  • Data: 2012-03-26 23:28:26
    Temat: Re: Certyfikacja, było: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Od: Roman W <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, March 26, 2012 9:21:38 PM UTC, Kviat wrote:

    > No tu mnie masz :)
    >
    > A poważniej, miałem na myśli to, że jak ząb wyrwiesz to koniec. Nie masz
    > zęba - proces nieodwracalny. Nie da się odtworzyć z backupu :) i nie da
    > się go napisać od nowa jak programu (na razie :)).

    W praktyce, jak juz firma zaplaci programistom za stworzenie np. systemu obslugi
    klientow, poczeka rok i dostanie ten system, przeniesie do niego dane i zacznie go
    uzywac --- po czym okaze sie, ze system zostal napisany tak, ze dodanie do niego
    nowej funkcjonalnosci jest nieomzliwe, wydajnosc sie nie skaluje, itd. --- to czesto
    sa w czarnej d... i nie moga sie wycofac z inwestycji, bo juz jest za pozno. Maja
    wybor pomiedzy wypadnieciem z rynku albo uzywaniem schrzanionego systemu.

    I nie, nie mozesz argumentowac "sami sa sobie winni", bo z jakiej racji mam oczekiwac
    od menadzera dzialu sprzedazy znajomosci takich pojec jak refaktoring, koszt
    utrzymywania kodu, itd.

    RW