  • Data: 2012-06-02 13:32:39
    Temat: Re: Ceny SSD
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-06-02 12:12, RadoslawF wrote:

    > Pracuje na droższym, w pracy, w komputerze domowym nie mam,
    > uznałem że za drogie są jak na moje potrzeby domowe.

    > Znam takich dla których to się nie opłaci nawet jakby miał
    > trzy lata wytrzymać a nie rok. Kwestia faktycznych potrzeb
    > i podejścia.

    Zgadzam się - kwestia potrzeb. Komputer domowy zazwyczaj nie zarabia na
    siebie, więc każda częśc to strata. Nie ma tu żadnego podtekstu

    > Daj spokój z tym bełkotem o dziesiątkach spiraconych gier
    > czy programów, pojemności oferowane przez SSD są za małe
    > i tego nie zmieni rezygnacja tylko z gier.

    Pojemności SSD są mniejsze. Nie wiem co to znaczy za małe. Owszem, nie
    trzymam teraz na dysku SSD całego katalogu ze zdjęciami z ostatnich paru
    lat, mam go zaś na dysku sieciowym. Można dywagować do jakich zastosowań
    się nadaje, ale to będzie setna dyskusja, która nic nie wniesie.

    > A jak zaczniesz rezygnować ze wszystkiego po kolei to okaże
    > się że najlepsza będzie rezygnacja z całego komputera.

    Ująłbym to inaczej, SSD z racji swej wielkości uczy porządku. Faktycznie
    ze względu na rozpasane aplikacje i zwyczaje, częściej trzeba zwracać na
    mase śmieci, które trzyma się na dysku.

    > Dzisiaj użycie SSD w komputerze stacjonarnym to mały pojemnościowo
    > dysk SSD na system i garść wybranego oprogramowania plus
    > tradycyjny dysk o dużej pojemności na całą resztę.
    > I tak to będzie jeszcze długo wyglądać u statystycznego
    > posiadacza SSD w komputerze stacjonarnym.

    O co chodzi z tymi stacjonarnymi? Mamy Notebooki, które generalnie już
    wszędzie wypierają stacjonarne. Całkiem sporo osób korzysta z notebooków
    jak ze stacjonarnych - leża gdzieś pod blatem biurka podłączone do
    standardowej klawiatury, myszki i monitora(monitorów). W razie potrzeby
    (wyjazd) po prosty wyciąga się kabelki lub ściąga ze stacji dokującej.

    Owszem - para SSD + HDD jest najbardziej praktyczna, w wielu sytuacjach
    możliwa do zastosowania także w notebookach:
    a) SSD na miniPCIe (droższe od tradycyjnych SSD 2.5") + HDD
    b) SSD 2.5" + kieszeń na HDD w miejsce napędu optycznego (nie wszędzie
    możliwe), przy kupnie notebooka warto rozważyć taką opcje.