-
Data: 2016-04-07 13:29:05
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: twistedme <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-04-07 o 13:16, Adam pisze:
> W dniu 2016-04-07 o 00:51, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Wed, 6 Apr 2016 15:09:25 +0200, Adam napisał(a):
>>
>>> W dniu 2016-04-02 o 23:08, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Dnia Sat, 2 Apr 2016 22:24:57 +0200, Adam napisał(a):
>>>>
>>>>> W dniu 2016-04-02 o 14:59, Tomasz Pyra pisze:
>>>>>> Dnia Fri, 1 Apr 2016 23:42:39 +0200, Adam napisał(a):
>>>>>>
>>>>>>> W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
>>>>>>>> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
>>>>>>>>
>>>>>>>> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
>>>>>>>> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Jeśli też zwiększy się moment obrotowy
>>>>>>
>>>>>> A to może się nie zwiększyć? :)
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Reguluje się balans moc/moment.
>>>>> Można ustawić bardzo wysoki moment w małym zakresie obrotów, lub
>>>>> bardziej płaski przebieg momentu, ale w szerokim zakresie.
>>>>
>>>> No zupełnie tak nie jest
>>>>
>>>> Zwiększenie mocy w jakimś tam punkcie charakterystyki powoduje (i
>>>> wynika z)
>>>> dokładnie takiego samego zwiększenia w tym punkcie momentu
>>>> obrotowego. O
>>>> dokładnie taki sam stosunek.
>>>>
>>>> Dlatego jeśli ktoś powiększył o 2% moc przy 3456 obrotach, to
>>>> również o 2%
>>>> powiększył moment obrotowy przy 3456 obrotach.
>>>> Nigdy więcej i nigdy mniej.
>>>>
>>>> To co piszesz to trochę tak jakbyś chciał przyspieszyć w km/h, ale nie
>>>> przyspieszyć w mph :)
>>>>
>>>> Moc i moment obrotowy są wielkościami w różny sposób opisującymi
>>>> zdolność
>>>> silnika do wykonywania pracy, powiązanymi ze sobą 1:1 wzorem:
>>>> moment[Nm] = 9550 * moc[kW] / obroty[rpm]
>>>> I nigdy żaden silnik, jakichkolwiek czarów by nad nim nie odprawić,
>>>> z tego
>>>> wzoru się nie wyłamie.
>>>>
>>>
>>> Jakoś mi to nie koresponduje z przykładowymi wykresami, choćby tu:
>>>
>>> http://www.gcstuning.pl/wykresy-3
>>
>> Ale z którym wykresem Ci nie koresponduje?
>>
>>> Ja się takimi rzeczami "bawiłem" za czasów PF125p i Maluchów. Teraz jest
>>> łatwiej - wystarczy przygotować mapę.
>>
>> Myślę że wiele się tu skala trudności nie zmieniła - a na pewno nie
>> powiedziałbym że jest łatwiej.
>>
>> To gdzie jest łatwo, to w silnikach doładowanych ze sterowanym
>> elektronicznie doładowaniem. Tu faktycznie zazwyczaj wystarczy powiedzieć
>> sterownikowi żeby dał większe ciśnienie doładowania i można liczyć na
>> znaczne przyrosty (zazwyczaj tyle na ile pozwala układ paliwowy).
>> Dopiero przy naprawdę dużych potrzebach trzeba zmieniać osprzęt czy
>> mechanikę silnika.
>
> Dodatkowo jeszcze inaczej się macha łopatkami kierownicy w turbinie, aby
> duże ciśnienie doładowania było już nieco powyżej biegu jałowego.
>
> Ja tak miałem ustawione w silniku M47R (silnik BMW, pojazd to Freelander
> TD4) - mogłem ciągnąć ciężką przyczepę bez dodawania gazu i to pod
> górkę. Jadąc natomiast w ten sposób, aby wykorzystywać moment obrotowy,
> a nie moc (tamto auto miałem z ręczną skrzynią biegów) można było
> osiągnąć spalanie poniżej 7l/100km i to z pełnym obciążeniem
> "turystycznym" - 4 osoby i "tona" bagażu.
>
>>
>> Natomiast w silniku wolnossącym sprawa jest trudniejsza, bo praktycznie
>> zacząć trzeba od mechaniki - kolektory, wałki rozrządu, zaraz za tym
>> sprężynki zaworowe, tłoki, korbowody itp. itd.
>
> "Ostre" wałki duuuużo dawały nawet w Maluchu :)
>
> A kolektory to się polerowało w jeździdełkach dwusuwowych typu Simson
> czy Romet, przy okazji obniżając głowicę.
>
>>
>>> Ale jestem trochę "za cienki bolek", aby dyskutować dogłębnie na ten
>>> temat - musiałbym doczytać. Dobrze by było też porobić parę modyfikacji
>>> i sprawdzić w praktyce.
>>
>> O ścisłym i nierozerwalnym związku parametru wyrażanego przez moc
>> silnika i
>> generowany przez niego moment obrotowy to raczej sprawdzać w praktyce nie
>> ma co.
>> Tak jak już pisałem - podobnie jakbyś chciał żeby prędkość samochodu w
>> mph
>> się zwiększała, ale żeby w km/h się nie zwiększała.
>> Pewnie potrafisz odpowiedzieć na to pytanie bez "sprawdzania w
>> praktyce" :)
>>
>
> Ok, chyba niezupełnie się dogadaliśmy :)
>
> Ja miałem na myśli przesunięcie - czyli np. obniżenie momentu do niskich
> obrotów, natomiast mocy - w stronę wysokich obrotów.
>
> Natomiast iloczyn momentu i mocy nie jest jednakowy w funkcji obrotów.
>
> Są stare lokomotywy parowe, mające po kilkanaście KM mocy, ale
> dysponujące kosmicznym momentem obrotowym.
>
>
Podłączę się pod temat. Pytałem kiedyś w chipiarni, to mi powiedzieli,
że nie da rady.
Problem polega na tym, że auto słabo zbiera się na 2. biegu, tzn. jak
się toczy to we wszystkich autach dawałem 2, gaz i jechał bez problemu,
a ten zanim dojdzie do 1800 obrotów, to praktycznie nie ciągnie i w
takiej sytuacji muszę wrzucać 1, co odbywa się z małym oporem (ponoć
normalne jak auto jedzie) i mnie to strasznie wkurza.
Dałoby się to poprawić przez jakiegoś chipa?
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=