-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <1syixv13bq7i0.l625fo44prbz$.dlg@40tude.net>
<5a783789$0$680$65785112@news.neostrada.pl> <1m6ix8eor1k5f$.dlg@myjk.org>
<5a784b15$0$680$65785112@news.neostrada.pl> <1btz1xaw0t7e0$.dlg@myjk.org>
In-Reply-To: <1btz1xaw0t7e0$.dlg@myjk.org>
Subject: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Date: Mon, 5 Feb 2018 15:52:22 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 101
Message-ID: <5a786fa7$0$585$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.152.141
X-Trace: 1517842343 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 585 83.26.152.141:55317
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2624241
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1btz1xaw0t7e0$....@m...org...
Mon, 5 Feb 2018 13:16:20 +0100, J.F.
>> Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac
>> bez pradu, bez ciepla i bez transportu :-P
>To znowu zależy od sytuacji. Jak już wspominałem u mnie przerwy w
>dostawie
>prądu zdarzają się niezmiernie rzadko. Jakbym kupił generator, to
>przez 10
>lat bym zeń nie skorzystał ani razu, za to mając akumulator, poza
>funkcją
>UPS wykorzystywałbym go codziennie.
Dlatego nie namawiam do zakupu generatora, tylko do sprawdzenia
mozliwosci zakupu generatora :-)
W razie potrzeby kupic najtansze g*, zajechac, oddac na gwarancje :-)
>> Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)
>I co, zatankował do pełna i nie miał potem chęci worków z piaskiem
>nosić?
>:P
Zatankowal i spal spokojnie, ze bedzie sie mozna ewakuowac.
To akurat w delegacji bylo, wiec worki nas nie interesowaly, ale
inaczej sie jedzie ze swiadomoscia zasiegu 1000 km, a inaczej 100 km
:-)
>>>Ja z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zacząłem się
>>>zastanawiać nad TPW2 zamiast serii UPSów.
>> IMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo -
>> solary czy wiatrak.
>Za dużo dobra w dobrze. PV czy wiatrak jest tak drogie, że się nie
>opłacają
>bez dopłat.
Taki jeden znajomy zainstalowal PV i sie chwalil, ze go prad kosztuje
~40gr/kWh.
Taniej niz z sieci. Ale on zapotrzebowanie na prad mial.
A niestety cos sie zepsulo i nie moge sprawdzic jak mu to wychodzi
rocznie.
W upalne lato swietne, bo im wiecej slonca, tym bardziej klime trzeba
zasilac i wychodzi za darmo :-)
>To już wolę zamontować TPW2 i działać w trybie j.w. łądować w
>taniej i użytkować w drogiej jednocześnie mając UPS. Jakby się dało w
>podobny sposób wykorzystać jeszcze auto elektryczne to byłaby super
>sprawa
>jak dla mnie.
Tylko jak to sobie wyobrazasz - ladujesz tanio w nocy, jedziesz do
pracy, i co - oddajesz do sieci ?
Zeby ok 14-tej podladowac na parkingu, przywiezc do domu i korzystac
do 22 ?
>> No i nie jestem pewnien czy chcialbym miec nienaladowane auto ...
>> choc
>> w sumie, majac taka Tesle i w planach jedynie powrot do domu 30km
>> powiedzmy, mozna by w nocy naladowac i w dzien wspomoc energetyke
>> polowa pojemnosci akumulatora..
>No właśnie, a jak ja jeżdżę 4km dziennie to nawet testowany niedawno
>miev
>by mi wystarczył, Tesla to już w ogóle...
Tylko z Tesla to moze bylby jakis interes, a z mniejsza bateria - ile
tego pradu mozna przywiezc - za 2 zl ?
A "inteligentna ladowarka" bedzie kosztowala z 10 tys co najmniej :)
>> Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie.
>> Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P
>No jest, ale nie w odniesieniu do milionów ludzi, więc nie wiesz na
>ile
>może starczyć.
Znam za to spozycie Polski.
>> No dobra, jakby ich bylo kilka, i liczymy tylko jako buforowy do
>> szczytow, to moze i to by mialo sens.
>> W UK to maja problem - jak jest przerwa w meczu, to wszyscy
>> wlaczaja
>> czajniki. I nagle trzeba 5-10 GW mocy wiecej.
>> Na pare minut. Takie magazyny moze mialyby u nich sens.
>U nas jest inaczej myślisz? :P
W przerwie meczu to sie piwo otwiera :-)
>Ja bym taką energię wykorzystywał choćby do
>zasilenia komputra -- bo mam 2 taryfy (i dwie będą w nowym domu bo
>grzać
>bedę prądem), a pracuję głównie w drogiej, więc i energię bytową w
>drogiej
>zużywam.
Laptopa sobie kup z duza bateria :-P
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.18 16:35 Myjk
- 05.02.18 16:36 Jacek Maciejewski
- 05.02.18 16:38 Jacek Maciejewski
- 05.02.18 16:56 J.F.
- 05.02.18 17:09 Jacek Maciejewski
- 05.02.18 17:10 Myjk
- 05.02.18 17:11 Myjk
- 05.02.18 17:21 Myjk
- 05.02.18 17:45 J.F.
- 05.02.18 17:53 Myjk
- 05.02.18 18:50 RadoslawF
- 05.02.18 19:29 Jacek Maciejewski
- 05.02.18 19:49 Janusz
- 05.02.18 19:54 Janusz
- 05.02.18 20:06 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A