-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Cheaptuning ma to sens?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <3...@g...com>
<ndmq0d$ltl$1@usenet.news.interia.pl>
<1sy01jl7dcdfc$.1a0om226c45yk$.dlg@40tude.net>
<ndp9qn$o3g$1@usenet.news.interia.pl>
Date: Sat, 2 Apr 2016 23:08:17 +0200
Message-ID: <1i01ujwlicfgb.1swm6txdmrnnv$.dlg@40tude.net>
Lines: 41
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1459631304 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 684 89.77.179.152:13197
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579276
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 2 Apr 2016 22:24:57 +0200, Adam napisał(a):
> W dniu 2016-04-02 o 14:59, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Fri, 1 Apr 2016 23:42:39 +0200, Adam napisał(a):
>>
>>> W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
>>>> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
>>>>
>>>> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
>>>> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
>>>>
>>>
>>> Jeśli też zwiększy się moment obrotowy
>>
>> A to może się nie zwiększyć? :)
>>
>
> Reguluje się balans moc/moment.
> Można ustawić bardzo wysoki moment w małym zakresie obrotów, lub
> bardziej płaski przebieg momentu, ale w szerokim zakresie.
No zupełnie tak nie jest
Zwiększenie mocy w jakimś tam punkcie charakterystyki powoduje (i wynika z)
dokładnie takiego samego zwiększenia w tym punkcie momentu obrotowego. O
dokładnie taki sam stosunek.
Dlatego jeśli ktoś powiększył o 2% moc przy 3456 obrotach, to również o 2%
powiększył moment obrotowy przy 3456 obrotach.
Nigdy więcej i nigdy mniej.
To co piszesz to trochę tak jakbyś chciał przyspieszyć w km/h, ale nie
przyspieszyć w mph :)
Moc i moment obrotowy są wielkościami w różny sposób opisującymi zdolność
silnika do wykonywania pracy, powiązanymi ze sobą 1:1 wzorem:
moment[Nm] = 9550 * moc[kW] / obroty[rpm]
I nigdy żaden silnik, jakichkolwiek czarów by nad nim nie odprawić, z tego
wzoru się nie wyłamie.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.16 05:29 Pszemol
- 04.04.16 09:16 szerszen
- 04.04.16 09:55 Tomasz Pyra
- 04.04.16 10:24 WS
- 05.04.16 00:17 Tomasz Pyra
- 06.04.16 15:09 Adam
- 07.04.16 00:51 Tomasz Pyra
- 07.04.16 13:16 Adam
- 07.04.16 13:29 twistedme
- 07.04.16 14:31 Adam
- 07.04.16 14:48 twistedme
- 07.04.16 17:55 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=