdfc$.1a0om226c45yk$.dlg@40tude.net>
<ndp9qn$o3g$1@usenet.news.interia.pl>
<1i01ujwlicfgb.1swm6txdmrnnv$.dlg@40tude.net>
<ne31q7$qoe$1@usenet.news.interia.pl>
Date: Thu, 7 Apr 2016 00:51:12 +0200
Message-ID: <10hhd02ih4sf3.1ra9dfmp6a6ej$.dlg@40tude.net>
Lines: 78
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1459983084 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 694 89.77.179.152:3381
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 1940251159
X-Received-Bytes: 4188
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579781
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 6 Apr 2016 15:09:25 +0200, Adam napisał(a):
> W dniu 2016-04-02 o 23:08, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Sat, 2 Apr 2016 22:24:57 +0200, Adam napisał(a):
>>
>>> W dniu 2016-04-02 o 14:59, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Dnia Fri, 1 Apr 2016 23:42:39 +0200, Adam napisał(a):
>>>>
>>>>> W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
>>>>>> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
>>>>>>
>>>>>> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
>>>>>> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Jeśli też zwiększy się moment obrotowy
>>>>
>>>> A to może się nie zwiększyć? :)
>>>>
>>>
>>> Reguluje się balans moc/moment.
>>> Można ustawić bardzo wysoki moment w małym zakresie obrotów, lub
>>> bardziej płaski przebieg momentu, ale w szerokim zakresie.
>>
>> No zupełnie tak nie jest
>>
>> Zwiększenie mocy w jakimś tam punkcie charakterystyki powoduje (i wynika z)
>> dokładnie takiego samego zwiększenia w tym punkcie momentu obrotowego. O
>> dokładnie taki sam stosunek.
>>
>> Dlatego jeśli ktoś powiększył o 2% moc przy 3456 obrotach, to również o 2%
>> powiększył moment obrotowy przy 3456 obrotach.
>> Nigdy więcej i nigdy mniej.
>>
>> To co piszesz to trochę tak jakbyś chciał przyspieszyć w km/h, ale nie
>> przyspieszyć w mph :)
>>
>> Moc i moment obrotowy są wielkościami w różny sposób opisującymi zdolność
>> silnika do wykonywania pracy, powiązanymi ze sobą 1:1 wzorem:
>> moment[Nm] = 9550 * moc[kW] / obroty[rpm]
>> I nigdy żaden silnik, jakichkolwiek czarów by nad nim nie odprawić, z tego
>> wzoru się nie wyłamie.
>>
>
> Jakoś mi to nie koresponduje z przykładowymi wykresami, choćby tu:
>
> http://www.gcstuning.pl/wykresy-3
Ale z którym wykresem Ci nie koresponduje?
> Ja się takimi rzeczami "bawiłem" za czasów PF125p i Maluchów. Teraz jest
> łatwiej - wystarczy przygotować mapę.
Myślę że wiele się tu skala trudności nie zmieniła - a na pewno nie
powiedziałbym że jest łatwiej.
To gdzie jest łatwo, to w silnikach doładowanych ze sterowanym
elektronicznie doładowaniem. Tu faktycznie zazwyczaj wystarczy powiedzieć
sterownikowi żeby dał większe ciśnienie doładowania i można liczyć na
znaczne przyrosty (zazwyczaj tyle na ile pozwala układ paliwowy).
Dopiero przy naprawdę dużych potrzebach trzeba zmieniać osprzęt czy
mechanikę silnika.
Natomiast w silniku wolnossącym sprawa jest trudniejsza, bo praktycznie
zacząć trzeba od mechaniki - kolektory, wałki rozrządu, zaraz za tym
sprężynki zaworowe, tłoki, korbowody itp. itd.
> Ale jestem trochę "za cienki bolek", aby dyskutować dogłębnie na ten
> temat - musiałbym doczytać. Dobrze by było też porobić parę modyfikacji
> i sprawdzić w praktyce.
O ścisłym i nierozerwalnym związku parametru wyrażanego przez moc silnika i
generowany przez niego moment obrotowy to raczej sprawdzać w praktyce nie
ma co.
Tak jak już pisałem - podobnie jakbyś chciał żeby prędkość samochodu w mph
się zwiększała, ale żeby w km/h się nie zwiększała.
Pewnie potrafisz odpowiedzieć na to pytanie bez "sprawdzania w praktyce" :)
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.16 13:16 Adam
- 07.04.16 13:29 twistedme
- 07.04.16 14:31 Adam
- 07.04.16 14:48 twistedme
- 07.04.16 17:55 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
Najnowsze wątki
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-03-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-14 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy