-
71. Data: 2010-12-02 19:27:54
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-12-02 16:29, Arek (G) pisze:
>>
>> Wiec powtarzam, pokaz jak hamuje ABS.
>> Podpowiedz: hamuje jeszcze gorzej (znacznie), wyniki testu juz widziales.
>
> Pokazałem Ci już wystarczająco dużo. Jak Ci przejdzie to obejrzyj to
> jeszcze raz w wolnej chwili. Jakiś artykuł zamieszczony w internecie z
> wybiorczymi danymi z jakiegoś testu, jest na pewno dobrym źródłem
> wiedzy. Gratuluję.
>
Jest chociaz jakims zrodlem, bo ty zadnego nie przytoczyles, panie pelny
argumentow, typu "ja nie potrafie to nikt inny tez" :P
>
>> Uuu, a gdybys nie bal sie zacytowac artykulu, ktory bylem tak dobry Ci
>> podac na tacy to w ogole nie byloby o czym pisac.
>> Pozatym kierowca potrafiacy jezdzic jak ma ochote skrecic na sliskiej
>> nawierzchni to puszcza hamulec i skreca.
>
> Fakt, hamowanie z puszczonym hamulcem jest na pewno dobrym sposobem na
> zatrzymanie rozpędzonego samochodu. Co jeszcze ciekawego wymyślisz.
>
Znowu problemy z czytaniem.
>>> A to jest kwestia komputera czy oprogramowania? Przypuszczam, że jeszcze
>>> trochę zajmie aby zrobić oprogramowanie, które potrafi sobie coś
>>> wyobrazić i to stworzyć.
>>
>> Ty mi powiedz geniuszu, bo IMHO do niedawna to byla kwestia wylacznie
>> komputera, jak juz zbudowali takowy (Deep Blue) to mogli powalczyc.
>
> Przestań się już kompromitować. Nawet nie wiesz na co się powołujesz.
> "Program grający w szachy napisany został w języku C i pracuje w
> systemie operacyjnym AIX."
> ...
> "Pomiędzy partiami program Deep Blue był modyfikowany, uwzględniając
> informacje z poprzednich rozgrywek. Kod był modyfikowany, aby program
> lepiej rozumiał styl gry Kasparowa. Umożliwiło to uniknięcie pułapki w
> ostatniej partii, na której sztuczna inteligencja poległa wcześniej już
> dwukrotnie."
>
> po raz kolejny udowodniłeś, że nie potrafisz czytać.
>
Juz chyba ci przytoczylem porownanie, w ktorym z grubsza jest napisane
jak wygladal komputer potrzebny do tej sztuki... algorytm istnial juz z
50 lat wczesniej :>
Ale jak myslisz, ze znajdziesz tu na grupie durnia, ktory da sie nabrac
na twoje brednie z oprogramowaniem to sie mylisz.
Bo porownanie komputera o wadze blisko 1,5t z 32 wezlami po 8 procesorow
kazdy, do czlowieka i wmawianie, ze to byla kwestia tylko oprogramowania
to niezla bzdura.
Mogli przeciez wrzucic to na zwyklego desktopa (w 1997 roku juz przeciez
byly powszechne) i skoro to sprawa oprogramowania to dalby przeciez rade.
Wiec durniu nie probuj zaklamywac historii bo slabo na tym wyjdziesz i
nikt tego nie lyknie, chyba ze drugi taki matol jak ty.
>
>>> Ale jednocześnie wątpię aby jakiś człowiek potrafił ręcznie stworzyć
>>> procesor o wielkości kilku mm zawierający kilka milionów tranzystorów.
>>> Zgodnie z Twoją teorią, człowiek zrobi to lepiej bo ma potężny umysł,
>>> który umożliwia mu siadanie na krześle. A głupi robot powinien robić to
>>> gorzej. Ciekawe dlaczego rzeczywistość jest inna.
>>>
>>
>> Czy ja czegos nie wiem, czy to wlasnie czlowiek stworzyl komputery i
>> procesory i tranzystory :>
>
> Za to ABS stworzyli kosmici. Ile masz lat?
>
Tak, tak, juz wiemy, ze czlowiek nie mogl stworzyc procesora, wiec to
tez musieli byc kosmici.
>>> Wówczas ABS byłby opcjonalny a nie jest.
>>>
>>
>> UE komuna.
>
> No tak, wszędzie źli ludzie czyhający na życie, zdrowie i pieniądze
> biednego Karolka.
>
Ciekawe, ze wyciales pozniejsze zdanie, z innymi madrosciami UE.
Czyzby nie pasowalo do twojego swiatopogladu?
Ale jezeli w unii pracuja tacy wybitni ludzie jak ty to sie w ogole nie
dziwie skad sie biora takie, a nie inne regulacje.
>>
>> Co zime robie sobie kurs jazdy, wiec wyobrazac juz sobie nie musze.
>
> Znowu wymyślasz.
>
Tak, tak.
>>>>> Zresztą rzuć na to okiem:
>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=sgeU7c8HA9U&feature=r
elated
> <ciach bzdury>
> Czyli nie rozumiesz co widzisz?
>
Ty nie rozumiesz, co to liscie na asfalcie... :>
>>
>> Jak czesto jezdzisz po macie poslizgowej na publicznych drogach? :>
>
> Nie wiesz co to ABS, ESP, Deep Blue, a teraz pokazałeś, że nie wiesz co
> to jest i do czego służy mata poślizgowa.
>
Tak, tak :>
>> Co ma mata do czasu w jakim robi sie redukcje biegu?
>> Ocknij sie juz i nie cpaj wiecej tego swinstwa bo Ci mozg lasuje.
>
> Może pozwoliło by Ci uniknąć kompromitacji.
>
Co? cpanie razem z toba?
Nie dziekuje.
>
>>> To, że nie wiesz co to ABS czy ESP to nic dziwnego, inaczej tylu bzdur
>>> byś nie wypisał. Ale dlaczego tak się wzbraniasz przed doczytaniem?
>>>
>>
>> Tak tak, z ABS nie wpadne w poslizg podczas skrecania i hamowania...
>> zalosny jestes.
>
> To jak przeczytasz co to za systemy, czy będziesz dalej pisał takie bzdury?
>
Bzdura to jestes ty i te twoje pobozne zyczenia co do systemu ABS.
>
>>> Gdyby przeciętni kierowcy byli powodem tych wypadków, to te liczby by
>>> inaczej wyglądały. Najgorsi są ci wszystko wiedzący i wszystko
>>> potrafiący najlepiej.
>>>
>>
>> Pewnie dlatego nie mam wypadkow.
>> Ci wierzacy w ABS i inne ESP maja oddzielne kwatery na cmentarzu :P
>
> I Ci tego nie życzę. Ale to o niczym nie świadczy. Moja babcia też nie
> miała nigdy wypadku, a nawet nie wie jak zmienić bieg.
>
I pewnie jak ja, robi rocznie po 30kkm za kierownica.
>
>>> Poślizg jest elementem pomagającym w manewrach? Ciekawe.
>>>
>>
>> Czasem tak, ale wiemy juz, ze masz ograniczony umysl i nie potrafisz
>> tego pojac.
>
> Tego nawet nie ma sensu komentować. Ale zostawiłem bo jest naprawdę
> zabawne.
>
Myslisz, ze jestes jeszcze smieszny?
Mnie juz twoj zenujacy poziom przestaje smieszyc.
>> Bardzo sie przydaje, aby ustawic odpowiednio samochod.
>
> Rozumiem, że jak lecisz bokiem na lodzie tudzież śniegu, to potrafisz
> siłą woli sprawić, że samochód złapie kontakt z nawierzchnią. Takich
> głupot to dawno tu nie czytałem:)
>
W przeciwienstwie do ciebie, nie zdaje sie na sile woli, czy ABS :>
>> Tak, tak bo inteligent taki jak ty to wciska hamulec do oporu i zamyka
>> oczeta.
>
>
> Przecież już wyjaśniłeś wciska sprzęgło (samo to to już niezły ubaw),
> redukuje bieg dodaje gazu, ustawia samochód bokiem, siłą woli zatrzymuje
> obrót samochodu. Znowu siłą woli zatrzymuje samochód aby znowu złapać
> kontakt z podłożem, po czym jedzie dalej. Dobre:)
>
Widac, ze brak ci obycia z pojazdami mechanicznymi.
>>> Przyjrzyj się jeszcze raz (o ile w ogóle to widziałeś) jak wygląda
>>> początek poślizgu. Powiedz co możesz zrobić aby zatrzymać taką masę
>>> która wchodzi w ruch obrotowy, nie mając już przyczepności.
>>
>> Ale po co byc tempym matolem i wprowadzac samochod w niekontrolowany
>> poslizg, mozesz mi to wylumaczyc?
>
>
> Albo tego nie widziałeś, albo kompletnie nie kumasz co się na tym filmie
> dzieje. Wcześniej myślałem, że to pierwsze ale udowodniłeś mi, że to
> drugie.
Widac wyraznie co sie dzieje.
Gosc cisnie jak pala hamulec, az zacznie nim obracac i tak do samego konca.
Wiele osob tak prowadzi samochod, jednak nie jest to zachowanie poprawne.
>
>>> Odpuszczenie
>>> hamulca na tym etapie już nic nie da. Zbyt duża energia i zbyt małe
>>> tarcie do wykorzystania aby to powstrzymać. Możesz sobie kontrować,
>>> gazować, modlić się, kręcić kierownicą. Nic już się nie da zrobić.
>>>
>>
>> To juz wiemy, ze ty zamykasz oczy i sie modlisz.
>
>
> To jest właśnie poziom Twoich wypowiedzi. Ani razu nie napisałeś nic
> merytorycznego.
No tak, bo konkretne dane, z konkretnym opisem, plus konkrety na temat
pojedynku komputer czlowiek to za malo na twoje wielkie NIC :>
> Za każdym razem uciekasz od odpowiedzi. Czy to nie jest
> wystarczający argument, że nie masz kompletnie pojęcia o czym piszesz?
>
Eee, jak na razie to ty nagminnie wycinasz niewygodne fragmenty i je
pomijasz :>
>> Smieszny jestes.
>> To jak odniesiesz sie w koncu do tych swoich rewelacji na temat
>> doskonalego dzialania ABS na lisciach itd. w kontekscie artykulu, ktory
>> ci przytoczylem, czy dalej bedziesz udawal, ze nic takiego nie mialo
>> miejsca?
>
> Zamiast czytać wymysły jakiegoś fachowca Twojego pokroju, udaj się do
> jakieś profesjonalnej szkoły doskonalenia jazdy, porozmawiaj z
> fachowcami, zrób parę testów na współczesnym samochodzie.
>
Uuu alez z ciebie merytoryczny profesjonalista :P
> Choć wątpię aby coś do Ciebie trafiło. Bezmyślnie powielasz pewne mity,
> o tym piasku i liściach ktoś kiedyś palnął i nikt nie zweryfikował. Być
> może pierwsze układy ABS miały z tym problemy. Dzisiejsze mechanizmy to
> już zupełnie inna bajka. Przekonaj się i przestań pisać bzdury.
>
> Jak dla mnie EOT. Uciekając od tematu, potwierdzasz, że nie masz nic do
> powiedzenia, a potyczek na wycieczki osobiste, szukaj w piaskownicy.
Mity to ty powielasz, a nawet probujesz tworzyc.
Nie wiesz po co zostal stworzony system ABS, nie masz zielonego pojecia
o elektronice i komputerach i co najgorsze, masz chyba uszkodzony mozg,
bo nie potrafisz czytac i rozumiec czytany tekst, nie potrafisz ocenic
nawierzchni i zapanowac nad samochodem i przede wszystkim jestes uparty
jak osiol i gluchy na jakiekolwiek argumenty.
Takze EOT bo juz mi sie znudzial gadka z niedorozwojem.
--
Karolek
-
72. Data: 2010-12-02 20:51:32
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
Dnia 02-12-2010 o 13:19:35 Arek (G) <a...@b...pl> napisał(a):
[...]
>>> Zróbmy test ile operacji 2+2 jesteś w stanie obliczyć w ciągu jednej
>>> milionowej części sekundy? Potem możemy sięgać bo bardziej złożone
>>> obliczenia i porównać czasy.
>>
>> Koło 100. I to takich bardziej złożonych.
>>
>> "we can estimate the processing power of a average brain to be about 100
>> million MIPS (Million computer Instructions Per Second )"
>> http://library.thinkquest.org/C001501/the_saga/compa
re.htm
>>
>> Nie doceniasz złożoności operacji, jakie wykonuje Twój mózg. Takich
>> trywialnych spraw, jak utrzymywanie pionowej pozycji, mapowanie obrazu
>> 2d na przestrzeń 3d czy rozpoznawania twarzy.
>
> Szkoda, że tak mało ludzi świadomie potrafi z tego dobrodziejstwa
> korzystać, np. do czytania ze zrozumieniem:)
>
> Owszem umysł, "bez naszej wiedzy" potrafi robić niesamowite rzeczy. Ale,
> mowa o tym co możesz zrobić świadomie.
Mowa o tym, co szybciej przetwarza dane. I mózg robi to o rzędy wielkości
szybciej. Również całkiem nieźle steruje zatrzymywaniem na śliskich
powierzchniach. Świadomy dostęp do niskopoziomowych operacji nie jest do
tego potrzebny.
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
-
73. Data: 2010-12-03 01:16:16
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 30 Nov 2010 06:02:29 -0800 (PST), Mateusz napisał(a):
> przykładu. Środek ciężkości jest przenoszony na przód i lepiej mi się
> jedzie.
Interesujące. Możesz napisać jak działa mechanizm przenoszenia tegoz środka
ciężkości?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
74. Data: 2010-12-03 08:47:41
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-12-03, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>> przykładu. Środek ciężkości jest przenoszony na przód i lepiej mi się
>> jedzie.
>
> Interesujące. Możesz napisać jak działa mechanizm przenoszenia tegoz środka
> ciężkości?
Banalnie. Redukujesz 4->3 to się środek ciężkości przesiada z bagażnika na tył,
a jak redukujesz 4->2 to się przesiada na fotel pasażera.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
75. Data: 2010-12-03 09:05:02
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-12-01 10:39, Karolek pisze:
>> Jak Ty ze swoim wyczuciem to zrobisz? Hamujesz
>> wszystkimi 4 kołami równocześnie.
>
> W zasadzie to sprowadza sie to do kontroli przednich kol, bo tylne
> hamuja o wiele slabiej i problem ich blokowania raczej nie istnieje.
Akurat na śliskim wpływ tyłu na drogę hamowania jest istotny (w
odróżnieniu od hamowania na suchym asfalcie, gdzie mocno odciążony tył
faktycznie niewiele daje).
I nawet jeżeli potrafisz doskonale i z zerowym opóźnieniem kontrolować
przednie hamulce, oznacza to że tyłem hamujesz za słabo.
ABS potrafi kontrolować i przód tył.
-
76. Data: 2010-12-03 09:13:05
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-12-03 09:05, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2010-12-01 10:39, Karolek pisze:
>
>>> Jak Ty ze swoim wyczuciem to zrobisz? Hamujesz
>>> wszystkimi 4 kołami równocześnie.
>>
>> W zasadzie to sprowadza sie to do kontroli przednich kol, bo tylne
>> hamuja o wiele slabiej i problem ich blokowania raczej nie istnieje.
>
> Akurat na śliskim wpływ tyłu na drogę hamowania jest istotny (w
> odróżnieniu od hamowania na suchym asfalcie, gdzie mocno odciążony tył
> faktycznie niewiele daje).
>
> I nawet jeżeli potrafisz doskonale i z zerowym opóźnieniem kontrolować
> przednie hamulce, oznacza to że tyłem hamujesz za słabo.
> ABS potrafi kontrolować i przód tył.
Ale jak masz korektor sily hamowania to i tak zawsze tyl slabie hamuje
niz przod, co oznacza tyle, ze jak ci zblokuje przednie kola i je
odblokujesz to tylne sa juz z cala pewnoscia odblokowane.
Chociaz faktycznie przy nowych systemach ABS zrezygnowano z mechnicznego
korektora sily hamowania i sprawa wyglada inaczej, szczegolnie jak sie
wylaczy ABS.
Jednak dalej to nie zmienia faktu, ze na sniegu, lodzie, lisciach itp.
ABS hamuje slabiej.
--
Karolek
-
77. Data: 2010-12-03 09:44:03
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>
W dniu 2010-12-02 19:27, Karolek pisze:
>>> Ty mi powiedz geniuszu, bo IMHO do niedawna to byla kwestia wylacznie
>>> komputera, jak juz zbudowali takowy (Deep Blue) to mogli powalczyc.
>>
>> Przestań się już kompromitować. Nawet nie wiesz na co się powołujesz.
>> "Program grający w szachy napisany został w języku C i pracuje w
>> systemie operacyjnym AIX."
>> ...
>> "Pomiędzy partiami program Deep Blue był modyfikowany, uwzględniając
>> informacje z poprzednich rozgrywek. Kod był modyfikowany, aby program
>> lepiej rozumiał styl gry Kasparowa. Umożliwiło to uniknięcie pułapki w
>> ostatniej partii, na której sztuczna inteligencja poległa wcześniej już
>> dwukrotnie."
>>
>> po raz kolejny udowodniłeś, że nie potrafisz czytać.
>>
>
> Juz chyba ci przytoczylem porownanie, w ktorym z grubsza jest napisane
> jak wygladal komputer potrzebny do tej sztuki... algorytm istnial juz z
> 50 lat wczesniej :>
> Ale jak myslisz, ze znajdziesz tu na grupie durnia, ktory da sie nabrac
> na twoje brednie z oprogramowaniem to sie mylisz.
> Bo porownanie komputera o wadze blisko 1,5t z 32 wezlami po 8 procesorow
> kazdy, do czlowieka i wmawianie, ze to byla kwestia tylko oprogramowania
> to niezla bzdura.
> Mogli przeciez wrzucic to na zwyklego desktopa (w 1997 roku juz przeciez
> byly powszechne) i skoro to sprawa oprogramowania to dalby przeciez rade.
> Wiec durniu nie probuj zaklamywac historii bo slabo na tym wyjdziesz i
> nikt tego nie lyknie, chyba ze drugi taki matol jak ty.
No tak:) Nawet 5 letnie dziecko zna różnice pomiędzy programem a
jednostką obliczeniową. Nic dziwnego, że Tobie wszystko się myli, jak
tak podstawowe i oczywiste rzeczy, są dla Ciebie zagadką.
A.
-
78. Data: 2010-12-03 09:48:06
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>
W dniu 2010-12-02 20:51, Mariusz Chwalba pisze:
> [...]
>>>> Zróbmy test ile operacji 2+2 jesteś w stanie obliczyć w ciągu jednej
>>>> milionowej części sekundy? Potem możemy sięgać bo bardziej złożone
>>>> obliczenia i porównać czasy.
>>>
>>> Koło 100. I to takich bardziej złożonych.
>>>
>>> "we can estimate the processing power of a average brain to be about 100
>>> million MIPS (Million computer Instructions Per Second )"
>>> http://library.thinkquest.org/C001501/the_saga/compa
re.htm
>>>
>>> Nie doceniasz złożoności operacji, jakie wykonuje Twój mózg. Takich
>>> trywialnych spraw, jak utrzymywanie pionowej pozycji, mapowanie obrazu
>>> 2d na przestrzeń 3d czy rozpoznawania twarzy.
>>
>> Szkoda, że tak mało ludzi świadomie potrafi z tego dobrodziejstwa
>> korzystać, np. do czytania ze zrozumieniem:)
>>
>> Owszem umysł, "bez naszej wiedzy" potrafi robić niesamowite rzeczy.
>> Ale, mowa o tym co możesz zrobić świadomie.
>
> Mowa o tym, co szybciej przetwarza dane. I mózg robi to o rzędy wielkości
> szybciej. Również całkiem nieźle steruje zatrzymywaniem na śliskich
> powierzchniach. Świadomy dostęp do niskopoziomowych operacji nie jest do
> tego potrzebny.
Ale to jest dość ogólne stwierdzenie. Tak nawiasem, poszukaj czegoś co
się nazywa czas reakcji.
Aczkolwiek to jest mniej ważne, niech mózg ma takie możliwości.
Problemem jest to o czym piszę od początku, nie ma dostępu do tych
danych do których ma mechanizm ABS w tym przypadku.
A.
-
79. Data: 2010-12-03 09:50:42
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-12-03 09:44, Arek (G) pisze:
> W dniu 2010-12-02 19:27, Karolek pisze:
>
>>>> Ty mi powiedz geniuszu, bo IMHO do niedawna to byla kwestia wylacznie
>>>> komputera, jak juz zbudowali takowy (Deep Blue) to mogli powalczyc.
>>>
>>> Przestań się już kompromitować. Nawet nie wiesz na co się powołujesz.
>>> "Program grający w szachy napisany został w języku C i pracuje w
>>> systemie operacyjnym AIX."
>>> ...
>>> "Pomiędzy partiami program Deep Blue był modyfikowany, uwzględniając
>>> informacje z poprzednich rozgrywek. Kod był modyfikowany, aby program
>>> lepiej rozumiał styl gry Kasparowa. Umożliwiło to uniknięcie pułapki w
>>> ostatniej partii, na której sztuczna inteligencja poległa wcześniej już
>>> dwukrotnie."
>>>
>>> po raz kolejny udowodniłeś, że nie potrafisz czytać.
>>>
>>
>> Juz chyba ci przytoczylem porownanie, w ktorym z grubsza jest napisane
>> jak wygladal komputer potrzebny do tej sztuki... algorytm istnial juz z
>> 50 lat wczesniej :>
>> Ale jak myslisz, ze znajdziesz tu na grupie durnia, ktory da sie nabrac
>> na twoje brednie z oprogramowaniem to sie mylisz.
>> Bo porownanie komputera o wadze blisko 1,5t z 32 wezlami po 8 procesorow
>> kazdy, do czlowieka i wmawianie, ze to byla kwestia tylko oprogramowania
>> to niezla bzdura.
>> Mogli przeciez wrzucic to na zwyklego desktopa (w 1997 roku juz przeciez
>> byly powszechne) i skoro to sprawa oprogramowania to dalby przeciez rade.
>> Wiec durniu nie probuj zaklamywac historii bo slabo na tym wyjdziesz i
>> nikt tego nie lyknie, chyba ze drugi taki matol jak ty.
>
> No tak:) Nawet 5 letnie dziecko zna różnice pomiędzy programem a
> jednostką obliczeniową. Nic dziwnego, że Tobie wszystko się myli, jak
> tak podstawowe i oczywiste rzeczy, są dla Ciebie zagadką.
>
>
Tak, tak 32 wezly po 8 specjalizowanych procesorow to dla ciebie jest
program :P
--
Karolek
-
80. Data: 2010-12-03 09:57:40
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-12-03 09:48, Arek (G) pisze:
> Ale to jest dość ogólne stwierdzenie. Tak nawiasem, poszukaj czegoś co
> się nazywa czas reakcji.
>
> Aczkolwiek to jest mniej ważne, niech mózg ma takie możliwości.
> Problemem jest to o czym piszę od początku, nie ma dostępu do tych
> danych do których ma mechanizm ABS w tym przypadku.
Ma za to dostep do wielu innych dancyh do ktorych nie ma ABS.
--
Karolek