-
Data: 2016-04-06 15:09:25
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-04-02 o 23:08, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sat, 2 Apr 2016 22:24:57 +0200, Adam napisał(a):
>
>> W dniu 2016-04-02 o 14:59, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Fri, 1 Apr 2016 23:42:39 +0200, Adam napisał(a):
>>>
>>>> W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
>>>>> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
>>>>>
>>>>> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
>>>>> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
>>>>>
>>>>
>>>> Jeśli też zwiększy się moment obrotowy
>>>
>>> A to może się nie zwiększyć? :)
>>>
>>
>> Reguluje się balans moc/moment.
>> Można ustawić bardzo wysoki moment w małym zakresie obrotów, lub
>> bardziej płaski przebieg momentu, ale w szerokim zakresie.
>
> No zupełnie tak nie jest
>
> Zwiększenie mocy w jakimś tam punkcie charakterystyki powoduje (i wynika z)
> dokładnie takiego samego zwiększenia w tym punkcie momentu obrotowego. O
> dokładnie taki sam stosunek.
>
> Dlatego jeśli ktoś powiększył o 2% moc przy 3456 obrotach, to również o 2%
> powiększył moment obrotowy przy 3456 obrotach.
> Nigdy więcej i nigdy mniej.
>
> To co piszesz to trochę tak jakbyś chciał przyspieszyć w km/h, ale nie
> przyspieszyć w mph :)
>
> Moc i moment obrotowy są wielkościami w różny sposób opisującymi zdolność
> silnika do wykonywania pracy, powiązanymi ze sobą 1:1 wzorem:
> moment[Nm] = 9550 * moc[kW] / obroty[rpm]
> I nigdy żaden silnik, jakichkolwiek czarów by nad nim nie odprawić, z tego
> wzoru się nie wyłamie.
>
Jakoś mi to nie koresponduje z przykładowymi wykresami, choćby tu:
http://www.gcstuning.pl/wykresy-3
Ja się takimi rzeczami "bawiłem" za czasów PF125p i Maluchów. Teraz jest
łatwiej - wystarczy przygotować mapę.
Ale jestem trochę "za cienki bolek", aby dyskutować dogłębnie na ten
temat - musiałbym doczytać. Dobrze by było też porobić parę modyfikacji
i sprawdzić w praktyce.
Albo wezmę "na warsztat" swojego starego Subaru, którego już ze 3 lata
wywożę na złom, splanuję głowicę, wymienię tłoki i korbowody i zobaczę,
co to da. Mogę go też uturbić - ale to już większa robota. Poza tym nie
wiem, czy automat by to wytrzymał.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.16 00:51 Tomasz Pyra
- 07.04.16 13:16 Adam
- 07.04.16 13:29 twistedme
- 07.04.16 14:31 Adam
- 07.04.16 14:48 twistedme
- 07.04.16 17:55 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=