-
Data: 2016-04-06 15:09:25
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-04-02 o 23:08, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sat, 2 Apr 2016 22:24:57 +0200, Adam napisał(a):
>
>> W dniu 2016-04-02 o 14:59, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Fri, 1 Apr 2016 23:42:39 +0200, Adam napisał(a):
>>>
>>>> W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
>>>>> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
>>>>>
>>>>> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
>>>>> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
>>>>>
>>>>
>>>> Jeśli też zwiększy się moment obrotowy
>>>
>>> A to może się nie zwiększyć? :)
>>>
>>
>> Reguluje się balans moc/moment.
>> Można ustawić bardzo wysoki moment w małym zakresie obrotów, lub
>> bardziej płaski przebieg momentu, ale w szerokim zakresie.
>
> No zupełnie tak nie jest
>
> Zwiększenie mocy w jakimś tam punkcie charakterystyki powoduje (i wynika z)
> dokładnie takiego samego zwiększenia w tym punkcie momentu obrotowego. O
> dokładnie taki sam stosunek.
>
> Dlatego jeśli ktoś powiększył o 2% moc przy 3456 obrotach, to również o 2%
> powiększył moment obrotowy przy 3456 obrotach.
> Nigdy więcej i nigdy mniej.
>
> To co piszesz to trochę tak jakbyś chciał przyspieszyć w km/h, ale nie
> przyspieszyć w mph :)
>
> Moc i moment obrotowy są wielkościami w różny sposób opisującymi zdolność
> silnika do wykonywania pracy, powiązanymi ze sobą 1:1 wzorem:
> moment[Nm] = 9550 * moc[kW] / obroty[rpm]
> I nigdy żaden silnik, jakichkolwiek czarów by nad nim nie odprawić, z tego
> wzoru się nie wyłamie.
>
Jakoś mi to nie koresponduje z przykładowymi wykresami, choćby tu:
http://www.gcstuning.pl/wykresy-3
Ja się takimi rzeczami "bawiłem" za czasów PF125p i Maluchów. Teraz jest
łatwiej - wystarczy przygotować mapę.
Ale jestem trochę "za cienki bolek", aby dyskutować dogłębnie na ten
temat - musiałbym doczytać. Dobrze by było też porobić parę modyfikacji
i sprawdzić w praktyce.
Albo wezmę "na warsztat" swojego starego Subaru, którego już ze 3 lata
wywożę na złom, splanuję głowicę, wymienię tłoki i korbowody i zobaczę,
co to da. Mogę go też uturbić - ale to już większa robota. Poza tym nie
wiem, czy automat by to wytrzymał.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.16 00:51 Tomasz Pyra
- 07.04.16 13:16 Adam
- 07.04.16 13:29 twistedme
- 07.04.16 14:31 Adam
- 07.04.16 14:48 twistedme
- 07.04.16 17:55 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dlaczego bede jezdzil samochodem do centrum?
- Zermatt
- "25 zł/100 i śmiejesz się z elektryków"
- Taniej niż 1,27zł za kilowatogodzinę prądu?
- dojehałem w jednym kawałku
- Apteczka wg DIN 13164
- Polskie Obserwatorium Bezpiecze?stwa Ruchu Drogowego (POBR) mapa wypadk??w
- Department of Government Efficiency Europe, EU is made of Elon Tesla
- ostrość hamulców
- gdzie kupujecie OC
- lakier bezbarwny akrylowy
- komedia pomyłek kjm
- czy Seba naprawdę wróci do macierzy?
- coś pustawo u mechaników
- Nowy rodzaj zagrożenie ze strony elektryków :)
Najnowsze wątki
- 2025-05-28 Tani darmowy manager plików
- 2025-05-28 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-05-28 Re: Nowe zalecenie w Mini Netykiecie dotyczące wklejania linków URL
- 2025-05-28 Białystok => Team Lead Data Engineer (obszar Snowflake) <=
- 2025-05-28 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-05-28 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-05-28 Citi --> Velo
- 2025-05-28 Warszawa => MLOps Engineer <=
- 2025-05-28 Warszawa => Specjalista rekrutacji IT <=
- 2025-05-28 Szok
- 2025-05-28 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-05-28 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-05-28 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-05-28 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-05-28 Uwaga na spadki....