    From: wer <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Ceny Netu z Tepsy [OT]
    Date: Mon, 11 Jul 2005 08:43:19 +0200

    Zbino wrote:
    > Podobno tepsa sprzedaje Internet hurtowy dużym operatorom drożej niż swoim
    > klientom.
    > Jak się dowiedziałem od znajomego, cena hurtowa dla dużych operatorów
    > (kupujących kilkaset Mb/s), to ok 1000zł za 1Mb/s. Dla swoich klientów
    > (Polpak-2Mb/s) tepsa sprzedaje zaś po 600zł za 1Mb/s. Niestety nie mają
    > sposobu, aby tepsiaków przekonać do zmiany cen. Zapewne tepsiaki robią tak,
    > by max utrudnić życie konkurencji.

    Obecnie TP SA chce podwyzszyc ceny na polaczenie 0-708, przez ktore
    dzwoni sie do roznych dzwoneczkow i dalej w swiat po ludzkich cenach. W
    ten sposob chca wyciac konkurencje w rozmowach miedzynarodowych. Wiec
    sie nie dziw, ze robia, podobnie w Internecie. Rownie chore sa ceny za
    dzierzawe linii, dzieki czemu mamy wyleg sieci radiowych. Dzierzawa
    linii pod 1Mbit kosztuje wiecej niz DSL 2Mbit od nich. Potem provider
    musi zaplacic za link do nich. BTW w Pradze (tej czeskiej), w serwerowni
    1Mbit kosztuje okolo 17 Euro.

    wer