  • Data: 2012-03-22 13:29:41
    Temat: Re: Certyfikacja, było: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-21 15:04, Andrzej Jarzabek pisze:

    > No dobra, ale to nie są jakby kwestie życia i śmierci, nawet nie ma
    > chyba praktycznie szansy na utratę przez klienta jakichś większych
    > pieniędzy - co najwyżej coś komuś gdzieś nie tak wyskoczy i będzie
    > musiał łazić do banku z zażaleniem, a jacyś pracownicy będą mieli
    > trochę roboty z odkręcaniem problemu.

    Proszę rozważyć potencjalne skutki i możliwości ich odkręcenia
    po tym, jak z systemu bankowego wykradziono 'tylko' numery kart
    kredytowych klientów.

    > Największy problem jest faktycznie z ochroną danych i ogólnie
    > bezpieczeństwem - gdyby np. ktoś niepowołany wyciągnął z banku listę
    > aktywności i stanów na kontach klientów, to możnaby to potraktowac
    > jako nieodwracalne szkody (chociaż oczywiście jeszcze samo to nikomu
    > życia zrujnować ne musi).
    j.w.

    'Zrujnowanie życia' to rzecz względna. Ale akurat systemy bankowe
    należą do tych, w których standardy bezpieczeństwa muszą być
    na bardzo wysokim poziomie. Nie możemy tu mówić o różnicy
    jakościowej w stosunku do systemów, od których bezpośrednio
    zależy ludzkie życie, a raczej o tym, że jesteśmy szczebelek
    niżej. Imo większość oprogramowania tworzonego na świecie
    nie zbliża się nawet do tych wymogów.