  • Data: 2011-04-15 06:59:51
    Temat: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-14 23:41, Wojciech Jaczewski pisze:

    > Choćby z tego powodu, że większość ludzi tuż po studiach, bez większego
    > doświadczenia, bardzo je chwali. U ludzi z doświadczeniem, ta ocena jest
    > bardziej zróżnicowana. Cóż więc innego niż moda sprawia, że ludzie bez
    > doświadczenia w to wierzą?

    Wiesz co, ja na studiach (informatyka) nie mialem OOP.
    Np bylo C z konwencjami nazewniczymi, a proj. nie tylko studenckie,
    rowniez udzial w projektach Instytutu itd.

    OOP uczylem sie w trakcje sciezki zawodowej.

    Pierwsze biblioteki OOP (Turbo Vision, OVL i kilka innych) byly
    skrzywione, przesadna glebokosc dziedziczenia zamiast wzorcow
    projektowych itd, to bylo trudne. Rowniez chyba takie 'dziedziczenie'
    bylo w dydaktyce.
    Jednak 'druga fala' jest ok.

    uwazam ze OOP to bardzo dobra odpowiedz na NASZE stare potrzeby
    przemyslowych programistow w zakresie nazewnictwa, wyrazania intencji,
    izolacji interfejsu od implementacji itd. Oraz ochrony przed glupimi
    bledami (zapomnienie zainicjowania itd, znane sprawy).