-
1. Data: 2018-02-05 10:19:55
Temat: Cd. samochodów elektrycznych
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
W ostatnim wątku na ten temat było sporo lamentów o kosztach prądu ale
nikt nie poruszył tego aspektu:
http://www.chip.pl/2018/02/kierowcy-elektrycznych-au
t-zarobia-sprzedazy-pradu/
A tu macie jeszcze jeden przykład budowy rozproszonej sieci opartej o
OZE, choć ma to jedynie luźny związek z samochodami:
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32225/tesla-zbudu
je-najwiekszy-na-swiecie-domowy-magazyn-energii
--
Jacek
I hate haters.
-
2. Data: 2018-02-05 10:58:15
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 05.02.2018 o 10:19, Jacek Maciejewski pisze:
> W ostatnim wątku na ten temat było sporo lamentów o kosztach prądu ale
> nikt nie poruszył tego aspektu:
> http://www.chip.pl/2018/02/kierowcy-elektrycznych-au
t-zarobia-sprzedazy-pradu/
LOL. Kupią samochód i nie będą nim jeździć tylko stać i spekulować
prądem z akumulatorów. A ja głupi zamiast wachą handlować z baku i
spekulować na cenach benzyny to zalewam i jeżdzę jak potrzebuje;)
Shrek
-
3. Data: 2018-02-05 11:18:06
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 5 Feb 2018 10:19:55 +0100, Jacek Maciejewski
> W ostatnim wątku na ten temat było sporo lamentów o kosztach prądu ale
> nikt nie poruszył tego aspektu:
Na PMB był poruszany taki aspekt (acz nie w kwestii zarabiania) -- komuś
przyszło do głowy czy by można było wykorzystywać auta Tesli jako zapasowe
źródło prądu (duuuży UPS) w razie jak sieciowego zabraknie. ;)
Tutaj jest to oczywiście na znacznie większą skalę, niemniej jednak
ładowanie w nocy jak są przeciągi w sieci i wypluwanie tego w szczycie może
mieć sens. Naturalnie to pod warunkiem że ktoś ma w samochodzie akumulator
90kWh a zużywa dziennie np. 30kWh na jazdę -- wtedy ~40kWh będzie mógł
spokojnie oddać.
Bardzo zbliżony efekt dla energetyki ma też wspomniane niedawno grzanie
domów prądem w 2T. Obciąża się sieci w przeciągach wykorzystując prąd
"spadowy", a nie w szczycie. Obie metody pozwolą lepiej szacować i wyrównać
moce zapotrzebowania dobowego.
Ja zresztą planuję zamontować w domu Tesla Power Wall (2) jako UPS (chyba
że ię Tesli do tego czasu dorobię) ;) a przy okazji także wykorzystywać go
do łapania energii w taniej by później wykorzystywać na potrzeby domu w
drogiej (zamiast prądu sieciowego). Wyszło mi, że to tańsze i sprawniejsze
niż np. panele PV. No bo jak się w nocy naładuje, to w dzień działa
niezależnie od tego czy słońce jest czy go nie ma, a do tego działa też w
nocy jak nie ma prądu w sieci (oraz siłą rzeczy słońca) i potrafi dać nawet
do 3kW ciągłe stabilnej mocy (nawet niemałą PC grzejącą dom, czy kuchenkę
indukcyjną się z tego zasili).
--
Pozdor
Myjk
-
4. Data: 2018-02-05 11:29:20
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 05.02.2018 o 11:18, Myjk pisze:
> Tutaj jest to oczywiście na znacznie większą skalę, niemniej jednak
> ładowanie w nocy jak są przeciągi w sieci i wypluwanie tego w szczycie może
> mieć sens. Naturalnie to pod warunkiem że ktoś ma w samochodzie akumulator
> 90kWh a zużywa dziennie np. 30kWh na jazdę -- wtedy ~40kWh będzie mógł
> spokojnie oddać.
Jasne - ludzie których stać na elektryka w wypasionej wersji (a więc
raczej nie ci biedni) będą się bawić w sport ekstremalny w stylu - może
jutro nie będę potrzebaować samochodu dalej niż do marketu, to pobawię
się w spekulację na 40 kWh - zarobie na każdej powiedzmy 10gr i w ten
sposób 4 PLN dziennie, wyjdzie 100 miesięcznie. Po cwierć milenium Tesla
się zwróci i będzie jeździł za free;)
> Ja zresztą planuję zamontować w domu Tesla Power Wall (2) jako UPS (chyba
> że ię Tesli do tego czasu dorobię) ;) a przy okazji także wykorzystywać go
> do łapania energii w taniej by później wykorzystywać na potrzeby domu w
> drogiej (zamiast prądu sieciowego).
> Wyszło mi, że to tańsze i sprawniejsze
> niż np. panele PV.
To napisz już jak coś kupisz i zamontujesz;)
Shrek
-
5. Data: 2018-02-05 11:52:55
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1syixv13bq7i0.l625fo44prbz$.dlg@40tude.
net...
>W ostatnim wątku na ten temat było sporo lamentów o kosztach prądu
>ale
>nikt nie poruszył tego aspektu:
>http://www.chip.pl/2018/02/kierowcy-elektrycznych-a
ut-zarobia-sprzedazy-pradu/
Nie bardzo rozumiem.
Samochody maja posluzyc jako rezerowa bateria ?
To chyba niespecjalnie bedzie zrodlo zarobku.
Pomysl moze i dobry, ale pradu zabraklo, auto pomoglo ... a teraz
odjechac nie mozna :-)
Niektorzy by sie moze ucieszyli, jakby tak po zerwaniu kabli w domu
ponownie sie zrobilo cieplo i przyjemnie i telewizja zagrala ... ale
czy nie lepiej pojechac do Castoramy po generator, a po tygodniu oddac
jak sie zepsuje ? :-)
No i ... potem serwis powie - pana bateria ma za zoba juz 1000 cykli i
gwarancja sie wyczerpala.
>A tu macie jeszcze jeden przykład budowy rozproszonej sieci opartej o
>OZE, choć ma to jedynie luźny związek z samochodami:
>http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32225/tesla-zbud
uje-najwiekszy-na-swiecie-domowy-magazyn-energii
Z samochodami jest o tyle wspolne, ze uzywa tych samych baterii i
surowcow co samochody :-(
A 129MWh ... w Polsce starczyloby na zasilanie kraju przez jakies 25
sekund.
J.
-
6. Data: 2018-02-05 12:03:20
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 5 Feb 2018 11:52:55 +0100, J.F.
> Nie bardzo rozumiem.
> Samochody maja posluzyc jako rezerowa bateria ?
> To chyba niespecjalnie bedzie zrodlo zarobku.
No raczej nie, dlatego na pieprzenie o "spekulacji"
to może tylko szrek wpaść. :P
> Pomysl moze i dobry, ale pradu zabraklo, auto pomoglo ... a teraz
> odjechac nie mozna :-)
Przecież piszą o inteligentnych "ładowarkach", czyli pewnie będzie można
określić poziom rozładowania itd.
> Niektorzy by sie moze ucieszyli, jakby tak po zerwaniu kabli w domu
> ponownie sie zrobilo cieplo i przyjemnie i telewizja zagrala ... ale
> czy nie lepiej pojechac do Castoramy po generator, a po tygodniu oddac
> jak sie zepsuje ? :-)
Ale skoro już masz akumulator, to po co Ci hałaśliwy i śmierdzący
generator? Ja z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zacząłem się
zastanawiać nad TPW2 zamiast serii UPSów.
> No i ... potem serwis powie - pana bateria ma za zoba juz 1000 cykli i
> gwarancja sie wyczerpala.
To jest jakieś zagrożenie.
>>A tu macie jeszcze jeden przykład budowy rozproszonej sieci opartej o
>>OZE, choć ma to jedynie luźny związek z samochodami:
>>http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32225/tesla-zbu
duje-najwiekszy-na-swiecie-domowy-magazyn-energii
> Z samochodami jest o tyle wspolne, ze uzywa tych samych baterii i
> surowcow co samochody :-(
No właśnie, stąd pewnie pomysł na wykorzystanie baterii w samochodach jeśli
ktoś ich codziennie nie potrzebuje w całości.
> A 129MWh ... w Polsce starczyloby na zasilanie kraju przez jakies 25
> sekund.
Ale przecież tam jest mowa o setkach tysięcy ludzi a nie milionach (a Ty
jeszcze pewnie firmy wszelakie w PL uwzględniłeś, a które są już na brak
prądu generatorami zabezpieczone).
--
Pozdor
Myjk
-
7. Data: 2018-02-05 12:15:28
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: p...@g...com
In May 2016, Nissan and Enel power company announced a collaborative V2G trial
project in the United Kingdom, the first of its kind in the country.[32] The trial
comprises 100 V2G charging units to be used by Nissan Leaf and e-NV200 electric van
users. The project claims electric vehicle owners will be able to sell stored energy
back to the grid at a profit.
cale 100 ladowarek planowo (podaja w roznych zrodlach)
czyli jedziemy na jakies zadupie naszym Nissanem Leaf podlaczamy wtyczke wyciagamy
rower albo wzywamy taxe i jedziemy 33 km na chate :-) spimy godzine krocej bo auto
trzeba odebrac po czym zamawiamy taxe bo rowerem jednak za daleko i juz jestesmy
zarobieni cale 0,2665 centa minus koszta taxi :-)
nie potrzeba giganta intelektu zeby uzmyslowic sobie ile ograniczen ma ten projekt i
jak nikle sa szanse na komercyjny sukces ale cieszmy sie ze GB wybrala Brexit teraz
to ich pieniadze :-)
-
8. Data: 2018-02-05 12:21:00
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-02-05 o 11:18, Myjk pisze:
> Mon, 5 Feb 2018 10:19:55 +0100, Jacek Maciejewski
>
>> W ostatnim wątku na ten temat było sporo lamentów o kosztach prądu ale
>> nikt nie poruszył tego aspektu:
>
> Na PMB był poruszany taki aspekt (acz nie w kwestii zarabiania) -- komuś
> przyszło do głowy czy by można było wykorzystywać auta Tesli jako zapasowe
> źródło prądu (duuuży UPS) w razie jak sieciowego zabraknie. ;)
>
> Tutaj jest to oczywiście na znacznie większą skalę, niemniej jednak
> ładowanie w nocy jak są przeciągi w sieci i wypluwanie tego w szczycie może
> mieć sens. Naturalnie to pod warunkiem że ktoś ma w samochodzie akumulator
> 90kWh a zużywa dziennie np. 30kWh na jazdę -- wtedy ~40kWh będzie mógł
> spokojnie oddać.
>
> Bardzo zbliżony efekt dla energetyki ma też wspomniane niedawno grzanie
> domów prądem w 2T. Obciąża się sieci w przeciągach wykorzystując prąd
> "spadowy", a nie w szczycie. Obie metody pozwolą lepiej szacować i wyrównać
> moce zapotrzebowania dobowego.
>
> Ja zresztą planuję zamontować w domu Tesla Power Wall (2) jako UPS (chyba
> że ię Tesli do tego czasu dorobię) ;) a przy okazji także wykorzystywać go
> do łapania energii w taniej by później wykorzystywać na potrzeby domu w
> drogiej (zamiast prądu sieciowego). Wyszło mi, że to tańsze i sprawniejsze
> niż np. panele PV. No bo jak się w nocy naładuje, to w dzień działa
Właśnie policzyłem dla swojego zużycia za styczeń i wg mnie się nie opłaca,
zysk 45zł na 34 dni to na waciki wydasz więcej, żeby nie być gołosłowny,
liczony okres to 34 dni bo tak mam odczyt.
Zużycie dzień 141kwh, noc 237kwh, bateria 4kw zasila dzień, z baterią
dzień 5kwh, noc 431 kwh bo trzeba doliczyć sprawność baterii 70% stąd
więcej pobranej energii w nocy, razem energia bez baterii 175zł z
baterią 130 zł liczone taryfa G12w tauron.
Więc jednak PV gdzie energię masz za darmo bardziej się opłaci, bo tu na
samym aku tracisz 30% nie licząc przetwornicy i ładowarki, co najmniej
po 10% na każdej a tego nie ująłem w obliczeniach.
Dobra ująłem, wyszedł zysk 25zł :)
--
Pozdr
Janusz
-
9. Data: 2018-02-05 12:35:10
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 5 Feb 2018 12:21:00 +0100, Janusz
> Właśnie policzyłem dla swojego zużycia za styczeń i wg mnie się nie opłaca,
> zysk 45zł na 34 dni to na waciki wydasz więcej, żeby nie być gołosłowny,
> liczony okres to 34 dni bo tak mam odczyt.
> Zużycie dzień 141kwh, noc 237kwh, bateria 4kw zasila dzień, z baterią
> dzień 5kwh, noc 431 kwh bo trzeba doliczyć sprawność baterii 70% stąd
> więcej pobranej energii w nocy, razem energia bez baterii 175zł z
> baterią 130 zł liczone taryfa G12w tauron.
> Więc jednak PV gdzie energię masz za darmo bardziej się opłaci, bo tu na
> samym aku tracisz 30% nie licząc przetwornicy i ładowarki, co najmniej
> po 10% na każdej a tego nie ująłem w obliczeniach.
> Dobra ująłem, wyszedł zysk 25zł :)
Odnosze wrażenie, że warunków nie odczytałeś. :P Zatem powtórzę z
pomocniczym pytaniem: jaki bedzie koszt PV które da Ci (jak TPW2) 3kW
użytkowej mocy w zimie czy w nocy? Załóżmy te 7kWh (bo drugą część chcę
zawsze zostawiać jako UPS). Zestawimy ceny i dalej będziemy analizować co
się opłaci. Oczywiście bez dopłat rządowych proszę ceny, bo u mnie nie ma
żadengo programu dopłat do PV. :P
--
Pozdor
Myjk
-
10. Data: 2018-02-05 12:55:00
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Mon, 5 Feb 2018 10:58:15 +0100, Shrek napisał(a):
> nie będą nim jeździć tylko stać i spekulować
> prądem z akumulatorów
Przecież nie po to wchodzimy w elektryki żebyś sobie mógł pospekulować
na prądzie :) Nie powiem wprost po co, weź chwilę pomyśl o tym, to
dobrze robi na kiepełe.
--
Jacek
I hate haters.