eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCheaptuning ma to sens?Re: Cheaptuning ma to sens?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Cheaptuning ma to sens?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <3...@g...com>
    <2...@t...pl>
    Date: Mon, 4 Apr 2016 09:55:35 +0200
    Message-ID: <4...@4...net>
    Lines: 48
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1459756546 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22827 89.77.179.152:1991
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579340
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 4 Apr 2016 09:16:04 +0200, szerszen napisał(a):

    > On Fri, 1 Apr 2016 12:25:32 -0700 (PDT)
    > Bolko <s...@g...com> wrote:
    >
    >> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
    >> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
    >
    > Wirus to nie tylko kilka KM więcej, to również zwiększenie momentu obrotowego,
    które procentowo może być wyższe niż zwiększenie mocy,

    Nie, nie może :)
    Jest to fizycznie niemożliwe.

    Natomiast owszem - zajmujący się CHEAPtuningiem często wolą klienta po
    prostu okłamać i opowiedzieć mu tą bardzo powszechną bajkę, niż wyprowadzać
    go z błędu (bo sami raczej wiedzą o co chodzi z tą mocą i momentem, bo
    trochę tych wykresów widzieli).
    Wielu klientów w ogóle przychodzi z życzeniem żeby mocy nie ruszać (a nawet
    można obniżyć), a że tuning ma dotyczyć tylko i wyłącznie charaktrystyki
    momentu obrotowego. W razie gdyby tuner zaczął coś marudzić że tak to się
    nie da bo fizyka, to klient pójdzie do niemarudzącego tunera, który mu
    nawet na wykresie potem narysuje charakterystykę mocy i momentu pochodzące
    z różnych badań (klient nasz pan).

    Bo jedyne co można zrobić w okolicach tej opowieści, to zwiększyć i moc i
    moment w niskim zakresie obrotów, co może przełożyć się na zwiększenie
    wartośći momentu obrotowego.

    Niektórzy (ale w sumie to ci bardziej nieuczciwi) tak właśnie robią, bo
    istotnie spowodowanie żeby turbo dmuchało jak głupie przy "miejskich"
    zakresach prędkości obrotowej jest odczuwalne (czyli klient się cieszy).

    Dla zadowolenia klienta jest to często warunek kluczowy, bo klient płaci i
    ma być "kop". Jako że nawet 10-20%, prawdziwy wzrost osiągów może być
    niezauważony, no to trzeba klienta przekonać że było warto dając mu 40%
    wzrost tam gdzie się dało bez wymiany wałków, wtryskiwaczy i połowy silnika
    - czyli na samym dole.

    Natomiast osiągi poprawią się wtedy tylko u kierowców, którzy nie potrafią
    zmieniać biegów (i u tych bardzo pomogłaby przesiadka na automat niż
    grzebanie w silniku).
    Za to na łeb leci trwałość wszystkich podzespołów - głównie turbiny.

    Robi się tak, bo to prostsze i wykonalne praktycznie zawsze.
    Żeby naprawdę zwiększyć osiągi silnika bywa że bez fizycznych modyfikacji
    się nie obędzie, bo obecne silniki są już jednak dość mocno wysilone, a
    osprzęt dobrany prawie na styk.
    Natomiast dodmuchać turbną w średnio-niskim zakresie obrotów można zawsze.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: