  • Data: 2012-03-27 19:24:47
    Temat: Re: Certyfikacja, było: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > Ja jestem odbiorcą oprogramowania. Na przykład w moim samochodzie jest
    > oprogramowanie. Akurat nie jest to Toyota, ale jak kupowałem, to
    > poważnie rozważałem Toyotę, a przeciez nie jest powiedziane, że w moim
    > też nie ma takich błędów. No i za jakiś czas będę kupował pewnie inny
    > samochód, który też będzie miał jakieś oprogramowanie, np. takie,
    > które w (nie)sprzyjających warunkach spowoduje, że zacznie w
    > niekontrolowany sposób przyspieszać.
    >
    > Poza tym jak widać na przykładzie owego samochodu, nie tylko odbiorca
    > oprogramowania może być poszkodowany przez błędy w tymże. Nawet jeśli
> [...]

    A teraz zastanówmy się: jaki związek ma tego typu oprogramowanie w
    samochodzie z certyfikatami dla programistów?
    Żeby był jakiś związek, powinniśmy omawiać celowość posiadania przez
    programistów certyfikatów z mechaniki i elektryki samochodowej. We wskazanym
    przez A.L. artykule, zaczynającym ten wątek, jakoś nikt nie odnosi się do
    wypowiedzi żadnego software engineera, podczas gdy do wypowiedzi electrical
    engineera - tak. Jeśli omawiane w artykule zachowanie to jest to jakiś błąd
    w oprogramowaniu, to wynika on z nie-zauważenia jakichś szczegółów
    związanych z elektryką, działaniem czujników,... a nie z programowaniem
    samym w sobie.