    From: Roman W <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Certyfikacja, było: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Date: Mon, 26 Mar 2012 12:56:20 -0700 (PDT)
    <jka447$ml5$1@inews.gazeta.pl> <jka4hq$i72$6@inews.gazeta.pl>
    <3...@l...googlegroups.com>
    <jkacp2$vl9$1@mx1.internetia.pl> <jkajd1$uf$1@inews.gazeta.pl>
    <jkakgk$rn0$1@mx1.internetia.pl> <jkap6j$88k$1@inews.gazeta.pl>
    <jkc0is$1ce$1@news.task.gda.pl>
    <b...@k...googlegroups.com>
    <jkclba$uff$1@news.task.gda.pl>
    <4...@9...googlegroups.com>
    <jkf5vj$gjr$1@news.task.gda.pl>
    <9...@v...googlegroups.com>
    <jkhniv$lnb$1@news.task.gda.pl>
    <8...@z...googlegroups.com>
    <4f7096c4$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>

    On Monday, March 26, 2012 4:18:11 PM UTC, Kviat wrote:

    > Co to za oprogramowanie? Sterownik do UPSa?
    > Mój windows chodzi od kilku tygodni bez przerwy. Założę się, że będzie
    > dalej chodził, dopóki prądu nie zabraknie.
    >
    > Jakie powinny być założenia do projektu programu, żeby zapewnić ciągłość
    > działania tegoż programu w przypadku braku prądu? Czy certyfikowany
    > programista wystarczy, żeby sprawdzić poziom oleju w agregacie i
    > uzupełnić zapas paliwa?

    Certyfikuje sie systemy, a nie same programy (ani tym bardiej samych programistow).

    Certyfikacja programistow jest teoretycznie sensowna, ale nie przejdzie bo jest nie
    na reke korporacjom. Jezeli certyfikowany jest system, mozesz zwolnic
    niecertyfikoanych miejscowych losi ktorzy go zbudowali i go utrzymuja, zeby zatrudnic
    za 50% kosztow losi z Indii albo Ukrainy. Certyfikacja losi by tylko komplikowala
    sprawy i utrudniala wygospodarowani oszczednosci na nowy samolot i premie dla CEO, a
    tego bysmy przeciez nie chcieli, prawda?

    Certyfikacja zawodowa takich zawodow jak lekarze czy prawnicy istineje tylko jako
    pozostalosc systemu cechowego ktory pojawil sie przed globalnymi korporacjami i
    jakims cudem przetrwal. Jestem pewien, ze korpo wolalyyb moc zatrudniac na etatach
    lekarzy dowolnych cudakow bez dyplomu, tylko jak na razie nie byloby politycznej
    akceptacji na taki numer.

    RW